fbpx

Test BMW X2 sDrive18d nam otkriva da je bavarska marka svoj kompaktni kupe crossover smestila u novi segment

Test BMW X2 sDrive18d // Foto: Dmotion.rs

Test BMW X2 sDrive18d nam otkriva da je bavarska marka svoj kompaktni kupe crossover smestila u novi segment, u odnosu na prvi X2 od pre šest godina. Kada je BMW krenuo u „kupeizaciju“ SUV-a izazvao je lavinu komentara. X6 koji je, manje više, nastao spuštanjem krova i zakošavanjem petih vrata osnovnog X5, naišao je na sve što jedan novi automobil može da naiđe. Od obožavanja i idolopoklonstva pa do potpunog omalovažavanja i osporavanja koncepta. A kupci X6 su isto tako prošli sve – od beskrajne zavisti pa do pogrdnih aluzija na svoj izbor. A u svemu tome, BMW ispao zadovoljan.

Test BMW X2 sDrive18d // Foto: Dmotion.rs

Kao prvo, vrhunski suptilno je „namirisao“ gde se može „udenuti“ podverzija poznatog i pronaći novi kupac. Za (relativno) malo para uloženih u razvoj izbacio je novu modelnu liniju  koja se odlično prodaje, i nastavio istim putem sa X4 a sada i X2. Receptura primenjena na X6 se ne menja – uzmemo već razvijenu platformu, a formom karoserije i malo drugačije trimovanim donjim postrojem kupcu ponudimo nešto drugačije od osnovnog modela.

Test BMW X2 sDrive18d // Foto: Dmotion.rs

Sličan recept BMW je primenio i za model X2, koji je u svojoj prvoj generaciji predstavljenoj pre šest godina, svoj, tada uveliko etablirani X1, pretvorio u X2, odnosno, hatcback u kupe. Tada kao i sada, bilo je onih koji su se pitali čemu, ali najjednostavniji odgovor je – kupcima. Analitika kaže da je BMW prodao preko 390.000 komada. Prema tome, šta god struka rekla i mislila, BMW je kupcima ponudio zanimljiv i dinamičan kompaktni SUV kupe.

Test BMW X2 sDrive18d // Foto: Dmotion.rs

Za drugu generaciju X2 BMW je krenuo značajno drugačijim putem. Umesto da odigra na sigurnu kartu i modernizuje već postojeći model, na tržište je iznacio potpuno novi model po većini osnova – od izgleda, preko mehanike, a pogotovo elektronike. I kupci to cene, činjenicu da BMW ne razrađuje do beskonačnosti jednu te istu temu. A u celoj priči o novom modelu BMW X2 ne sme se zaboraviti da je, iako kupe forme, postao funkcionalniji.

Test BMW X2 sDrive18d // Foto: Dmotion.rs

Vrlo, ali vrlo retko proizvođaći smanjuju svoje model. Veće je bolje nego manje i nekako uvek u prvoj rečenici sledi da je novi model za XY mm ili cm veći od starog. Samo, novi BMW X2 je stvarno veći. Produžen je 194 mm (skoro 20 cm) u odnosu na prethodnika, viši je i širi. I potpuno očekivano je da stvano ima i potpuno drugačije proporcije, a ne samo vizuelne utiskoe postignute dizajnerskim veštinama. BMW X2 sada je dug 4.55 metara, međuosovinski razmak je 2.692 mm, pa i iako spada u najmanje crossover modele marke iz Minhena, više ne govoriomo o malom vozilu.

Test BMW X2 sDrive18d // Foto: Dmotion.rs

Po pitanju dizajna BMW X2 je dobio značajno drugačiji stil od prethodnika, a koji se potpuno razumljivo uklapa u stil svih modela sa amblemom BMW-a. To znači da je mnogo više oštrih nego zaobljenih formi, koje vozilu sa jedne strane donose snažnij stav, ali sa druge, mnogo važnije, odličnu aerodinamiku. Novi BMW X2 ima koeficijent čeonog otpora od samo 0.27, a električna iX2 verzija samo 0.25.

Test BMW X2 sDrive18d // Foto: Dmotion.rs

Na kraju, svako ima svoj stil i ukus, pa dok jedni osporavaju aktuelni stil koji BMW ima na karoserijama svojih modela, drugi ne skrivaju svoje oduševljenje. Kako bilo, sa svojim točkovima od 21“ u M Sport Pro paketu opreme nama testirani BMW X2 sDrive18d model deluje onako kako BMW treba da deluje – uverljivo i znatno veće nego prethodnik.

Test BMW X2 sDrive18d // Foto: Dmotion.rs

U skladu sa novim dimenzijama enterijer novog X2 nudi osetno više, kako kabinskog tako i prtljažnog prostora. I u kabini je sve novo u poređenju sa prvim X2. Svakako najupadljivija novina je velika zakrivljena instrument tabla, ali potpuno nova je armatura, nova je centralna konzola, naslon za ruke između prednjih sedišta, oplate na vratima itd.

Test BMW X2 sDrive18d // Foto: Dmotion.rs

Evidentno, ne samo stilom karoserije nego i enterijerom, a pre svega funkcionalnošću, BMW je X2 sada smestio ne samo u segment „šminkerskih“ kupe crossovera, nego i među upotrebljive porodične automobile. Jedino šta zapravo nije novo ali je tradicionalno, je kvalitet izrade i materijala. BMW ima imperativ premijum marke, ima svoju cenu, ali to i opravdava onim što nudi.

Test BMW X2 sDrive18d // Foto: Dmotion.rs

U zajedničkom kućištu koje je u tablet stilu postavljeno na armaturu su dva ekrana. Vozač dobija 10.3“ ekran instrument table sa izborom nekoliko prikaza, ali i kolorni HUD sa osnovnim podacima o vožnji. Infotejment, odnosno brojne opcije i aplikacije imaju ekran dijagonale 10.7“ i generalno sve u ovom vozilu funkcioniše brzo i lako, osim činjenice da fizičkih prekidača praktično nema i da se već za temperaturu kabine mora posegnuti ka ekranu osetljivom na dodir. U svakom slučaju, čitanje uputstva za upotrebu i malo privikavanja brzo donose i fluentnost u korišćenju svega što sistem nudi, od navigacije, preko Apple Car-paly i Android Auto bežične konekcije pa nadalje.

Test BMW X2 sDrive18d // Foto: Dmotion.rs

Testirani BMW X2 sDrive18d je do nas došao u vrlo visokom paketu opreme, koji je ruku na srce i najčešći izbor kupaca. M Sport oznaka paketa preme ima magnetsku privlačnost za kupce, ali i svoje osobenosti. Svakako, prednja sedišta su sjajna, na šta nas je BMW odavno navikao. Samo, sportska sedišta jesu visokih i izraženih bočnih podrški, ali su šira nego u prthodnom modelu, i samim tim, osim odličnog držanja tela donose i dodatni komfor.

Test BMW X2 sDrive18d // Foto: Dmotion.rs

Zadnja klupa je očigledno pažljivo dizajnirana. Ponuda prostora je dobra čak i za glave iako je karoserija kupe forme, naslon je sa podesivim nagibom i deljiv u tri dela 40:20:40, što je svakako praktično kada se želi maksimalizovati funkcionalnost prtljažnika.

Test BMW X2 sDrive18d // Foto: Dmotion.rs

Sa svojih 560 litara zapremine u osnovnoj konfiguraciji nudi sasvim dovoljno za svakodnevne potrebe, a sa potpuno preklopljenim naslonom zadnje klupe utovarna zapremina raste na 1470 litara.
Testirani BMW X2 sDrive18d je zanimljiva kombinacija maksimalnog paketa opreme i osnovnog, ne previše snažnog, ali ekonomičnog dizel pogona. Četvorocilindraš radne zapremine 2.0 litara sa svojim Twin-power tubo punjačem i interkulerom smešten je poprečno u motorskom prostoru. U sDrive verziji pogon X2 je preko sedmostepenog Steptronic menjača samo na prednje točkove. Vozaču je na raspolaganju 150 KS i 360 Nm maksimalnog obrtnog momenta koje agregat isporučuje već od 1.500 o/min. Prednja osovina ima oslanjanje sa spiralnim amortizerima i gasnim oprugama, dok je pozadi multilink osovina. Ono što je vrlo zanimljivo, novi BMW X2 uz sve motore kao standardno ima elektronski kontrolisano ogibljenje koje se automatski prilagođava uslovima vožnje.

Test BMW X2 sDrive18d // Foto: Dmotion.rs

Šta u vožnji nudi Testirani BMW X2 sDrive18d, model sa najslabijim motorom u ponudi, ali u visokom sportskom paketu opreme? Iako kroz naplatke „bezobrazno vire“ sportski crvene kočione čeljusti, uz dizel pogon X2 postavka ogibljenja nije previše tvrda. U osnovi, tvrda je onoliko koliko je neophodno da X2 ima prepoznatljivu i tradicionalnu direktnost i preciznost upravljanja. Mada, iako vozač u rukama ima sjajni debeli M Sport upravljač, X2 na komande ne reaguje previše oštro i nervozno. Nivo elektroservo pojačanja upravljača je odlično odmeren i nije preterano snažan.

Test BMW X2 sDrive18d // Foto: Dmotion.rs

BMW X2 lako i rado ulazi u krvinu, a još jedna od tradicija je prisutna – odličan balans vozila. Mora se dobrano preterati sa brzinom pre nego što se javi lagano podupravljanje.
Uz masu praznog vozila od 1.600 kilograma 150 KS na raspolaganju nije previše, ali evidentno je da je ovaj pogon namenjen vozačima kojima je imperativ ekonomičnost a ne performanse. Uz visoku kulturu rada, dizel će do 100 km/h BMW X2 sDrive18d zaleteti do 8.9 sekundi uz maksimalnu brzinu od 210 km/h. U međuubrzanjima ne treba očekivati da će ova verzija „udariti“ po leđima, ali će ubrzanje pri preticanju biti dovoljno da se manevar bezbedno završi.

Test BMW X2 sDrive18d // Foto: Dmotion.rs

Iako je tradicionalno očekivanje uz BMW da leti drumom, u ovom slučaju odsustvo vrhunskih performansi kompenzuje se na drugi načim. BMW X2 sDrive18d je vrlo tiho vozilo, koje se lako vozi sa potrošnjom dosta ispod šest litara, pa se uz mali rezervoar od samo 45 litara, uz malo razuma pri pritiskanju papučice gasa, može doći o do autonomije od skoro 1.000 kilometara.

Test BMW X2 sDrive18d // Foto: Dmotion.rs

Novi BMW X2 je u poređenju sa prethodnikom praktično po svom osnovama novi, a mi bi dodali i upotrebljiviji i znatno udobniji. U zanimljivo oblikovanu karoseriju upakovan je funkcionalan i udoban enterijer odlične izrade, a jedino što svakako treba imati na umu da je sDrive18d verzija pre svega ekonomična a ne sportski dinamična. Na tržištu u Srbiji cena za osnovni BMW X2 sDrive18d je 46.830 evra, dok za model u testiranom paketu opreme treba platiti 63.168 evra.

Model Test BMW X2 sDrive18d
Dužina/ širina/ visina (mm) 4.554/ 1.845/ 1.1590
Međuosovinski razmak (mm) 2692
Masa vozila praznog (kg.) 1600
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.) 2170
Dozvoljena masa prikolice sa kočniciom kg 1.800
Zapremina prtljažnog prostora (l) 560/1.470
Motor Dizel
Gorivo Dizel
Broj cilindara/ ventila 4/16
Radna zapremina (ccm) 1.995
Snaga pri o/ min. (KS) 150 pri 3.750
Maksimalni obrtni moment pri o/ min. (Nm) 360 / od 1.500 do 2.500 o/min
Menjač 7 DCT
Ubrzanje 0-100 km/h 8.9
Maksimalna brzina km/h 210
Prosečna potrošnja na testu l/100 km 6,1
Zapremina rezervoara 45
Cena testiranog modela 63.168 evra
  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Renault F1 sa manje snage zbog slabih klipnjači!?

Šef Renault F1 tima otkrio je koji problemi su mučili agregate i zbog čega ...

Zbog čega više “boost”-a ne znači uvek veću snagu motora?

Kod turbo motora, „turbo boost“ broj, odnosno pritisak pod kojim vazduh ulazi u motor, ...

MG Cyberster pokazuje da se Kinezi ne šale

MG Cyberster pokazuje da se Kinezi ne šale i u svojoj ponudi će imati ...

Grande Panda označava povratak brenda FIAT

Grande Panda označava povratak brenda FIAT na globalno tržište a proizvodiće se u Kragujevcu ...

Dmitry Mazepin spasilac Renault F1 tima?

Iako zvanično nema najava da bi se Renault mogao povući iz Formule 1, okolnosti ...

Mazda radi na zanimljivim projektima, ali…

Da li će ikada videti svetost dana ne zna se, ali Mazda radi na ...