fbpx

Proizvodnja Nissan Ariye ne ide po planu

Proizvodnja Nissan Ariye ne ide po planu u hipermodernom pogonu i mnogo je sporija od planirane

Proizvodnja Nissan Ariye ne ide po planu, a zbog nedovoljnih isporuka, dileri su prestali i da poručuju električni model Nissa Ariya, koji je nakon brojnih pohvala stručne publike imao dobru priliku za uspešan start na tržištu. Šta više, Ariya je prvi potuno novi globalni model Nissan nakon čak pet godina, trebao je otvoriti novu eru marke koja je do 2030. godine najavila čak 19 novih modela. Međutim, prema četiri nezavisna izvora, Nissan Ariya se proizvodi brzinom koja je je bila predviđena, odnosno oko 400 komada dnevno, što bo predstavljalo godišnju proizvodnju od oko 100.000 vozila.
Razlog za usporenu proizvodnju nalazi se u viskotehnološkoj i visoko automatizovanoj proizvodnoj liniji u pogonu Tochigi, smeštenom severno od Tokija, koja je trebala ubrzati proizvodnju, ali za sada samo izaziva probleme. Vest o problemima u proizvodnji modela Nissan Ariya obavio je Automotive News, a pozivajući se na izvore iz samog Nissana koji su iz razumljivih razloga želeli da ostanu anonimni.
Prema raspoloživim informacijama, visoko robotizovan proces proizvodnje modela Nissan projektovan je kao univerzalan za proizvodnju vozila sa različitim pogonskim sistemima, od motora sa unutrašnjim sagorevanjem, preko hibrida pa do potpuno električnih modela kao što je Nissan Ariya. Jedno od uskih grla nove metode sklapanja vozila nalazi se u robotizovanim farbarnicama, koje su vrlo kompleksne i ne postižu očekivanu brzinu i preciznost rada. Dodatni problem po Nissan Ariyu je nedostatak osnovnih ploča za elektronske komponente, nakon što je izgoreo proizvodni pogon dobavljača Wuxi Welnew Micro-Electronic iz Kine. Ništa bolja situacija po Nissan Ariyu nije ni sa čipovima kojih nema dovoljno, a svakako nisu od pomoći bile ni trzavice sa Renaultom unutar Alijanse, koji se polako smiruju uz novu organizacionu strukturu. Ipak, uprkos svim problemima, koje ima i većina drugih u autoindustriji, Nissan je 2022. godine globalno isporučio 3.2 miliona vozila.
Nissan Ariya je u Americi trebala biti pandan i odgovor na model Tesla Model Y, od kojeg je sa početnom cenom od 43.000$ jeftinija za 4.300$ . Početak prodaje zbog problema sa poluprovodnicima pomeren je za godinu dana, a isporuke se još uvek nisu stabilizovale.
Pogon za proizvodnju Ariye izgrađen je uz investiciju od 243 mliona dolara kao deo inteligentne fabrike, koju Nissan deklariše kao novi robotizovani sistem sa nultom emisijom.
Farbarnica, koja za sada pravi poteškoće, je projektovana tako da nanosi boju na celu karoseriju uključujući i odbojnike zajedno, kako bi se ubrzao proces proizvodnje, a ujedno bio i ekološki čistiji. Pored toga Nissan je mnogo investirao u tehnologiju sklapanja vozila koja omogućava podizanje različitih pogonskih jedinca ispod vozila, pre nego što započne robotizovano sklapanje. Ovaj sistem koristi automatizovanu platformu na kojoj se nalazi unapred pripremljen pogonski sklop.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Formula 1 – Red Bull menja motor Verstappenu?

Na spekulacije da bi Red Bull mogao promeniti motor u Versappenovom bolidu, Helmut Marko ...

Alfa Romeo će imati sportistu, ali…

Alfa Romeo će u svojoj ponudi imati sportistu, ali pre povratka marke na nekadašnje ...

Toyota u Tokiju predstavila nova transportna rešenja

Toyota predstavlja novi ultrakompaktni BEV koji je spreman za proizvodnju, na posebnoj izložbi „FUTURE ...

I manji modeli Seata se digitalizuju, ali uz doplatu

VW Grupa će konačno dozvoliti i malim modelima Seata da se digitalizuju, pa Ibiza ...

Volkswagen testira Arteon VR6 prototip

Volkswagen je potvrdio da testira prototip Arteona sa turbo VR6 agregatom koji će, ako ...