fbpx

Test Volkswagen Amarok PanAmericana

Test Volkswagen Amarok PanAmericana je test druge generacije modela koji se zamalo ugasio već posle prve generacije

Test Volkswagen Amarok PanAmericana je test druge generacije modela koji se zamalo ugasio već posle prve generacije. Zapravo, samo jednom generacijom koja je potrajala više od 10 godina, Volkswagen Amarok je ostavio poprilično dubok trag na tržištu pick-up vozila, koja iako su deklerativno i formalno komercijalna, imaju i svoju značajnu ulogu u delu tržišta orijentisanom ka slobodnom stilu života i hobistima sa kabastim sredstvoma za zabavu. Drugim rečima, nekada samo neuglađena radna mašina koja mora da ponese i povuče, pick-up je postao i vozilo koje mora da ima i neumanjene radne sposobnosti, ali i udobnost i šminku gotovo pa na nivou pristojno luksuznog SUV-a.
Zapravo, ovakvo “ukrštanje” grubijana i šminkera pomalo je neprirodno, ali ispostavilo se da je moguće. Volkswagen Amarok je u svojoj prvoj i donedavno jedinoj generaciji predstavljenoj 2010. godine, našao put do dovoljno velikog broja kupaca koji su više nego potpuno opravdali postojanje ovog modela “Made in Wolfsburg”. Zapravo, prvom VW Amaroku uopšte nije bilo lako da opstane na tržišti obzirom na brojnu i odavno etabliranu konkurenciju u vidu modela Toyota Hilux, Ford Ranger, Isuzu D-Max, Mitsubishi L200 i drugih. Ruku na srce, Volkswagen je u pripremi svog prvog Amaroka, obzirom na snažan program komercijalnih vozila, sasvim dovoljno “pedigrea” da naparavi dobar proizvod, a dovoljno motora, menjača i pogona na raspolaganju da pokrene Amarok.
Međutim, računovodstvo VW grupe napavilo je matematiku i reklo – ne isplati se praviti drugu generaciju, iako pick-up segment globalno raste. I šta sad, nakon samo jedne generacije Amarok ide u penziju? Tako bi i bilo da nije nađeno solomonsko rešenje u partneru sa druge strane velike bare. Ford i Volkswagen su se lako dogovorili mi (Ford) vama pick-up, a vi (Volkswagen) nama modularnu platformu za električne automobile. I vuk sit i ovce na broju, tim pre što su u kratkom vremenskom periodu kupci Forda dobili novu generaciju Rangera, a kupci Volkswagena Amaroka.
Novi Volkswagen Amarok, na novoj platformi znatno je veći od prethodnika. Duži je za 96 mm i to na znatno dužem međuosovinskom razmaku od 173 mm. Prepusti preko točkova su skraćeni pa su unapređene i terenske spodobnosti.
Za one koji Volkswagen Amarok koriste da sa njim nešto i rade, povećan je tovarni prostor pa standarna euro paleta sada staje i poprečno, nosivost je povećana na 1.113 kilograma, a masa prikolice povećana na 3.500 kilograma. Na sve pomenuto, umesto u vodu dubine 500 mm, Volkswagen Amarok sada može da “ugazi” u vodu dubine 800 mm.
Fakti još kažu da Volkswagen Amarok može imati preko 20 vozačkih asistencija, a i da se isporučuje isklučivo u “double cab” karoserijskoj verziji sa pet sedišta. Iako novine stanu u nekoliko rečenica, ima ih više nego dovoljno da nova druga generacija Volkswagen Amaroka može da se pohvali značajnim napretkom po svim osnovama. A činjenica da se proizvodi u fordovom pogonu pored Pretorije u Južnoj Africi, mada se deo proizvodnje seli i u Maleziju, ne menja stvari.
Enterijer svakog pick-upa prvenstveno je naprvaljen da bude otporan, pa tek potom ušminkan, pa se egzibicije sa preterano mnogo stilskih detalja ne mogu ni očekivati. Testirani model Volkswagen Amarok PanAmericana orijentisan je opremom pa čak i podvozjem ka kupcima koji preferiraju vanterensku vožnju.
U enterijeru to znači da u kabini koja je prijatno prostrana sve ima svoju funciju i malo toga služi samo za ukras. Od funkcionalnih novina dopalo nam se rešenje ručki za otvaranje vrata iznutra, kao i veliki rotacioni selektor pogona smešten na grebenu između sedišta.
Prednja sedišta su kožom presvučena, elektropomična sa grejanjem, ne preterano mekana i odlično oblikovana sa vrlo dugim hodovima po svim pravcima.
Zadnja klupa dobila je više prostora nego u prvoj generaciji Volkswagen Amaroka zahvaljujući povećanom međuosovinskom razmaku, pa su samim tim putnici pozadi dobili unapređen komfor.
Instrument tabla je digitalna i očekivano bez preterano mnogo mogućnosti izbora grafike prikaza, međutim potpuno funkcionalana i sa više nego dovoljno informacija. Višenamenski ekran je uspravno postavljen, dijagonale 10” u nižim paketima opreme, odnosno 12” u višim kao što je Volkswagen Amarok PanAmericana.
Po pitanju funkcionalnosti, treba se malo privikavati na kombinaciju prekidača i selekcija na ekranu osetljivom na dodir, a po našem mišljenju, još poneka funkcija je sa ekrana mogla biti premeštena na prekidač, kao što je izbor modova vožnje. Isto tako, malo više prostora za odlaganje sitnica ne bi bilo na odmet, mada kabinu Volkswagen Amaroka ocenjujmo kao udobnu i funkcionalnu.
Svakako dodatni užitak donosi odličan Harman Kardon audio sistem sa 10 zvučnika, koji je zajedno sa vrlo brzim i preciznim navigacionim sistemom u standardnoj opremi za Volkswagen Amarok PanAmericana.
U vožnji, Volkswagen Amarok PanAmericana, blago rečeno, iznađujuće je uglađen. Naravno kada se uzmu u obzir sve činjenice vezane za jedan pick-up, kao je masa praznpog vozila od preko 2.300 kg i što su tvrde lisnate opruge radi velike nosivosti na zadnjoj krutoj osovini.
Šta više Volkswagen Amarok PanAmericana ima nešto mekše trimovano ogubljenje sa dugim hodovima kako bi bio offroad sposobniji, pa mu čak ni to ne smeta da bude prijatan za vožnju. Ljuljanja i naginjanja je iznenađujuće malo, i postignut je odličan balans između posla koji obavljaju opruge i amortizeri i onoga što rade visokoprofilni pneumatici. Položaj sedenja za upravljačem i ergonomija vozačevog radnog mesta su odlični. Upravljač je prijatno precizan i njegova direktnost odlično je usklađena sa tvrdoćom ogibljenja.
V6 turbodizel sa 3.0 litara radne zapremine ima tradicionalno odličnu izbalansiranost i uglađen rad. Kada se na 240 raspoloživih konjskih snaga i 600 Nm maksimalnog obrtnog momenta od 1.750 o/min doda desetostepeni automatski menjač, dobija se pogonska kombinacija koja u svakom trenutku ima snage, ali nikada preterano ne opterećuje pogonsku jedinicu. Da, u pitanju je Volkswagenov TDI V6, ali kada se pogleda pod poklopac motora, to nigde ne piše, što nas je blago iznadilo. U svakom slučaju, šta god pisalo (a najčešće se sreće oznaka FMC – Ford Motor Company), pogonski paket radi odlično.
Selektorom prenosa može se odabrati pogon samo na zadnjoj osovini sa čime treba voditi računa da bez opterećenja u tovarnom delu imam sasvim dovoljno snage za “zabaci” zadnji deo, što je svakako zabavno, kada se to uradi namerno i malo driftuje. U svakm slučaju, za svakodnevnu vožnju postori Auto 4H mod, u kojem se pogon na svim točkovima automatski aktivira, a u kojem Volkswagen Amarok PanAmericana ima visok nivo prenosa snage na podlogu. Svakako, za ozbiljniji offroad spremni su i 4H, redukovani 4L pogoni na svim točkovima, kao i blokada diferencijala. Volkswagen Amarok je i poprilično brz. Malo preko osam sekundi mu je potrebno da ubrza do 100 km/h, što potvrđuje da je 3.0 verzija odlično motorizovana, ali i da ima snage za međuubrzanja i vožnju pri maksimalnom opterećenju vozila.
U osnovi po pitanju vožnje imamo malo toga da prigovorimo, osim da bi ručica menjača koja ima kratak hod mogla biti preciznija i jasnije definisanih pozicija, kako u praksi umest u R ne bi stalno završavala u P položaju. Prosečnom potrošnjom od (oko) 10 l/100 km Volkswagen Amarok PanAmericana na nivou je potrošnje konkurenata sa dosta manje snage i manje cilindara, a uz rezervoar dizela od čak 80 litara obezbeđena je i impresivna autonomija.
Da li je Volkswagen Amarok PanAmericana činjenicom da je nastao pod patronatom druge marke dobio ili izgubio? Definitivno je dobio. Kao prvo, preživeo je kao model u ponudi nemačkog giganta, a kada je odličnu šasiju i donji postroj i menjač dodat odličan motor, Volkswagen Amarok PanAmericana je pick-up koji ima čime da se pohvali. Na kraju, ostaje još samo pitanje cene. Testirani Volkswagen Amarok PanAmericana, što znači model u najvišem paketu opreme, sa aktivnim LED farovima, adaptivnim tempomatom, brojnim vozačkim asistencijama uključujući i oni za vožnju sa prikolicom, košta 67.919 evra, sa 2.863 evra dodatne opreme i PDV-om (20%), koji se u slučaju kupovine na firmu koja je u sistemu PDV-a može vratititi.
Sasvim logično pitanje je i poređenje cene sa cenom koju kod nas ima Ford Ranger. U ovom trenutku, Ford nudi samo novi Ranger Raptor, dok će krajem godine početi prodaju modela Ranger, tako da tačan i validan cenovnik za taj model još uvek ne postoji.

Model Volkswagen Amarok 3.0 Panamericana
Dužina/ širina/ visina (mm) 5.390/ 1.910/ 1.884
Međuosovinski razmak (mm) 3270
Masa vozila praznog (kg.) 2348
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.) 3350
Dozvoljena masa prikolice sa kočniciom kg 3500
Dimenzije prtljažnog prostora mm

1.555 x 1.260 x 508

Motor Dizel
Gorivo Dizel
Broj cilindara/ ventila 6/24
Radna zapremina (ccm) 2.993
Snaga pri o/ min. (KS) 240 pri 3.250
Maksimalni obrtni moment pri o/ min. (Nm) 600 / od 1.750 do 2.250 o/min
Menjač 10 Automatik
Ubrzanje 0-100 km/h 8.9
Maksimalna brzina km/h 180
Prosečna potrošnja na testu l/100 km 10
Zapremina rezervoara 80
Cena testiranog modela 67.919 evra
  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Alfa Romeo rekordno započeo 2023.

Nakon izuzetno pozitivne 2022. godine, Alfa Romeo nastavlja sa oporavkom i ostvaruje rekordni prvi ...

Porsche SCG obeležio 75 godina marke Porsche

Kompanija Porsche Srbija i Crna Gora obeležila 75 godina postojanja marke Porsche spektakularnim događajem ...

Sledeći Mini JCW modeli biće električni

Sledeći Mini John Cooper Works modeli biće električni, što je vest koja neće baš ...

Formula 1 – Alonso prelazi u Aston Martin

Formula 1 nikada ne spava – samo što je Vettel objavio povlačenje, Aston Martin ...

Peugeot 508 – limuzina koja to nije

Peugeot je svojim novim 508 prodrmao tržište limuzina – time što nije limuzina Da ...

Čovek “zarobljen” u Cadillacu parkiranom u garaži 13 sati?!

Desi se da čovek nekad zaključa automobil dok su ključevi unutar vozila, ali da ...