fbpx

Nova Toyota GR Yaris pomera granice

Nova Toyota GR Yaris imala je svetsku premijeru na Salonu automobila Tokio 2024, uz predstavljanje brojnih novina

Toyota Yaris GR

Nova Toyota GR Yaris imala je svetsku premijeru na Salonu automobila Tokio 2024, uz predstavljanje tehničkih, dizajnerskih i konstrukcionih poboljšanja koja obećavaju još bolje iskustvo sportskevožnje.
Novi motor, novi elektronski sistem pogona na sva četiri točka i karoserija napravljena po meri bili su sastavni deo tog plana. Kada je serijski automobil stigao u ruke specijalizovanihnovinara i kupaca, odziv je daleko nadmašio Toyotina očekivanja. Od lansiranja modela 2020. godine, u Evropi je prodato više od 18.000 automobila.  Većina prodatihvozila bilaje verzija s oznakom Circuit, pa je tako i donetaodluka da se baš na ovu specifikaciju usmeri pažnja kao polazište za novi model.

Toyota Yaris GR

VIŠE SNAGE, VIŠE OBRTNOG MOMENTA, VIŠE KONTROLE
U vreme prvog pojavljivanja, motor GR Yarisa s turbo punjačem bio je najsnažnija serijska trocilindarska jedinica u svetu. Sada nudi još više: snaga je povećana za 19 KS, a vozač može da iskoristi i dodatnih 30 Nm obrtnog momenta, s maksimalnim vrednostima koje su porasle sa 261 KS i 360 Nm, sada na 280 KS i 390 Nm.
Uporedo s povećanom snagom motora, preduzeti su koraci kako bi se obezbedila izdržljivost. I ponovo, trkačke i relistaze bile supoligon za ispitivanje, dok je motor testiran do tačke loma u Japanskom relišampionatu i Japanskoj seriji trka izdržljivosti. Tehnički poboljšani detalji odnose se na ojačani sklop ventila, novi materijal za izradu izduvnog ventila i povećanje pritiska ubrizgavanja goriva D-4ST. Ugra]eni su novi, lagani klipovi sa prstenovima otpornim na habanje i dodat je novi senzor usisnog pritiska.
Novi model biće ponuđen u jedinstvenoj verziji Circuit koja ima i paket za bolje hlađenje. Ta oprema podrazumeva paket s dodatnim hladnjakom za poboljšanje pouzdanosti u vožnji pod punim gasom, modifikacijama usisnika vazduha i raspršivačem za hlađenje interkulera.

Toyota Yaris GR

SUPERBRZA PROMENA S NOVIM GAZOO RACING DIREKTNIM AUTOMATSKIM MENJAČEM
Uvođenje potpuno novog, osmostepenog GAZOO Racing direktnog automatskog menjača je jedna odnajznačajnijih novina u novoj gami GR Yaris, koja je ponuđena kao opcija za poznati šestostepeni manuelni menjač. Prilikom konstruisanja te nove jedinice, Toyota se fokusirala na dostizanje najbrže moguće brzine prebacivanja u niži stepen prenosa. Prelazak na automatski rad omogućava vozaču da se potpuno posveti upravljanju i upotrebi pedalekočnice i gasa.
Dok se konvencionalno menjanje stepena prenosa oslanja samo na praćenje ponašanja vozila, kao što su smanjenje sila ubrzanja, optimizovani softver novog menjača je fino podešen tako da predoseti i kako vozač koristi kočnice i gas. Na taj način predviđa se kada je promena stepena prenosa neophodna, čaki pre nego što dođe do promena u ponašanju vozila tako da izbor stepena prenosa odražava namere vozača i sličan je načinu na koji vozeprofesionalni automobilisti.

Toyota Yaris GR

Kao i kod aktuelnog GR Yarisa, optimalno prianjanje i “vuča” obezbeđenisu sistemom GR-FOUR, elektronski kontrolisanim, stalnim pogonom na sva četiri točka. Razvijen specijalno za ovaj automobil, GR-FOUR prilagođava potrebnu raspodelu prenosa pogona naprednje i zadnje točkove u tri režima koji odgovaraju željenom načinu vožnje – Normal, Sport i Track.

Toyota Yaris GR

Instrumenti obuhvataju novu, potpuno digitalnu instrument tablu od 12,3 inča, s dva režima rasporeda – normalan i sportski, pričemu ovaj drugi pruža prikaz podataka važnih za sportske performanse. U verziji sa automatskim menjačem, očitavanje pokazuje kako temperaturu ulja u menjaču, tako i vizuelno upozorenje (pored zvučnog signala) koji obaveštava vozača kada su obrtaji motora previsoki za prebacivanje u nižu brzinu.

Toyota Yaris GR

Urađene su precizne promene kako bi se vozačupružilo najbolje držanje tela. Sedište je spušteno za 25 mm, a upravljač je podešen u skladu sa tim. Smer ručice menjača je promenjen kako bi odgovarao takmičarskoj vožnji, tako da vozač gura ručicu napred za niže stepene prenosa i povlači nazad za prebacivanje u viši stepen – to je rešenje koje je preporučio glavni probni vozač i predsednik kompanije Toyota Motor Corporation, Akio Toyoda (alias Morizo).
Novi GR Yaris biće u prodaji širom Evrope od leta 2024. godine.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Prvi električni Audi stiže već ove godine

Audi je počeo da prima depozite potencijalnih kupaca za svoj novi potpuno električni e-tron ...

Mercedes-AMG PureSpeed predstavljen u Monaku

Mercedes-AMG PureSpeed koncept predstavljen u Monaku pred trku Formule 1 koja se vozi ovog ...

BMW Skytop Koncept je kao iz bajke

BMW Skytop Koncept je kao iz bajke iako je sasvim sigurno baziran na seriskom ...

Opel penzioniše modele Adam, Karl, i Cascada u 2019.

Opel šalje modele Adam, Karl, i Cascada u penziju naredne godine, ali će lansirati ...

Formula 1 – kvalifikacije u Džedi pripale Verstappenu

Formula 1 – kvalifikacije u Džedi na stazi Jeddah Corniche Circuit pripale su Maxu ...

Kako prepoznati Taxi polovnjak?

Kako znati da li je automobil korišćen kao taksi vozilo – ove marke i ...