Test – Cupra Terramar 2.0 TSI 4WD je novitet u ponudi mlade ali od samog starta uspešne španske marke

Test – Cupra Terramar 2.0 TSI 4WD je novitet u ponudi mlade ali od samog starta uspešne španske marke. Možda su neki sumnjičavo vrteli glavama kada su čelnici Volkswagena odlučili da pod imenom nekadašnjeg sportskog paketa opreme marke Seat naprave kompletnu novu marku. Međutim, način, brzina i supešnost na koji su to izveli mogao bi ući u anale autoindustrije, za razliku od brojnih drugih, ni blizu toliko uspešnih pokušaja.

Model Cupra Terramar je najnovije poglavlje u kratkoj, ali uspešnoj istoriji marke Cupra, koja je gotovo pa preko noći zasenila matični brend Seat. Terramar je još jedan pristojan SUV namenjen porodičnom delu ovog sektora, i stoga je pomalo zbunjujući, jer se čini da Cupra u svojoj ponudi već ima tri modela u istom segmentu, koji su složeni “na blizu”. Ali ne dozvolite da vas to obeshrabri.

Cupra Terramar jeste bazirana na MQB Evo platformi koju deli sa modelom VW Tiguan, isto kao i pogonske jedinice, menjače i pogon. Međutim, Cupra Terramar je daleko od pukog klona Tiguana.U ponudu marke je došao kao praktičniji model od Cupre Tavascan i Cupre Formentor, sličnih kupeu, i moderniji od Cupre Atece koja polako ulazi u zrele godine, automobila od kog je Terramar takođe značajno veći. Terramar je dostupan vrlo zanimljivom pogonskom ponudom, koja nema dizela, ali ima blagih hibrida, čistih benzinaca i plag-in hibrida.

Cupra Tertamar je dizajnirana da se uklopi u segment SUV vozila srednje veličine. Sa visinom od 1584 mm, širinom od 1863 mm i dužinom od 4519 mm (sa međuosovinskim rastojanjem od 2681 mm), njegove dimenzije su prilično prosečne i gabariti su slični kolegama iz VW Grupe, postravljenim na MQB Evo. Ipak, Terramar je osetno niži od Tiguana i kao rezultat toga deluje kao manji, kompaktniji automobil, iako to zapravo nije.

Ono što jeste činjenica, Terramar ima Cuprini uglasti „emotivni“ dizajnerski jezik koji sjajno nosi, a po kojem ova marka postaje lako prepoznatljiva, uz donošenje novih elemenata i tehnologija uz svaki novi model. Na primer, Matrix LED Ultra farovi imaju novi trouglasti svetlosni potpis brenda. Zadnji deo ima slično organizovane svetlosne grupe povezana svetlosnom trakom pune širine, a tu je i osvetljeni Cupra znak koji ga ističe noću.

Koje su pogonske specifikacije koje smo pomenuli? Ukupno postoji pet pogonskih sklopova: dva PHEV-a, jedan blagi hibrid, sva tri koriste 1,5-litarski turbo motor, i dva čisto benzinska motora. Elektrifikovana eTSI pogonska opcije ima 150 KS sa blagim hibridom i 150 ili 272 KS u PHEV konfiguraciji, koja ima poveliku bateriju i poveliku bateriju za prko 70 kilometara vožnje na struju.

Varijante sa 100% motorom sa unutrašnjim sagorevanjem koriste VW-ov poznati 2,0-litarski TSI motor. Osnovni 2,0-litarski benzinski model proizvodi 204 KS, dok je snažnija opcija sa 265 KS. Oba dolaze sa pogonom na sva četiri točka 4Drive i sedmostepenim DSG automatskim menjačem, a odmah dodajemo da nema opcije manuelnog menjača ni na jednom Terramaru.

Svi modeli imaju oslanjanje spušteno za 10 mm u poređenju sa Tiguanom, a takođe koriste prednje MacPherson opružne noge i zadnju multilink osovinu. Na prednjoj osovini je progresivno upravljanje, a kao opcija su dostupne poboljšane šestoklipne Akebono kočnice. Među opcionalima je i najnoviju dinamička kontrola ogibljenja (DCC) sa dva ventila, koja je standardna na sportskijim VZ modelima.

Kabina Teramara se i dalje ističe originalnim i uspelim dizajnom u moru nemaštovitosti ili neuspele maštovitosti u SUV segmentu, zahvaljujući nekim zanimljivim uglastim elementima, metalnim završnim obradama i oštrom 12,9-inčnom višenamenskom ekranu. Takođe ćete pronaći dosta tehnologije, jer Terramar dolazi veoma dobro opremljen već u standardnoj opremi.

Ne postoji opcija za ogromni ekran od 15,1 inča dostupan u Tiguanu, ali je softver koji je platforma sistema lako savladati i nudi određena prilagođavanja kako bi vam bilo lakše da pronađete stvari koje su vam najvažnije. Bežično punjenje je uključeno, a među opcijama je i odlični audio sistem marke Sennheiser sa 12 zvučnika i 390 vati. Svi Terramari takođe standardno dobijaju prednje i zadnje senzore za parkiranje, kameru za vožnju unazad, pomoć održavanja kolovozne trake i adaptivni tempomat.

Prednja sedišta su velika, sa integrisanim naslonima za glavu i sjajno oblikovana čak i ako se odluči za najskuplja elektropomična presvučena kožom. Cupra nudi tri paketa enterijera: Deep Ocean, Moon Light i High Canyon. Prvi koristi 100% reciklirani Seaqual materijal napravljenu od plastike izvađene iz mora. Drugi je tamno siv i koristi 73% poliestera, dok je High Canyon bordo boja koja koristi kožu štavljenu biljnim postupkom.

Iako deluje da je niža linija krova smanjila ponudu prostora u zadnjem delu vozila, to nije slučaj. Cupra Terramar nudi sasvim dovoljno prostora za glave i kolena na zadnjoj klupi, uz korisno uzdužno pomeranje zadnje klupe sa podesivim nagibom naslona i trodelnim preklapanjem.

Zapremina prtljažnika je 540 litara u osnovnoj konfiguraciji i raste do 1544 litre preklapanjem naslona.

Cupra Teramar ima odličan balans i impresivno mehaničko prijanjanje, uz malo naginjanje karoserije, tako da zaista osećate kako oštro i precizno ulazi u krivinu i prati željenu putanju kroz ceo zavoj. Uz AWD, trakcija je odlična i isporuka 204 KS na podlogu je uvek impresivna i bez nepotrebnog proklizavanja ili intervencija TCS-a sitema. Ako preferirate predvidljivu preciznost, imaćete dosta zabave u ovom modelu. Položaj sedenja za upravljačem je odličan isto kao i preglednost iz vozila.

Uz 204 KS dvolitarski benzinac sa direktnim ubrizgavanjem sedmostepenom DSG menjaču isporučuje 320 Nm koje dohvata rano, već od 1.500 o/min, pa je isporuka raspoložive snage prijatno uverljiva pogotovo uz međuubrzanja koja vozača neće ostaviti na cedilu prilikom preticanja. Kultura rada agregata i celog pogonskog sistema je vrlo visoka, što uz dobru akustičku izolaciju Terramar čini vrlo tihim vozilom i pri visokom brzinama.

Iako ima relativno tvrdu postaku ogibljenja, a pogotovo u Cupra modu vožnje, Terramar iznenađujuće uspešno upija neravnine, bez neprijatnih udaraca, zadržavajući siguran kontakt sa podlogom čak i kada se naiđe na neravnine u brzoj krivini. Generalno, Cupra Terramar ima vrlo lepo ukomponovanu voznu dinamiku, koja jeste definisana i stremi ka sportskom, ali ne po cenu gubitka na udobnosti. Po pitanju potrošnje goriva Terramar nije fascinantno skroman – prosečna potrošnja na višednevnom testu koji je uključio sve režime vožnje je bila 7.8 l/100 km, mada obzirom na raspoloživih 204 KS potrošnja je potpuno prihvatljiva, tim pre što se do 100 km/h Terramar 2.0 TSI zaleti za pristojno kratkiuh 7.1 sekundu uz nedozvoljenu ali veliku maksimalnu brzinu od 225 km/h.

Iako nam se Cupra Formentor i dalje jako sviđa, moramo da konstatujemo da je Terramar najzreliji i najbolje ukomponovan model marke do sada, koji će sasvim sigurno nastaviti impresivnu progresiju Cupre na tržištu. Za kupce u Srbiji, cene za model Cupra Terramar startuju od 34.990 evra, dok testirani model košta 47.533 evra.
Model |
Cupra Terramar 2.0 TSI |
Dužina/ širina/ visina (mm) | 4.519/ 1.8639/ 1.584 |
Međuosovinski razmak (mm) | 2681 |
Masa vozila praznog (kg.) | 1740 |
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.) | 2280 |
Dozvoljena masa prikolice sa kočniciom kg |
2200 |
Zapremina prtljažnog prostora (l) | 508/1580 |
Motor |
Benzinski |
Gorivo |
Benzin |
Broj cilindara/ ventila | 4/16 |
Radna zapremina (ccm) | 1984 |
Snaga pri o/ min. (KS) | 204 pri 4.500 |
Maksimalni obrtni moment pri o/ min. (Nm) | 320 od 1.500 do 4.400 o/min |
Menjač |
7 DSG |
Ubrzanje 0-100 km/h |
07.01.25 |
Maksimalna brzina km/h | 225 |
Prosečna potrošnja na testu l/100 km |
07.08.25 |
Zapremina rezervoara | 60 |
Cena testiranog modela | 47.533 evra |
Show Comments