Renault Renault 5 Turbo 3E je najskuplji Renault ikada, a skuplji je čak i od vatrenog Megane RS Trophy-R

Renault Renault 5 Turbo 3E je najskuplji ikada Renault i skuplji je čak i od vatrenog Megane RS Trophy-R. Renault je najpoznatiji po svojim pristupačnim automobilima, ali to u poslednje vreme i nije baš uvek slučaj. Uzmite, na primer, Megane RS Trophi-R, jer je došao sa neverovatnom cenom od 84.000 Evra. Sada, Renault 5 Turbo 3E ide još dalje, lansirajući se sa visokom početnom cenom od 157.000 evra. Za taj novac može da se kupi Porsche 911 Carrera GTS na nekim tržištima, ili za upola manje Hyundai Ionik 5 N.

Možda je relevantnije poređenje sa standardnim Renaultom 5E, koji košta skoro šest puta manje, od 29.000 do 37.500 evra. Ali osim imena, ova dva automobila dele vrlo malo. Renault 5 Turbo 3E je električni automobil sa dvoja vrata, samo dva sedišta i pogonom na zadnje točkove, dok je obični R5E hečbek sa četiri vrata, pet sedišta i pogonom na prednje točkove.

Renault navedenu naziva „početnom cenom“, koja isključuje opcije, prilagođavanja i dodatnu opremu, pa očekujte da će konačni troškovi biti još veći za ovaj takozvani „mini superautomobil“. Biće napravljeno samo 1.980 pojedinačno numerisanih jedinica, što je znak originalnoj homologaciji modela Renault 5 Turbo iz 1980. godine.

Renault 5 Turbo 3E će biti dostupan u Evropi, na Bliskom istoku, u Japanu i Australiji. Naručivanje jednog primerka nije vaš tipičan posao dilera. Zainteresovani kupci moraju da popune formular na namenskoj web stranici, izaberu dilera i sačekaju poziv da bi zakazali termin za izložbeni salon.

Nakon toga, od njih će se tražiti da potpišu formular za rezervaciju. Reno objašnjava da ove rezervacije dilera zapravo pomažu u finansiranju razvoja automobila, delujući kao mehanizam predfinansiranja. Proces se nastavlja početkom 2026. godine, kada će dileri objaviti spisak 1.980 kupaca. Konačne konfiguracije će biti završene u prvoj polovini 2027. godine, a isporuke će početi kasnije te godine. Renault priznaje da projekat ne bi bio moguć bez učešća dilera kroz avansno finansiranje.

U pogledu performansi, 5 Turbo 3E isporučuje 536 konjskih snaga i zapanjujućih 4.800 Nm obrtnog momenta, verovatno merenog na točkovima. Poleće od 0 do 100 km/h za oko tri sekunde, sa maksimalnom brzinom od 270 km/h. Snaga dolazi od motora u točkovima pozadi koji se napajaju baterijom od 70 kWh, što je dovoljno za do 400 km u WLTP ciklusu. Uprkos svojim divljim specifikacijama, Renault je zadržao težinu na samo 1.450 kg, otprilike isto kao i obični 5E sa baterijom od 52 kWh. Kako?

Zahvaljujući izdašnoj upotrebi karbonskih vlakana i odsustvu zadnjih vrata i sedišta. Široki 5 Turbo 3E takođe se može pohvaliti arhitekturom od 800 volti, omogućavajući brzo punjenje od 350 kW, što omogućuje punjenje baterije sa 15 na 80 procenata za samo 15 minuta.
Čak i uz tu zapanjujuću cenu, 5 Turbo 3E nije najskuplji novi automobil koji je Renault Grupa ikada prodala. Ta titula pripada modelu Alpine A110 R Ultime „La Bleue“, koji sa 330.000 evra drži krunu kao najskuplji serijski automobil sa četiri cilindra u istoriji.
Show Comments