Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4MOTION – iako deluje da je VW Tiguan među nama decenijama pred nama je treća generacija
Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4MOTION – mada deluje da je VW Tiguan među nama decenijama, pred nama i kupcima je tek treća generacija. Iako je Volkswagen uz Golf Country praktično bio rodonačelnik C-SUV segmenta, svog predstavnika u pomenutom segmentu kupcima je ponudio gotovo nakon svih, 2007. godine. Čitavih 17 godina je razdvajalo ova dva modela, ali ne i recept po kom su nastali. Delili su platformu modela Golf. Samo, dok je Golf Country bio ne preterano uspešna, skupa evolucija Golfa II koju je proizvodio Steyr-Daimler-Puch u Austriji, Volkswagen Tiguan je prošao potpuno drugačije.
Tiguan je globalno najprodavaniji Volkswagen, sa mnogo preko sedam miliona (7.6 miliona) do sada prodatih komada. Zapravo, treća generacija modela Tiguan gotovo da je stigla bez preterane potrebe, obzirom da se druga generacija, predstavljena 2016. još uvek sasvim dobro držala i kotirala kod kupaca. Međutim, novi VW Tiguan treće generacije predstavljen je kao model za 2024. i doneo je novi dizajn, novi stil i tehnologije koje su do sada bile rezervisane za veći i skuplji VW Tuareg.
Novi VW Tiguan nije previše menjao svoje dimenzije. U odnosu na prethodnika duži je za tri centimetra, ali uz praktično identične preostale dimenzije, uključujući i međuosovinski razmak. Međutim, značajna novina je da je postavljen na Volkswagenovu MQB Evo platformu, koja u sebe pored tradicionalnog benzinskog i dizel pogona, može da primi i plug-in pogon.
Drago nam je da novi Vplkswagen Tiguan dizajnom nije “copy paste” onoga što vidimo na električnim modelima VW-a. U odnosu na prethodnika, karoserija je dizajnom više nego dovoljno izmenjena da nedvosmisleno daje do znanja da je reč o novom modelu, ali je zaobljavanjem postala i znatno aerodinamičnija, pa je sada koeficijent čeonog otpora sa 0,33 značajno snižen na 0,28, što bi korist trebalo da donese po pitanju potrošnje i šuma vetra u kabini.
Ograđujemo se zbog činjenice da je testirani VW Tiguan bio u R Line paketu opreme, koji svakom VW modelu donosi ne samo najviši paket opreme, nego i sportsku notu, ali naša ocena je da novi VW Tiguan odlično izgleda, tim pre što je kompletan stil ovog modela bez pomodnih stilskih detalja čiji je životni vek po pravilu kratak. Svakako, svoj deo zasluga i novom imidžu imaju i nove tehnologije i materijali kao što je gril hladnjaka i svakako VW IQ matrix LED adaptivne svetlosne grupe.
U enterijeru, VW Tiguan je potpuno drugačiji nego što je bio. Minimalizam i jednostavnost su opšteprisutni, i Tiguan ima jednostavnu, svedenu kabinu, koja na prioritetu ima funkcionalnost. Osim pokazivača pravca, brisača i menjača Volkswagen Tiguan nema niti jedan klasičan prekidač. Čak ni komanda menjača više nije na centralnom grebenu, nego je premeštena uza upravljača.
Da, znamo da su mišljenja podeljena, ali nakon par dana privikavanja, zapravo sve postaje prosto i jednostavno, iako VW poručuje da će pod pritiskom kupaca vratiti neke od klasičnih komandi u narednim modelima. Ono što se mora ceniti kod ovog modela je visok nivo kvaliteta materijala i preciznosti uklapanja, u čemu je VW retko kada razočaravao. Po pitanju komfora, vredi pomenuti i da je trozonski klima uređaj standardni u sva tri paketa opreme koji se nude kupcima u Srbiji. Moramo da pomenemo i da opcioni Harman Kardon audio sistem koji je doplata od 780 evra, vredi svakog evra ukoliko volite da uživate u muzici tokom putovanja. Podešavanje, inače vrlo prijatnog ambijentalnog osveljenja, vrlo dobrodošlo.
Prednja sedišta su u testiranom Volkswagen Tiguanu u R Line paketu opreme sjajna. Možda zvuči kao preterivanje, ali Tiguan je po toj osnovi uspešno prišao konkurenciji u premijum segmentu kao što su BMW X1 ili Volvo XC40. Grejanje i hlađenje, podešavanje do perfekcije, i dovoljno dugi hodovi za visoke i niske, uz bočne podrške tačno onolike kolike su potrebne.
Ni pozadi nije ništa lošije. Volkswagen Tiguan u svojim, još uvek, kompaktnim dimenzijama (4.53 m) nudi sasvim dovoljno prostora za odrasle osobe preko 180 cm visine, a tu je i podešavanje nagiba naslona, kao i i njegovo trodelno preklapanje (tačnije, dvodelno, ali sa otvorom za dugačke predmete), pa skije ne moraju na krov. U svakom slučaju, kabina nudi dovoljno prostora za duže putovanje za četiri odrasle osobe.
U ukupno visok nivo funkcionalnosti uklapa se i prtljažnika sa svojih 652 litre zapremine u osnovnoj konfiguraciji, ali i jednostavno prekpanje naslona zadnje klupe polugama iz prtljažnika.
Digitala je ono o čemu se o svakom novom modelu više debatuje nego o motorima i menjačima, a pogotovo tipu oslanjanja koje nosi vozilo. U novom VW Tiguanu dominantne novine su digitalna instrument tabla (10.3”) postavljena na armaturu u tablet stilu (uz HUD u Infotainment sistem Plus paketu), kao i ogromni ekran infotejmenta veličine omanjeg televizora, koji je u skromnijoj opciji 12.9”, a u bogatijoj čak 15.0”. Visoka rezolucija, prilagođavanje grafike i brz odziv na komande su na raspolaganju u svakom trenutku.
Ipak, infotejment traži malo privikavanja i upoznavanja koje zapravo ne traje dugo, a tu je i novi rotacioni selektor na centralnoj konzoli da priskoči u pomoć. U svakom slučaju, pregled raspoloživih aplikacija vrlo je jednostavan, a povezivanje sa sistemom takođe, na šta treba dodati i automatska osvežavanja softvera i mogućnost postavljanja sopstevin prečica do najviše korišćenih funkcija. Ipak, da li bi više voleli klasične komande barem provetravanja i klimatizacije, ili unutrašnje cirkulacije vazduha? Da, bilo bi brže i jednostavnije, ali svakako, to je već stvar inividualnog ukusa.
Testirani Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4MOTION R-LINE u svom imenu ima opisano prakično sve. Pogon je dobro pozanti dvolitarski turbo dizel, koji u snažnijoj opciji ima 193 KS i standardni pogon na svim točkovima, dok je za verziju sa 150 KS rezervisan samo prednji pogon. Menjač je sedmostepeni DSG, prenji točkovi su oslonjeni preko MacPherson opružnih nogu, dok je pozadi multilink osovina.
Iako motor, menjač i donji postoj VW Tiguan deli sa modelom VW Golf, to ipak treba uzeti sa dozom rezerve. Ipak je ta platforma prilagođena i adaptirana za znatno viši i teži crossover. VW Tiguan ima odlično ukomponovane vozne osobine. Iako trim ogibljenja više ide ka tvrdom nego mekom, dobro uija neravnine, ali se u krivinama ne naginje. Upravljač je adekvatno ogibljenju prijatno direktan i dobro odmereno servo pojačan, pa vozač u svakom trenutku vrlo dobro oseti u kom pravcu su usmereni točkovi, mada mu pri manevrima u mestu u tome može pomoći grafika na infotejmentu koja prikazuje ugao zakrenutosti točkova. Čemu, ne znamo, ali postoji. Polozaj sedenja za upravljačem je izuzetno dobar, kao i preglednost iz vozila.
Za dvolitarski dizel, koji je nekako preživeo ekološku diktaturu, VW tvrdi da je porošao kroz detaljno doterivanje kako bi bio još efikasniji, ekonomičniji i čistijeg sagorevanja. Ono što je činjenica, uz 400 Nm već od 1.750 o/min, ovaj agregat donosi izuzetno elastičnu pogonsku opciju, koja sedmostepeni menjač ne primorava da se spušta u niske prenosne odnose. Vozač na raspolaganju snage ima uvek i stalno bez obzira u kom režimu obrtaja se nalazi, a poželi više od toga. Pored toga, 2.0 TDI VW Grupe odavno je poznat po visokoj kulturi rada. U novom Tiguanu, 193 KS je dovoljno za solidno ubrzanje od 7.7 sekundi do 100 km/h i maksimalnu brzinu od 220 km/h. Zapravo, mnogo je važnije da se autoputem krstari 130 km/h u prijatnoj tišini, bez vibracija motora ili šuma vetra. Mada, moramo priznati da smo očekivali nešto nižu potrošnju goriva, koja je na kraju testa u kombinovanim uslovima bila 7.5 l/100 km.
Sedmostepeni DSG menjač retko, ali stvarno vrlo retko pokaže zbunjenost ili neodlučnost koji je stepen prenosa poteban u određenom trenutku. Iako opremljen papučicama za manuelnu promenu stepena prenosa, ovaj menjač nam je pokazao da svoj posao dobro radi i bez naše pomoći. Generalno, novi VW Tiguan je udoban SUV uglađene vozne dinamike, koji vozača neće iznenaditi svojom reakcijom.
Na kraju, priznajemo, dopao nam se novi Volkswagen Tiguan, mada ne smemo ni da bežimo od činjenice da R-LINE paket opreme donosi mnogo toga, ali i da je testirano vozilo imalo ugrađeno i dosta opcionala. Očekivati da za odlično opremljeni SUV, sa svim mogućim bezbednosnim sistemima i asistencijama, kažemo da je jeftin ili pristupačan potpuno je nerealno. VW Tiguan sa snažnijim 2.0 TDI motorom i pogonom na svim točkovima u R-LINE paketu opreme košta od 48.898 evra, dok testirani model imao ugrađeno 11.750 evra dodatne opreme, što ga dovodi do cene od 61,385.61 evra.
Model | Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4MOTION |
Dužina/ širina/ visina (mm) | 4.539/ 1.842/ 1.656 |
Međuosovinski razmak (mm) | 2680 |
Masa vozila praznog (kg.) | 1843 |
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.) | 2330 |
Dozvoljena masa prikolice sa kočniciom kg | 2.200 |
Zapremina prtljažnog prostora (l) | 652/1.650 |
Motor | Dizel |
Gorivo | Dizel |
Broj cilindara/ ventila | 4/16 |
Radna zapremina (ccm) | 1.968 |
Snaga pri o/ min. (KS) | 193 pri 3.750 |
Maksimalni obrtni moment pri o/ min. (Nm) | 400 / od 1.750 do 3.250 o/min |
Menjač | 7 DCT |
Ubrzanje 0-100 km/h | 7,7 |
Maksimalna brzina km/h | 220 |
Prosečna potrošnja na testu l/100 km | 7,4 |
Zapremina rezervoara | 58 |
Cena testiranog modela | 61,385.61 evra |
Show Comments