Nissan predstavio I2V tehnologiju

Tehnologija povezanog automobila budućnosti spaja stvarni i virtualni svet i omogućuje vozačima da „vide nevidljivo”

Na sajmu potrošačke elektronike CES, Nissan je predstavito svoju viziju budućnosti za vozilo koje vozačima pomaže da „vide nevidljivo” spajanjem stvarnog sveta sa virtualnim, čime stvara ultimativni doživljaj povezanog automobila.
Nevidljivo-u-vidljivo, odnosno I2V, buduća tehnologija je nastala u okviru Nissanove strategije inteligentne mobilnosti, Nissanove vizije koja će potpuno promeniti kako se automobili voze, šta ih pokreće i kako se integriraju u društvo. I2V će pokazati budućnost vožnje posetiocima sajma CES putem interaktivnog trodimenzionalnog iskustva na Nissanovom izložbenom prostoru.

Foto: Nissan

I2V će pomoći vozačima spajanjem informacija sa senzora van i unutar vozila sa podacima sačuvanim u oblaku. To sistemu omogućuje praćenje neposredne okoline vozila, ali i da predoseti šta je ispred vozila te će čak i prikazivati šta se nalazi iza zgrade ili iza ugla. Da bi vožnja bila što ugodnija, vodstvo se daje na interaktivan, ljudski način, poput avatara koji se pojavljuju u automobilu.
Pristupanjem virtualnom svetu, tehnologija I2V otvara bezbrojne mogućnosti usluga i komunikacija te čini vožnju ugodnijom, udobnijom i uzbudljivijom.

Foto: Nissan

„Pomažući vam da vidite nevidljivo, I2V podiže nivo samopouzdanja i čini vožnju uzbudljivijom,” rekao je Tetsuro Ueda, stručnjak iz Nissanovog centra za istraživanje. „Interaktivne funkcije stvaraju doživljaj prilagođen vašim interesima i stilu vožnje kako bi svako mogao uživati u njima na svoj način.
Povezanija vožnja nego ikad pre
I2V pokreće Nissanova Omni-Sensing tehnologija, koja služi kao čvorište za prikupljanje podataka iz prometa u stvarnom vremenu te podataka iz okruženja automobila i iz njegove unutrašnjosti. Nissanova tehnologija SAM (Seamless Autonomous Mobility) analizira promet pomoću relevantnih informacija dobijenih u stvarnom vremenu, a poluautonomni sistem za pomoć u vožnji ProPILOT pruža informacije o neposrednom okruženju automobila.
Tehnologija mapira virtualni prostor od 360 stepeni oko automobila kako bi pružila informacije o stvarima, vidljivosti, prometnim znakovima ili pešacima u blizini. Takođe može da nadgleda ljude u vozilu koristeći unutrašnje senzore da bi bolje predvideli kada će im možda trebati pomoć u pronalaženju nečega ili pauze za kafu da ostanu budni.
I2V može povezati vozače i putnike sa ljudima u virtualnom metasvetu. Na taj se način porodica, prijatelji i drugi mogu pojaviti u automobilu u obliku trodimenzionalnih avatara proširene stvarnosti kako bi vozaču pravili društvo ili pružili pomoć.

Foto: Nissan

Više podrške tokom autonomne ili uobičajene vožnje
U autonomnoj vožnji I2V može učiniti vreme provedeno u automobilu udobnijim i ugodnijim. Na primer, kada vozite po kiši, pejzaž sunčanog dana može se projektovati unutar vozila.
Kad posećujete novo mesto, sistem može pretražiti metasvet u potrazi za lokalnim vodičem koji može komunicirati sa ljudima u vozilu u stvarnom vremenu.
Informacije koje pruža vodič mogu se prikupiti pomoću Omni-Sensing tehnologije i sačuvati u oblaku kako bi i drugi koji posećuju isto mesto mogli pristupiti korisnim informacijama. Može se koristiti i sistemom veštačke inteligencije da bi se obezbedila efikasnija vožnja kroz lokalne oblasti.
U uobičajenom načinu vožnje I2V pruža informacije prikupljene tehnologijom Omni-Sensing u dodatnom sloju preko vozačeva vidnog polja. Informacije vozačima pomažu procijeniti situaciju i da se pripreme na križanja s lošom vidljivosti, neravne ceste ili nadolazeći promet.
Vozač može rezervisati i profesionalnog vozača iz metasveta koji će pružati prilagođena uputstva u stvarnom vremenu. Profesionalni vozač pojavljuje se kao projektovani avatar ili kao virtualni automobil u vozačevom vidnom polju kako bi pokazao najbolji način vožnje.
I2V će prikazati informacije o zastojima i procenjeno vreme putovanja, ali i jedinstvene detalje koji će vozača obavestiti o stanju na putu, ispred njega i tako ukloniti nepoznanice i stres. I2V daje alternativne predloge, čak i o najbržoj traci u gustom prometu, zahvaljujući mapiranju lokalnih podataka u stvarnom vremenu pomoću Omni-Sensing tehnologije.
Po dolasku na odredište I2V može pristupiti sistemu SAM kako bi pronašao parking mesto i parkirao vozilo u zahtevnim situacijama.

 

  • Show Comments (0)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Renault pojačava F1 tim

Renault je i službeno potvrdio da je na poziciju izvršnog direktora doveo Marcina Budkowskog, ...

Williams tehnologija iz F1 u električni automobil

Timovi Formule 1 u svojim centrima imaju vrhunske stručnjake koji razvijaju i projektuju trkačke ...

Od jula novi Jeep Compass

Od jula meseca počinje prodaja novog Jeepovog modela Compass, koji će pokušati da iskoristi ...

Ssang Yong Musso – upotrebljivi nosorog

Testirajući SsangYong Musso, otkrili smo da njegovo ime znači „Nosorog“, ali i da nosorog ...

Formula 1 budućnosti – Renault R.S. 2027 Vision

Renault je svojih 40 iskustva u Formuli 1 stavio u službu stvaranja koncepta bolida ...

Igrali se F1 vozači…kampera!

Šta dobijete kad obojite Aston Martina u Red Bull Racing boje, stavite mu kuku, ...