Čitavih osam godina aktuelni Polo je na sceni, i bilo je krajnje vreme da stigne njegov naslednik, i to stvarno novi model koji će doneti nešto novo, a ne samo po koju novu lajsnu ili LED.
Šesta generacija Pola bi trebala da je nešto ipak novo. Za početak, nalazi se na novoj MQB A0 platformi, na koju će biti postavljeni i nova Ibiza, Audi A1 i nova Fabia. Fabrika tvrdi da je mnogo prostraniji od prethodnika, što ima osnove uz podatak da je produžen za 8 cm u odnosu na odlazeći model, ali što je mnogo važnije, i proširen za skoro 7 cm (69mm). Nova platforma donosi i povećan međuosovinski razmak za skoro 10 cm (94mm). Povećanje putničkog prostora tek ćemo da vidimo, ali brojke pokazuju da je prtljažnik sa 280 porastao na čak 351 litru, što je impresivan napredak. Bitna informacija je i da je verzija sa troja vrata izbačena zbog male potražnje, tako da je kupcima na raspolaganju samo verzija sa petora vrata.
Fabrika tvrdi i da novi Polo donosi osetno više luksuza i da je prilagođen aktuelnom digitalnom i “povezanom” svetu. Kupce očekuje 6,5” multifunkcionalni ekran u nižim, i čak 8” u višim paketima opreme. Za Polo je nova i digitalna instrument tabla, koja je preuzeta od nedavno osveženog Golfa. U zavisnosti od tržišta i nivoa opreme Polo će se moći kupiti i sa asistencijama kao što su upozorenje na saobraćaj iz mrtvog ugla, i kočionim sistemom sa City Emergency Braking funkcijom i detekcijom pešaka. Za najviše pakete opreme spremna su i LED svetla, panoramski krov, i adaptivno ogibljenje.
Od agregata početak je na 1.0 benzincu sa 65 KS, sva tubo agregata iste zapremine sa 94 i 114 KS, kao i 1.5 litarski turbo sa 148 KS. Sam jedan TDI je u ponudi ali sa dva nivo snage – 80 i 95 KS. U statu je najavljen i Polo GTI sa osveženim 2.0 TSI turbo benzincem od 197 KS. Od menjača stižu petostepeni i šestostepeni manuelni i sedmostepeni DSG. Prve ispruke očekuju se početkom naredne godine.
Show Comments