fbpx

Mercedes EQC 4×4² samo za pokazivanje ili…?

Da li Mercedes-Benz EQC 4×4² koncept služi samo za pokazivanje offroad sposobnosti ili za nešto više?

Za sada, malo je onih koji veruju u električne offroadere, potpuno odbijajući ikakvu mogućnost da im je mesto na nekim „bogazama“ daleko od asfalta. Verovatno su i u pravu, i to ne zbog ograničenja pogona, nego nedostupnosti punjača električnom energijom, na terenima na koje se može upustiti sa rezervom goriva spakovanom u „fricovke“.
Ali predrasude su tu da se ruše, pa se Mercedes-Benz dao u ozbiljan projekat kako bi ljubiteljima off-roada demonstrirao mogućnosti električnog terenca. Zove se EQC 4×4², a pod karoserijom originalnog električnog „softroadera“ našla se mehanika G-Klase 4×4², ekstremnog offroadera, što u osnovi nije ni malo slučajno. Nije nikakva tajna da se uveliko priprema električna verzija G-Klase, a egzibicija sa EQC 4×4² je samo uvertira za ono što znamo da tek dolazi, ali možda i još nešto što ne znamo. Čak i fabrika kaže da će sistem pogona za terensku vožnju, koji je razvijen za konceptno vozilo, biti osnova svih budućih električnih Mercedesa sa pogonom na svim točkovima, uključujući i pomenutu električnu G Klasu.
Mercedes EQC 4×4 „na kvadrat“ baziran je na serijskom EQC400, i koristi originalni pogonski sistem koji ne dva elektromotora sa ukupno 405 KS i napajaju se iz baterije od 80 kWh. Međutim, „EQC na kvadrat“ izgleda monumentalno klirensom povišenim sa 140mm na 293 mm, zahvaljujući portalnim osovinama. Uz takvu modifikaciju osovina EQC 4×4² proširen je i trag točkova, izbačeni su blatobrani, i softroader stvarno liči (a i jeste) offroader. Da bi se iskoristio novonastali klirens od zemlje, modifikovano je i oslanjanje koje je dobilo znatno duže hodove. Prilazni ugao prepreci povišen je na 31.8°, prelomni (brake over) na 24.2°, a izlazni na 33°.
Kontrolu isporuke obrtnih momenata EQC 4×4² je preuzeo softverom iz GLC, uključujući i novi mod vožnje, koji unapred definisanom šemom kočenja unapređuje kontrolu isporuku snage na rastresitoj podlozi. Kao i sva druga električna vozila Mercedes EQC 4×4² se trudi da ponešto od potrošene energije i vrati u bateriju pogotovo na nizbrdicama, pa je opremljen efikasnim sistemom rekuperacije električne energije.
Markus Schaefer, šef R&D Mercedesa ne otkriva previše i tvrdi da koncept i sposobnosti EQC 4×4² služe samo za demonstraciju i buđenje emocija i poverenja u električne offroadere, što ćemo uzeti sa određenom rezervom, čekati na novi G55o sa starim dobrim V8 SUS motorom, ali i električnu G Klasu, a nećemo se iznenaditi ni ako se pojavi neka „hard core“ verzija EQC, bazirana upravo na ovom konceptu.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Pada odluka gde se pravi Lynk & CO 01

Uprava novog brenda Lynk & CO odlučuje gde će se proizvoditi model 01 U ...

Porsche nije uzalud razvijao motor za Formulu 1?

Iako je plan da se Porsche od 2021. uključi u Formulu 1 propao, izgleda ...

Jaguar C-X75 kaskaderski automobil dobija novi život

Jaguar C-X75 kaskaderski automobil dobija novi život uz konverziju da bi postao legalan za ...

PHEV pionir Opel Ampera slavi 10. rođendan

Opel Ampera bio je jedan od pionira plug-in hibridnog pogona u serijskim automobilima i ...

Rimac planira novi model

Kompanija Rimac Automobili, pri kraju je zatvaranja finansijske konstrukcije uz koju će tržištu ponuditi ...

SF90 Stradale je najsnažniji Ferrari ikada

SF90 Stradale je ne samo najsnažniji Ferrari ikada, nego i novi dokaz da je ...