fbpx

Volkswagen Touareg – teškaš sa pedigreom

Kralj je mrtav, živeo kralj! U kontekstu Volkswagena, ovo znači da je Phaeton, koji je trebao biti kralj, mrtav (odavno), a kralj u ponudi VW-a je Touareg

Veliki SUV sada je perjanica ponude iz Volfsburga po svim osnovama – veličini, tehnologiji, udobnosti i naravno ceni. Deluje možda čudno, ali – to je fakat. Da li je to baš bio plan VW-a ili je tako ispalo drugo je pitanje, ali iz ugla aktuelne mega popularnosti SUV-a kao segmenta, možda i nije loše.
Treća generacija Touarega koje je kod nas počela da se prodaje pre nekih mesec dana, zapravo ima drugačiji zadatak od prethodne dve, uključujući i ulogu stegonoše cele marke. I još nešto, što se ne sme zaboraviti: ovaj model treba da se (jako) dopadne kupcu u Kini, pa je, kako u VW-u priznaju, u mnogo čemu orijentisan upravo ka istoku, a činjenicu da je svetsku premijeru imao upravo u Pekingu, treba shvatiti kao putokaz. Ali, nema brige, VW nije zaboravio odakle je i gde su koreni marke.
Platforma a pedigreom
U Volfsburgu nisu tek tako uzeli zdravo za gotovo da je Touareg admiralski brod marke, nego su u njega ugradili sve što trenutno znaju i umeju a i imaju na raspolaganju. Od liste modela sa kojima deli komponente vrti se u glavi. MQB Evo platformu (praktično kompletan donji postroj) deli sa Bentley Bentaygom, Lamborghini Urusom, Porsche Cayenneom i Audijem Q7. Svi vole veliko, pa i Kinezi, a u skladu sa novom platformom, Toureg je porastao i prebacio granicu od pet metara.

Samo, pojavom se dosta razlikuje od svog prethodnika, ne toliko zahvaljujući aktuelnom dizajnu VW-a sa dosta oštrih linija, nego zahvaljujući izmenjenim proporcijama. Touareg je produžen za 77, proširen za 44mm, a krov spušten za 7mm. I da, ozbiljna je pojava na drumu, uz subjektivan osećaj da je čak i manji od prethodnika. Objektivno je da je olakšan za nešto preko 100 kg, u odnosu na prethodnika.
Kako napraviti razliku?
Enterijer ima odličnu ponudu prostora, što obzirom na gabarite i ne čudi. Iako je visoko vozilo, ulazak i izlazak su olakšani veoma niskim pragom, koji je tek koji santimetar viši od poda vozila. Kad nešto vuče korene od jedne Bentayge, razumljivo je u da su prednja sedišta raskošno dimenzionisana, a ako se zavuče ruka u novčanik, mogu se opciono dobiti i sa brojnim masažnim funkcijama, koje su tokom putovanja pravi melem. U neku ruku, grejanje i ventilaciju podrazumevamo.

Novi Touareg, što je generalni trend kod svih proizvođača, nije načičkan dugmićima i komandama. Na centralnom grebenu praktično su samo dva rotaciona selektora modova vožnje, komanda audio sistema, parkirna kočnica i tačka, ako izuzmemo otvore za čaše.
Uputstvo za upotrebu u ruke
Naravno, može se ovako kada su sve komande i podešavanja prebačena na ekran osetljiv na dodir. E sad, VW je s pravom, ponosan na svoj Innovision digitalni kokpit, doduše, opcioni. Uz digitalne instrumente sa ekranom od 12” i HUD, u paketu stiže i infotejment sa ekranom dijagonale čitavih 15”. Kada ima površine može se i dobro organizovati, pa se grafika oslanja na krupne i čitljive ikone.

Samo, iako je velik i pregledan, treba jednu stvar obavezno uraditi pre vožnje. Uzeti uputstvo za upotrebu i dobro prostudirati prvo šta sve može, a potom, i kako sve to koristiti. Kada se prvi put sedne za upravljač, bez ovakve pripreme nećete koristiti ni 5% onoga što je na raspolaganju. A šteta je, ima zasta mnogo korisnih i praktičnih funkcija, uključujući i sve što CarNet sistem nudi, a kojim ćemo se uskoro posebno pozabaviti. Naravno, dodataka koji donose šlag na tortu udobnosti je dosta. Tu je ogroman panoramski stakleni krov, prilagodljiva ambijentalna LED rasveta, i, bez preterivanja, brilijantan Dynaudio audio sistem.
I zadnja klupa je na nivou kako oblikom, tako i ponudom prostora. Pomična je po dužini, naslon podesiv po nagibu, i preklopiv u odnosu 40:20:40%. Praktično, standardna funkcionalnost, uz odličnu ventilaciju i klimatizaciju zadnjeg dela kabine, ali i opcionu “šuko” utičnicu preko koje se može puniti, recimo, laptop.
Kako napraviti razliku?
Ruku na srce, pomenuli smo “blizance” sa pedigreom, i daleko većim cenama, a u VW Grupi se negde nekako morala napraviti razlika ko, šta i za koliko novca donosi kupcu. Od pomenutog spiska, VW je kao marka “najskromniji”, pa se negde moralo “prištedeti”, da se kupac Cayennea ne bi okrenuo Touaregu. Na primer, identičan upravljač se može naći u mnogo jeftinijim modelima, komande pokazivača pravca i brisača, naspram celog enterijera, deluju jeftino. Ništa što bi uticalo na funkcionalnost, ali uz vrhunski R Line paket opreme i ambicije ovog vozila, malo kvari utisak.
Nije baš Urus
MQB Evo platforma je modularna i prilagodljiva, pa Touareg ne preuzima baš sve od tri puta skupljih modela, ali to ne umanjuje kompleksnost i mogućnosti. Ovaj SUV se može kupiti sa klasičnim spiralnim oprugama ili, uz doplatu od oko 6.000 evra, opcionim adaptivnim vazdušnim ogibljenjem, na koje se još može dodati i sistem aktivnih poprečnih stabilizatora. A gde se nalazi razlika u odnosu na mnogo skuplje modele? Pa, recimo u dvokomornim vazdušnim jastucima, umesto trokomornih u Bentaygi.

Pogon je 4Motion na svim točkovima, ali za razliku od prošlog modela, centralni razdelnik snage je Torsen a ne Haldex, a Touareg više nema reduktor pogona. Ova izmena u pogonu zapravo i nije preterano umanjila mogućnost transfera pogona među osovinama, samo je više namenjena drumskoj nego pravoj terenskoj vožnji. Menjač je samo jedan u ponudi i to osmostepeni automatik, koji se može naći i u brojnim drugim modelima. Motor je dobro poznati, i verovatno poslednji kojeg gledamo, V6 turbodizel od tri litre sa 286 KS i okruglo 600 Nm maksimalnog obrtnog momenta.
Pre svega za udobno dugo putovanje
Deplasirano je konstatovati da se na prednjim sedištima sa bezbrojnim podešavanjima udobno sedi, isto kao što se za upravljačem lako nalazi savršen položaj. Uz to stiže i odlična preglednost iz visokog SUV-a. VW je dodao i HUD pa se glavne informacije nalaze tačno u vidokrugu vozača. Da se isti menjač nalazi i u drugim modelima podsetila nas je “čuvena” pauza pre nego što se vozilo pokrene iz mesta. I zapravo, to bi bila jedina realna mana VW-ove krstarice. Motor ima visoku kulturu rada, a zvučna izolacija je odlična. Iako ima adaptivno ogibljenje, kojem vozač sam može odabrati tvrdoću, gotovo da je sasvim dovoljno prepustiti stvari automatici. Pri velikim brzinama vozilo se automatski spušta, i jedino se za silazak sa asfalta treba iskoristiti opcija podizanja.

Ono što je mnogo važnije, Toureg je odlično ukomponovan po pitanju udobnosti i preciznosti. Valjanja u krivinama nema iako ima masu od preko dve tone (2070 kg). Upravljanje je vrlo precizno, a uz 4WS, prečnik punog okreta je na nivou jednog Golfa. Agregat nema nikakvih problema da se izbori sa masom vozila pa je ubrzanje do 100 km/h sprint koji traje samo 6.2 sekunde, uz impresivna međuubrzanja između 80 i 120 km/h. U osnovi, Touareg se može dinamično voziti, ali samo uz respekt ozbiljne mase, menjača koji nije najbrži na svetu. I ne smeju se zaboraviti odlična auto adaptivna IQ Matrix LED svetla, koja svakako treba zaokružiti na spisku opreme.
Uz sve do sada konstatovano, razumljivo je i da se što u standardnonoj, što u dodatnoj opremi mogu naći svi aktuelni bezbednosni sistemi, osim jednog iznenađenja, koje ima obrazloženje. Naime, Touareg će 360º kameru imati od polovine 2019. zbog integracije u novi sistem automatskog parkiranja. Do tada, od “čukanja” pri parkiranju čuva standardna kamera za vožnju unazad i parking senzori.
Generalno, Touareg je dosta dobio na finoći i kultivisanosti, pa i okretnosti u gradskoj vožnji. Sa druge strane, tehnički kompleksna platforma pokazuje svoju prilagodljivost kada se siđe sa asfalta. Kada je vozilo podignuto, ogibljenje postaje tvrđe, tako da ljuljanja i dalje nema, ali zato na raspolaganju ostaju izrazito dugi hodovi oslanjanja. Iako je malo verovatno da će iko svoj Touareg poterati u prave offroad avanture, treba primetiti i da uz veoma kratke prepuste preko točkova ima impresivne ulazne i izlazne uglove.
Koliko novca za “krstaricu”?
Naravno, ovo nije jeftin automobil, samo ako se već razmišlja o SUV-u o ovom segmentu, Touareg je u stanju da ponudi mnogo za osetno manje novca od drugih. Da, pričamo o konkurenciji koja stiže iz BMW-a, Mercedesa, pa i iz kuće u vidu Q7. Test vozilo u visokom R Line paketu opreme, košta 87.563 evra, ali uz malo razmišljanja i pažljive kalkulacije, Touareg se dobro opremljen i sa vazdušnim ogibljenjem, koje svakako preporučujemo, može kupiti i za 70.000, i prištedeti 20-30.000 evra u odnosu na slično opremljene i motorizovane konkurente. A to je verovatno i najjači argument VW-a, koji sebe pozicionira u, nama teško shvatljiv ali i logičan, narodski premijum segment. Naravno, nismo ni pomislili da kod nas “narod” sebi može da priušti automobil od 70.000 evra, pa ni u zemljama sa mnogo, mnogo višim standardom. Ali, u imenu marke lepo piše “Narodni Automobil”…

[table id=51 /]

 

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Gubici Land Rovera problem za Tata motors

Investicije, pad prodaje i gubici Land Rovera oborili kreditni rejting Tata Motorsa „S&P Global ...

Musk razgovara sa saudijskim fondom o privatizaciji Tesle

CEO Tesle, Elon Musk, zbunio je Internet više nego obično, kada je prošle nedelje ...

Kako Nissan X-Trail uspeva da bude najprodavaniji?

Da li išta postane najprodavanije na svetu tek tako? Da li je nešto godinama ...

Nissan predstavio I2V tehnologiju

Tehnologija povezanog automobila budućnosti spaja stvarni i virtualni svet i omogućuje vozačima da „vide ...

Dacia Jogger sa 7 sedišta spreman za premijeru na IAA

Na međunarodnom Salonu automobila IAA u Minhenu, Dacia predstavlja Jogger svoj porodični automobil sa ...

Celodnevni štrajkovi u fabrikama na pomolu u Nemačkoj

Najjača nemačka unija radnika eskalira proteste i spor oko plata i fleksibilnih radnih sati ...