fbpx

Evropa kaže stop za SUS motore od 2035.

Evropski parlament je dao odobrenje po kojem se od 2035. godine definitivno zabranjuje prodaja novih automobila sa SUS motorima u EU

Evropski parlament je dao odobrenje po kojem se od 2035. godine definitivno zabranjuje prodaja novih automobila sa SUS motorima u EU. To znači da će za 12 godina u zemljama EU iz ponude u salonima potpuno nestati automobili sa benzinskim i dizel motorima. U Evropskom Parlamentu za ovu odluku glasalo je 340 poslanika, protiv je bilo 279 uz 21 suzdržanog. Uredbu su podržali zastupnici socijaldemokrata, zelenih i liberala.
Evropa poručuje da će zahvaljujući ovoj uredbi korišćenje električnih automobila postajati pristupačnije, kao i da će se brže razvijati tržište polovnih električnih vozila. Samim tim svi će na raspolaganju imati dostupniju održivu mobilnost. Pored toga, autoindistrija će preciznije moći da definiše svoje ciljeve posveti se razvoju novih tehnologija.
Za 12 godina na teritoriji EU više neće smeti da se prodaju novi automobili sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, a do tada, plan EU predviđa da se emisija CO2 kod putničkih vozila smanji za 55% a za laka dostavna vozila 50% do 2030 godine. Odluka EU ne znači sa se i nakon 2035. godine neće moći voziti automobili sa SUS motorima, kao ni da će biti zabranjena prodaja polovnih vozila sa SUS motorima.

Foto: Oliver Killig

Paket EU “Spremni za 55” ima i drugi deo, kojim će se taksama osigurati onečišćavanje EU uvozom vozila iz neevropskih zemalja, koji će se zvati „Mehanizam za granično prilagođavanje emisija CO2“ (CBAM). Kompanije koje budu htele da uvoze u EU moraće plaćati takse, odnosno kupovati dozvole za CO2, što bi moglo ozbiljno razljutiti trgovinske partenere iz Kine, Indije i Rusije.
Agencija France Press je objavila da je bilo ozbiljnih sukoba na Evropskoj komisiji kada je finalizovan predlog, a posebno su bila osetljiva pitanja uvođenja korišćenja mnogo skupljih održivih goriva za javni prevoz i grejanje, hlađenje pa i u građevinarstvo. Tek se očekuje bitka sa aviotransportom i aviokompanijama zbog novog poreza na letove unutar EU, uključujući popularne turističke destinacije poput Grčke, Portugala i Španije, koji pokušavaju da barem ublaže predloge Evropske komisije. Sa svoje strane, Poljska koja se oslanja na proizvodnju energije iz uglja takođe ima velikih problema sa novim zakonom.
Prodaja električnih automobila u EU je u usponu, a novi propisi će još vše favorizovati električna vozila, ali i postepeno gasiti hibridna i PHEV vozila, što će biti velik izazov za autoindustriju koja samo u EU zapošljava 14.6 miliona ljudi.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Formula 1 – Hamiltona ne zanima novac, ali…

Formula 1 – Hamiltona ne zanima novac, ali je Ferrari morao da bude više ...

Petica za desetku – BMW 520d xDrive od 49.990€

BMW Serije 5 se tokom akcijskog perioda može kupiti sa velikim popustima i po ...

Lamborghini Sián je najjači i prvi hibrid

Lamborghini Sián je najjači Lambo ikada i prvi koji je dobio hibridnu pomoć da ...

Renault Talisman osvežen za 2020. godinu

Renault je osvežio model Talisman blagim dizajnerskim izmenama, ali i uvođenjem novih tehnologija Najveće ...

370.000 evra da Jesko ne bude ofarban

Da vaš Koenigsegg Jesko ne bude ofarban i da se vidi kompletna karbonska struktura ...

Ghosn tvrdi da Honda preuzima Nissan i Mitsubishi

Ghosn tvrdi da Honda preuzima Nissan i Mitsubishi i da je novoformirana Alijansa samo ...