fbpx

Zbog čega je Toyota prodala deonice u Tesli?

Iako je Toyota prodala sve svoje deonice u Tesla Motor Co, tek sada je objavljeno zbog čega. Japanski automobilski gigant je u maju 2010. kupio 3% deonica u Tesli, tada za 50 miliona dolara.

Foto: Toyota

Međutim, krajem prošle godine prodala je sve svoje deonice i samostalno nastavila razvoj električnog pogona. Zbog čega?
Kako je upravo saopšteno, Toyota je počela da prodaje svoje deonice u američkoj kompaniji još 2014. Kako je saopštio Ryo Sakai PR Toyote, saradnja u razvoju Tesle i Toyote prestala je pre nekog vremena i više nema razloga da Toyota bude deoničar američkog proizvođača električnih automobila. Deluje da je diplomatskim rečnikom saopšteno da Toyota nije bila zadovoljna ovim partnerstvom.
A pre sedam godina, Toyota i Tesla su dogovorili partnerstvo i saradnju na razvoju električnog modela RAV 4 EV, koji bi prvenstveno bio namenjen prodaji u Kaliforniji. U ovoj saradnji, japanska marka je računala na poznavanje lokalnih zakona i propisa stručnjaka iz Tesle, što bi omogućilo bržu realizaciju projekta. Međutim, projekat RAV4 EV nije postigao željene rezultate, a Toyota je odlučila da se okrene većim igračima kada je partnerstvo u pitanju. Tako, na primer, Toyota sarađuje sa BMW-om na programu razvoja tehnologije gorivih ćelija. Inače, Toyota je najveći proizvođač hibridnih vozila na svetu i do sada je od uvođenja prvog modela Prius 1997. prodala preko 10 miliona vozila sa kombinacijom benzinskog i elektro pogona.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Sledeće godine Hyundai SUV sa gorivim ćelijama

Hyundai je zvanično prikazao svoj drugi serijski SUV koji će koristiti gorive ćelije kao ...

Izgoreo prototip Chevrolet Corvette E-Ray

Tokom razvojnih testova u Španiji potpuno je izgoreo prototip Chevrolet Corvette E-Ray modela koji ...

Volkswagen vidi svet u kom roboti dopunjavaju EV

U budućnosti u kojoj se automobili sami voze, jedno od bitnijih pitanja jeste kako ...

Extreme E šampionat postaje sve zanimljiviji

Ako je suditi prema prijavljenim timovima Extreme E šampionat postaje sve zanimljiviji – priključilo ...

Svaki četvrti polovnjak je iz Italije

Svaki četvrti polovni automobil u Srbiji se uvozi iz Italije, otkriva istraživanje Mnogi automobili ...

Bugatti Rimac otvara novi centar u Berlinu

Bugatti Rimac se širi i otvara novi centar u Berlinu, a za direktora dizajna ...