fbpx

Nissan Z Nismo predstavljen sa 420 KS

Nissan Z Nismo predstavljen sa 420 KS i aerodinamikom karoserije optimizovanom za trkačku stazu

Nissan Z Nismo predstavljen sa 420 KS i aerodinamikom karoserije optimizovanom za trkačku stazu. Iako deluje da je Nissan Z Nismo razvijan godinama i da debelo kasni u odnosu na planirani početak prodaje, nekako je pripremljen za modelnu 2024. godinu uz više snage, bolju aerodinamiku a samim tim i prijanjanje na stazi.
Za početak, Nissan Z Nismo dobio je više snage. I dalje je pogon 3.0 biturbo V6, a inženjeri su upotrebili dobro poznate recepte kako bi iz agregata izvukli više snage. Povećan je nadpritisak punjenja turbokompresora, poboljšan je sistem hlađenja motora i mapiranje, pa je da 400 KS koliko ima standardni Nissan Z, Nissan Z Nismo dobio 420 KS i 520 Nm maksimalnog obrtnog momenta koji ima u iznenađujuće velikom rasponu od 2.000 do 5.200 o/min. Prenos snage do zadnjih točkova je isključivo preko devetostepenog automatskog menjača, čijom elektronikom se takođe Nismo pozabavio. A da bi snaga motora bila adekvatno presena na podlogu brinu se i Dunlop SP Sport Maxx GT600 navučeni na točkove od 19”, inače isti pneumatici koji se ugrađuju i na Nissan GT-R, samo sa na zadnjoj osovini dimenzija 285/35 R 19.
Više snage motora ne znači previše ako ne može da se koriste, pa je Nissan i na karoseriji uveo izmene kako bi poboljšao hlađenje ali i aerodinamički “downforce”. Najveća promena je na prednjem delu Nissan Z Nissmo, koji je dobio “nos” koji proizvođač naziva “ Grand-Nose”, odnosno skraćeno “G-Nose”.
Pored toga što je eliminisan pravougaoni gril hladnjaka standardnog Nissana Z, Nissan Z Nismo je postao duži za 25mm. Ispod prednjeg odbojnika je naglašen spojler, a za mrežicu na uvodniku vazduha Nissan tvrdi da je najtanja ikada ugrađena.
Unapređenja na ogibljenju i kočionom sistemu gotovo da se podrazumevaju. Novi su poprečni stabilizatori, tvrđe su spiralne opruge, a i amortizeri su prošli kroz doradu. Isto tako čvršća su vezna mesta za karoseriju oscilujućih ramena i sistema upravljanja. Nissan tvrdi da je Z Nismo 2.5% čvršći i ima oštrije i preciznije upravljanje, a i bolje kočenje uz povećane kočione diskove. Uz sve pomenuto Nissan Z Nismo je dobio i novi Sport + mod vožnje namenjen vlasnicima koji većinu vremena provode na stazama.
U enterijeru su Recaro duboka sportska sedišta, dok je digitalna instrument tabla dobila specifičnu Nismo grafiku. Nissan Z Nismo će kupcima biti ponuđen u pet boja karoserije – Passion Red TriCoat, Brilliant Silver, Black Diamond Pearl, Everest White Pearl TriCoat i Stealth Gray.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Peugeot 508 – limuzina koja to nije

Peugeot je svojim novim 508 prodrmao tržište limuzina – time što nije limuzina Da ...

Ford Mustang Eleanor kao iz filma može biti vaš

„Eleanor“ Ford Mustang iz filma Gone in 60 Seconds jedan je od najpoznatijih i ...

Opel Mokka X – mali SUV ili…?

Mali SUV je postao super popularan u svetu, a predviđanja kažu da će im ...

Kraj i za Grand Tour?

Kraj i za Grand Tour? Za 2024. godinu spreman je serijal emisija iz Zimbabvea, ...

Dale Earnhardt Jr preživeo avionsku nesreću

Zvezda Nascara Dale Earnhardt Jr, sa svojom porodicom preziveo avionsku nesreću Avion Cessna Citation ...