fbpx

Honda CR-V Hybrid Racer ima 800 KS

Honda CR-V Hybrid Racer ima motor od 800 KS iz IndyCar bolida, neće na ulicu ali je definitivno zanimljiv

Honda CR-V Hybrid Racer ima motor od 800 KS iz IndyCar bolida, neće na ulicu ali je definitivno zanimljiv, obzirom da služi kao najava za pogon koji će IndyCar bolidi koristiti od 2024. godine. Ako se krener redom, Honda CR-V Hybrid Racer ima mnogo značajniju ulogu od puke promocije SUV-a pretvorenog u moćnu trkačku napravu.
Honda CR-V Hybrid Racer nastao je kao delo Honda Performance Development (HPD) odeljenja. Ispod panela koji jesu preuzeti od porodičnog SUV-a, nalazi se cevasti ram i čistokrvna trkačka mehanika. Kompletna donja polovina Honde CR-V Hybrid Racer je izrađen od karbonskih kompozita, ali zanimljvo je da su paneli karoserije zaista originalni čelični kakav se ugrađuju na Hondu CR-V šeste generacije, naravno poprilično modifikovani. Naravno, gigantsko zadnje krilo ne pripada serijskom CR-V-u.
Prednja vrata se otvaraju nagore, a zadnja vrata…pa zadnja vrata su kompletna oplata zadnjeg dela koja se podiže nagore u stilu nekadašnjih reli automobila legendarne Grupe B. A razlog za ovakvo rešenje više je nego logičan. Pozadi, ispred zadnje osovine Honde CR-V Hybrid Racera, tamo gde bi trebala biti zadnja klupa, smešteni su 2.2 litarski twin-turbo V6 motor i šestostepeni Xtrac sekvencijalni menjač.
Honda Performance Development tvrdi da agregat nje baš tačna kopija agregata koji će biti ugrađivan u IndyCar bolide, ali da konstruktivno ima dosta toga zajedničkog sa budućim trkačkim pogonskim jedinicama. Motor je prilagođen da radi na Shell gorivo koje je 100 % rafinirano iz obnovljivih izvora. I da, pogonska grupa zapravo je hibridna.
To je potvrdio Predsednik HPD-a David Salters. Iako nije zalazio u detalje koji deo snage proizvodi motor sa unutrašnjim sagorevanjem a koliki električni deo pogona, kaže da će do zadnjih točkova stizari oko 800 KS. Zanimljiv podatak je da Honda CR-V Hybrid Racer umesto baterija koristi sistem sa super-kondenzatorima, koji podseća na rešenje kojim se bavi Lamborghini, a koji omogućava snažne ali kratke isporuke energije.
Salters je na predstavljanju Honde CR-V Hybrid Racer naveo da su super-kondenzatori odlično rešenje za veliku snagu, ali i iznad svega bezbedni. „Ne možete im učiniti ništa loše, a nama ujedno služe i za učenje“, rekao je Salters. Zapravo, šef HPD-a je time otkrio i glavnu svrhu nastanka Honde CR-V Hybrid Racer, a to je učenje i sakupljanje iskustava kroz laboratoriju na točkovima i to u smeru vrhunskih pogonskih sistema. Doduše, za sada nisu otkriveni konkretni planovi na kom trkačkom polju bi se mogla pojaviti Honda CR-V Hybrid Racer. Na Pikes Peak sigurno neće, mada, ovaj super SUV bi imao šta da pokaže. Cevasti kavez nosi kompletno prednje oslanjanje, kočioni sistem je trkački Brembo, preuzet od NSX GT-3 trkačkog automobila. Pozadi je Dallara IR-18 Indy oslanjanje, a karoserija je aerodinamički optimizovana za stvaranje maksimalnog nizgona. Iako se fabrika nije bavila brojkama, nema razloga za sumnju da je Honda CR-V Hybrid Racer vrlo brzo vozilo.
„Za sada, fokus je da istražimo elektrifikaciju i upravljanje energijom kakvi su potrebni za trkanje, ali i potencijalno za putničke automobile“, kaže Salters. Doduše, ne treba žiriti sa zaključcima da bi se mogla pojaviti Honda CR-V Type R, barem tako kaže fabrika. Honda CR-V Hybrid Racer će uživo biti pokazana publici na nekoliko IndyCar trka tokom sezone.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

VW reklamira manuelni menjač kao sredstvo protiv krađe

Vožnja automobila sa manuelnim menjačem postala je redak prizor na ulicama SAD, ali se ...

Mazda sa stilom u Tokiju

Mazda je sa mnogo stila nastupila na Tokyo Motor Show-u. Koncepti Kai i Vision ...

Marka Pininfarina će imati liniju od pet modela

Pininfarina Battista počeće da stiže do svojih kupaca krajem 2020., a čini samo jedan ...

Šta visoka temperatura radi pritisku u pneumaticima

Drumovima krstari ogroman broj vozača koji ne mari što pritisak u pneumaticima koji varira ...

Polestar ostaje bez podrške Volvoa

Polestar ostaje bez podrške Volvoa, a i Geely priprema izlazak iz kompanije koja se ...