fbpx

Ako ste se potrudili da pročitate tekst na temu zbog čega se menja ulje u motoru, nadamo se da smo vas podsetili na razloge i potrebe zamene ulja u motoru.

Međutim, šta se dešava ako se na putu upali narandžasta lampica koja upozorava na nizak nivo ulja? Kojim uljem doliti? Takođe, neki vozači se odlučuju da u prodavnici kupe ulje i sami izvrše zamenu, ili žele da u servis koji će to uraditi umesto njih sami odnesu ulje. Kako odrediti koje je pravo ulje za vaš automobil?

Foto: Dmotion

Narandžasta lampica na isnstrument tabli koja vas upozorava na nizak nivo ulja u karteru vašeg automobila postoji na većini savremenih automobila. Njenu ulogu i informaciju ne treba zameniti sa crvenom lampicom koja takođe na sebi ima simbol kantice ulja. Narandžasta boja samo upozorava da što pre treba doliti ulje, a na znak crvene lampice i simbola se treba na najbližem mogućem bezbednom mestu zaustaviti i ugasiti motor. Imajte na umu, narandžasto je upozorenje da ima malo ulja i da je vožnja može nastaviti do prve pumpe ili servisa. Crveno upozorenje je znak da motor više nema pritiska ulja, za šta razloga može biti nekoliko, ali se vožnja mora prekinuti i motor mora odmah ugasiti kako ne bi došlo do trajnih oštećenja.
Čime dopuniti?
Zadržaćemo se na situaciji kada je nizak nivo ulja, na šta vas je upozorila lampica ili ste to utvrdili šipkom za merenje ulja. Pitanje je: koje ulje dosuti? Odgovor smo potražili kod eksperata za maziva u firmi Plattner, jedinog autorizovanog uvoznika Mobil ulja za Srbiju i region.
Najbolje bi bilo doliti isto ulje koje se već nalazi u motoru. Informaciju o tome možete naći u servisnoj knjižici (ako se redovno popunjava pri servisima) ili na kartonu sa upisanom zamenom ulja, koji se nalazi u motorskom prostoru. Zbog čega je bitan ovaj podatak? Postoje tri osnovna tipa ulja: mineralna, polusintetička i sintetička. Mineralnih je sve manje, i većina velikih svetskih proizvođača ih izbacuje iz proizvodnje. Na njihovo mesto došla su polusintetička ulja koja svoju primenu nalaze u vozilima starije proizvodnje ili nakon mnogo pređenih kilometara. Većina vozila koja su izašla iz proizvodnje u poslednjih 10 godina, kao fabrički preporučena imaju potpuno sintetička ulja.
Najbitnija stvar na koju želimo da vam skrenemo pažnju je da se sinetička i polusintetička, a i mineralna ulja smeju mešati, i da je zabluda da međusobno nisu mešljiva. Međutim, morate biti svesni da mešanjem tipova ulja pa i marki proizvođača, ulje u vašem motoru nema performanse koje je imalo, a to znači sposobnost podmazivanja, zaštite od habanja, hlađenja i svih ostalih brojnih uloga. Zbog toga, ako ste u situaciji da morate da dopunite motor onim što ste našli na prvoj pumpi, učinite to, ali što pre nakon toga izvršite kompletnu zamenu ulja.
Druga situacija u kojoj nailazite na dilemu koje ulje za moj automobil je ako se odlučujete da sami kupite ulje i izvršite sami zamenu ili želite da u servis odnesete svoje ulje.

Pročitaj pa odluči

Najsigurnije je pogledati u uputstvu za upotrebu vašeg vozila. Ako nemate svoje uputstvo, potražite ga od nekoga ko ima isto vozilo. U uputstvu je naveden preporučen viskozitet ulja, koja su u današnjim vozilima praktično isključivo multigradna o čemu govori kombinacija brojki i slova W (npr.: 5W-30). Međutim budite svesni da je viskozitet ulja samo jedna od karakteristika ulja, i da je još važnije da potražite podatak o specifikaciji ulja koji se takođe nalazi u knjižici vozila a označava se sa npr: ACEA A5/B5, ACEA A3/B3 itd. Ista ovakva oznaka specifikacije mora se nalaziti i na pakovanju ulja.


Druga mogućnost je da u pomoć pozovete sveprisutni internet. Ozbiljne firme ovlašćeni uvoznici ulja i maziva na svojim sajtovima imaju mogućnos pretrage po sistemu pronađi ulje za svoj automobil. Kao što smo proverili na sajtu fime Plattner (http://plattner.rs/mobil/pvl-odaberi-ulje.php), pretraga je veoma jednostavna, a potrebno je uneti podatak o marki, tipu, vrsti motora i radnoj zapremini. Baza podataka pokriva modele i više desetina godina unazad, a pored informacije o ulju za motor, na istom mestu se mogu naći i podaci za sva ostala ulja, maziva i tečnosti za konkretan tip i model vozila.
Sve ovo znači da je po vaš automobil najbolje, a po vas najjeftinije ili da servisu prepustite izbor ulja, ili da uložite malo svog vremena u informisanje šta je potrebno vašem vozilu. Budite sigurni da će vam se trud isplatiti i korz potrošnju goriva i kroz vek trajanja vašeg automobila.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Kako je nastalo novo Dacia ruho?

Novi Dacia logo nije samo potpuno novo grafičko rešenje nego i potpuno nova strategija ...

Prvi put zajedno – Aston Martin Valkyrie i Valhalla

Aston Martin je po prvi put i isti kadar smestio svoja oba hiper automobila, ...

Stigla osma generacija Volkswagen Golfa

Volkswagen je zvanično predstavio novi Golf, tj. osmu generaciju pod legendarnim imenom auto industrije ...

Novo ime i rukovodstvo kompanije Stellantis stupaju na snagu

Kompanija Stellantis objavila je da je službeno počela da radi sa kompletnim rukovodstvom Kompanija ...

Formula 1 – Leclerc zasluženo do pobede u Austriji

Formula 1 trka za veliku nagradu Austrije vozila se na stazi Red Bull Ring, ...

Od lego modela do hibridne inovacije za Renault E-TECH

Razviti pristupačan i istovremeno jednostavan hibridni pogon za Mégane i Clio bio je pravi ...