fbpx

Pre 30 godina VW je u reklamnim kampanjama koristio slogan “Fahrvergnuegen” u slobodnom prevodu: “Užitak u vožnji”. Zahvaljujući “Dieselgateu”, varanju na rezultatima emisije otrovnih izduvnih gasova iz dizela, sada je, sigurno ne dragovoljno stvorena kovanica “Fahrverbote” opet slobodno prevedeno u “Zabrana vožnje”.

Foto: Youtube print screen

Da li je ovo opravdano ili ne, procenjuju instance koje se bave propisivanjem i sprovođenjem zakona što na državnim, što na evropskom niovu. Ipak ono što je evidentno, zabrane vožnje nadvijaju se nad Evropom, dok vlade Nemačke, Francuske i Engleske pucaju pod emisijom otrovnih azotnih oksida iz dizela. A govorimo o najjačim evropskim tržištima automobila. Konsekventno tome, počinje panika kod ponajvećih proizvođača automobila kao što su VW grupa, Mercedes-Benz pa i Volvo, koji su mnogo uložili para i rada da bi ispunili još strožije zakone o emisiji CO2 koji će stupiti na snagu 2020. Anti dizelski osećaj, izazvan falsifikovanjem rezulatata, samo će otežati proizvođačima zadatak o emisiji 95 grama CO2 po kilometru koji treba da ispune u narednih manje od tri godine. Ko ne ispuni ovaj uslov suočiće se sa ozbiljnim kaznama. U osnovi, proizvođači se snažno oslanjaju na dizele u postizanju ovog rezultata, ne zbog toga što dizeli čistije sagorevaju, nego zbog činjenice da troše 20% manje od benzinaca.
Iako su izdržali prvi udar nakon “VW Dieselgate” skandala, potražnja za dizelima počinje da opada, naročito u Nemačkoj. Paradoks je da će od naredne godine, najverovatnije, biti zabaranjen ulaz dizelima starijim od tri godine u gradsku zonu Stuttgarta, kolevke nemačke automobilske industrije. Munchen je naredni na redu sa istom zabranom već od februara naredne godine. Ovakve najave se trenutno odražavaju na tržište. Prodaja novih automobila sa dizel motorom u Nemačkoj je pala na 40%, sa 45,8% u istom periodu prošle godine.
“Katastrofa” izjavio je jedan visoki nemački automobilski menadžer i dodao…”moramo se nekako oprati od Fahrverbote. Rešenje za dodatno pročišćavanje EURO 5  sigurno nećemo imati do septembra i nacionalnih izbora u Nemačkoj”… Možda iz naše perspektive nema razloga za paniku, ali pad prodaje od 5%, kao što se može zaključiti, može da uzdrma vladu i utiče na izbore.
Prema rezultatima JATO Dynamics, prodaja dizela na nivou Evrope pala je za 4% samo u prva tri meseca ove godine, a u stilu nemačke vlade, i druge zemlje razmišljaju u pravcu zabrana ili dodatnih taksi. Gradonačelnik Londona, najavio je 10 funti dodatne takse za sve dizele pre EURO 4 norme, za ulazak u centar glavnog grada Engleske i to već od oktobra ove godine.
Ostaje pitanje na koje se može sagledati i odgovor – gde smo tu mi? Pa eto nas, krenuće masovno rešavanje dizla koji će negde morati da odu iz Nemačke, Francuske i Engleske, a mi i drugi koji su spermni da usisaju ono što drugima ne treba i čega žele da se otarase, širom će raširiti ruke. Kod nas je i EURO 3 visoka norma kada pogledamo šta nam se kotrlja po ulicama.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Niki Lauda se se oporavlja od transplantacije pluća

Austrijski šampion Formule 1 Niki Lauda se oporavlja od transplantacije pluća Trostruki šampon i ...

U Formuli 1 novi skandal je na pomolu

Nije razjašnjeno šta je Ferrari radio prošle godine, još nije jasno šta je radio ...

Volkswagen predstavio up! GTI

Volkswagen je predstavio up! GTI koji će se naći u prodaji početkom naredne godine, ...

Mazda proslavila 100 godina postojanja kompanije

Mazda slavi 100 godina od svog osnivanja i u tu čast je podelila nekoliko ...

Sledeća generacija Land Rovera neće deliti platformu

Aktuelni Defender i Discovery Land Rover pravi na istoj platformi i u istoj fabrici ...

Žiri za Automobil godine 2018. ponovo na okupu

U Vršcu je održan treći, finalni test dan žirija novinara za izbor Automobila godine ...