Audi je predstavio svoj najbrži kabriolet ikada. R8 Spyder V10 Plus. Iza podugačkog imena krije se ipak relativno mali i dobro poznati dvosed, u ovoj varijanti bez tvrdog krova. Tačnije samo sa klasičnim platnenim.
Ono što je ipak bitnije sladokuscima je da njegov V10 smešten ispred stražnje osovine ima okruglo 610 KS, što mu je dovoljno da do 100 km/h ubrzava za 3,3 sekunde i dohvata maksimalnih 328 km/h. Agregat je atmosferski 5,2 FSI, i u stilu trkačkih motora vrti se visoko, sve do 8.700 o/min, mada maksimalni obrtni moment od 560 Nm dohvata pri ipak malo nižih 6.500 o/min. Pogon je naravno quattro preko sedmostepenog S Tronic menjača. Svoju maksimalnu snagu od 610 KS dohvata uz posebnu “boost” funkciju koja mu donosi dodatnih 70 KS. Ovim je praktično motor koji pokreće ovaj specijalni R8 najsnažniji motor koji je ikada izašao iz Audija.
Iako je veoma snažan, R8 ne troši previše i prema fabričkim podacima zadovoljava se sa uprosečenih 11,7 l/100km, što, ukoliko je istinito, delom može da zahvali i sistemu isključivanja cilidara tokom usporavanja kada nije pritisnuta papučica gasa. Quattro pogon ima elektro hudraulični centralni razdelnik snage, koji dozvoljava potpuni transfer snage među osovinama i to do 100% na jednoj osovini, prednjoj ili stražnjoj, uz mehanički zatvarač stražnjeg diferencijala.
Naravno, ovaj specijalni kabrio se praktično sklapa ručno u Audi Sport pogonu u “Audi Böllinger Höfe” u blizini Neckarsulma i razumljivo je da u njega idu i specijalna duboka sedišta, brojni karbonski dodaci, i mnogo što šta što ga privližava pravom sportskom automobilu.
Porudžbine se već primaju, isporuke kreću krajem leta ali treba se dobro presabrati. Cena u Nemačkoj, bez posebnih želja je 207,500 evra.
Show Comments