fbpx

Test Peugeot 308 SW GT Pack BlueHdi 130 8 A/T

Test Peugeota 308 SW nam je pokazao da još uvek postoji karavan, segment automobila koji ne treba otpisati

Test Peugeota 308 SW, odnosno Station Wagon verzije populanog hatchbacka, pokazao nam je da u autoindustrji još uvek postoji segment automobila koji ni slučajno ne treba otpisati. Da, nismo mi zaboravili da je karavan kod nas proglašavan lubeničarskim izborom i bio glavna asocijacija na “gepek” pun gajbi paradajza, ali…
Kao prvo i osnovno, hajde da ne zaboravimo da kupci ne kreiraju ukus, nego autoindustrija, više nego vešto, modelira ukus kupaca onako kako joj odgovara. Autoindustrija je ubedila planetu da svi žele u prirodu, da su svi nešto sportsko-aktivni i da svi svaki dan nose sa sobom daske za surfovanje. Zasuli su kupce posterima i promotivnim materijalima sa fotografijama presrećnih i nasmejanih porodica u zalascima sunca na obalama reka, jezera, mora ili u nekim planinama, do kojih se ne može nikako drugačije doći nego vozilom koje je “kršteno” kao SUV, SAC, RAV, X, crossover, i kako već ne. U stvarnosti, do te lokacije bi došao i stari dobri Stojadin, ako pričamo o konfiguraciji puta, samo ne bi bilo “fensi”. A autoindustrija trlja ruke i kupcima uvaljuje skuplje verzije nečega što je u osnovi bio običan hatchback ili lubeničar – pardon, karavan. Ali dok je ovaca, biće i makaza, a autoindustrija će da kuka, ali ostvaruje rekordne zarade uz pandemije, nestašice čipova, kablova i čega sve ne.
Vratimo se karavanu. Ako se pogledaju naše ulice, deluje da je izumro i da ga više niko živi ne proizvodi. A nije, zapravo karavana u C segmentu kojim se u ovom testu bavimo ima, samo ga niko uopšte ili gotovo uopšte ne nudi, ili barem stidljivo nudi. Novi Peugeot 308 SW je na tržištu dočekala poprilično konkurentna “ekipa lubeničara”: Volkswagen Golf Estate, Seat Leon Estate, Škoda Ocatvia Estate, Ford Focus Estate, Toyota Corolla TS, a stiže i blizanac, Opel Astra Caravan. To znači da Peugeot nije smeo da se šali sa 308 SW.
I nije. Razumljivo, nekome se novi Peugeot 308 dopada, nekom ne, ali defacto prednji delovi vozila su identični. Ali, 308 SW je duži za 27 cm i zapravo je dužinom od 4.636 porastao do pristojno velikog automobila, čija karoserija je postavljena na povećani međuosovinski razmak od 2.732 mm. Međutim, Francuzi su (uspešno) izveli trik. Peugeot 308 SW je formom krova i petih vrata zapravo dobio formu dinamičnog, gotovo sportskog karavana, koja uzgred ima nešto bolju aerodinamiku od hatchbacka. Još kada GT paket opreme učini svoje, doda točkove od 18”, matrix LED svetla napred i LED pozadi, ceo paket deluje odlično, kao što je nekada delovala Alfa 156 u karavan verziji, ne baš funkcionalnoj, ali (u svoje vreme) prelepoj.
Enterijer Peugeota 308 SW je ono što ga sa punim pravom diže u premijum segment, a ne strateške izjave. Od dizajna, preko kvaliteta materijala, do preciznosti izrade, Peugeot 308 je zadao ozbiljan domaći zadatak velikoj trojci iz Nemačke. Gde god da se pogleda je stilizovano, šta god da se dodirne je kvalitetno. I nije samo stvar stila i šminke nego i funkcionalnosti. Ovo je dobro i uredno, samo vrhunski stilizovana, organizovana kabina, u kojoj je sve na dohvat ruke i u kojoj se ima gde odložiti. Možda je sitnica, ali Peugeot 308 SW ima verovatno najtiše elektropodizače prozora u segmentu.
Da li u ičemu zaostaje iza A3 A-Klase i BMW Serije 1? Ne, Peugeot je svima zadao domaći zadatak. Mnogi će posumnjati u ovu konstataciju, ali kada i ako im se ukaže prilika da vide, sednu i probaju, i bez predrasuda donesu sud, uveriće se.
U GT Pack sportskom paketu opreme vozačevo sedište je elektropomično, dok suvozačevo nije, U svakom slučaju, presvučena su alkantarom, relativno duboko su profilisana, ali nisu uska, tako da i korpulentnijim osobama nude i prostor i udobnost uz duge hodove podešavanja.
Iako bi se od karavana moglo očekivati da na zadnjoj klupi ima više mesta nego u hatchbacku, u Peugeotu 308 SW to nije slučaj. Za četiri odrasle osobe visine do 183 ima taman dovoljno mesta za duže putovanje, ali ne i previše, pogotovo za glave pozadi. Očigledno, nešto “sportskija” linija krova je “ukrala” po koji centimetar kabinske visine u zadnjem delu. Ruku na srce, karoserija je od samog starta morala da bude prilagodljiva i za smeštanje hibridnog pogona, koji podrazumeva i bateriju, upravo u zadnjem delu.
Evidentno, sve karte su bačene na prtljažnik. U standardnoj konfiguraciji zapremina je 608 litara, dok se, vrlo jednostavnim i komfornim preklapanjem naslona polugama iz prtljažnika povećava na 1,634 litre. U brojkama izraženo, 308 SW ima oko 200 litara veći prtljažni prostor od hatchback verzije.
Nije mala razlika, i ako potrebe porodice traže više, 308 SW to i isporučuje. Uz GT paket opreme stižu elektropomična peta vrata sa aktivacijom pokretom noge ispod zadnjeg odbojnika. Dodatni benefit funkcionalnost je i mogućnost preklapanja naslona u tri dela, umesto u dva kao kod hatchbacka.
Peugeot i-Cockpit sa konfiguracijom u kojoj se instrumenti gledaju preko upravljača a ne koz njega  i dalje izaziva rasprave. Naš stav smo odavno izneli – potreban je izvestan period privikavanja, ali kada se privikne je odličan. Uz GT Pack paket opreme pored digitalne table sa 3D prikazom koja dobija sportsku grafiku, stiže i veliki multimedijalni ekran osetljiv na dodir dijagonale 10”. Srećom po mnoge, Peugeot se nije u potpunosti odrekao klasičnih prekidača koji su praktično “prečice” za odabir najčešće korišćenih funkcija. Generalno, Peugeot 308 u GT paketu opreme standardno ima mnogo funkcija, podešavanja i asistencija, a njihovo nalaženje i podešavanje mora se (pro)naći u sistemu. Jednostavnije je nego kod nekih drugih marki, ali to ne znači i da je jednostavno.
Donji postroj Peugeota 308 je u C segmentu uobičajene konfiguracije. Prednje oslanjanje je pseudo MacPherson, dok je pozadi torziona osovina. U aktuelnom trazicionom vremenu između motora sa unutrašnjim sagorevanjem, elektrifikovanog i elektro pogona, Peugeot u modelu 308 nudi pristojno široku ponudu. Benzinski deo čini 1.2 litarski trocilindraš sa 110 il 130 KS, a ti je i 1.5 litarski BlueHDI dizel sa 130KS. Uz benzince i dizele standardni je šestostepeni manuelni menjač, a alternativa je osmostepeni automatik. Realno, Peugeot će mnogo više forsirati svoju plug-in hibridnu ponudu koja može imati 180 ili 225 KS, uz koje isključivo sleduje osmostepeni automatski menjač.
Pod poklopcem motora nas je dočekala identična pogonska jedinica kao i na testu Peugeota 308 hatchback – 1.5 litarski dizel koji svojih 130 KS do prednjih točkova isporučuje preko osmostepenog automatskog menjača. U dobre strane ovog pogona spadaju svakako velika autonomija od skoro 1.000 kilometara sa jednim rezervoarom i velik obrtni moment od 300 Nm već od 1.750 o/min. Sa druge strane, iako 308 SW GT deluje sportski namrgođeno, ovaj motor je raspoloživom snagom dovoljan za pristojno dinamičnu, ali ne i preterano dinamičnu vožnju. Karavan ima 40 kilograma veću masu od hatchbacka, i do 100 km/h će ubrzati za malo više od 10 sekundi. Ovaj motor i menjač vole niske obrtaje, ali ne i međuubrzanja. Sa druge strane, pri konstantnim brzinama od 130 km/h dobija se tih i vrlo ekonomičan pogon.
Peugeot 308 SW iako dosta duži i sa većim međuosovinskim razmakom ima odličan balans, i vrlo dinamično i precizno upravljanje sa progresivnim pojačivačem. To znači da se u gradu, pri malim brzinama i pri parkiranju maleni šestougaoni upravljač može okrenuti jednim prstom, dok sa porastom brzine postaje znatno tvrđi. Kada već pominjemo parkiranje, 308 SW uz GT paket opreme dobija i odličnu kameru za vožnju unazad. U ovom paketu opreme standardne su i brojne vozačke asistencije, od adaptivnog tempomata sa stop&go funkcijom za vožnju u saobraćajnoj gužvi, preko prepoznavanja prepreke sa kočenjem, do asistencije u održavanju kolovozne trake. Ogibljenje je za nijansu mekše trimovano od 308 hatchbacka, ali je naginjanje u krivinama i dalje minimalno isto kao i tendencija kad podupravljanju. Šta više, Peugeot 308 SW iznenađuje odlčnim kontaktom sa podlogom.
Peugeot 308 SW je atraktivan karavan (sa čime se sigurno neće baš svi složiti), koji dokazuje da ovaj segemen automobila ne da nije prošlost nego i da mora da ma i budućnost. Dokazuje da i uz formu i stil može da ostane funkcionalnost i upotrebljivost. Da li su kupci spremni da se odreknu aktuelne mode i SUV trenda, to je već neko drugo pitanje. Jedini problem ako se odluče za kupovinu ovog modela u visokom sportskom GT paketu opreme može biti cena. Sa 37.500 evra, iako odlično opremljen Peugeot 308 SW GT Pack otišao je povisoko, i udaljio se od dohvatljivosti. Sa druge strane, da, jeste otišao ka premijum segmentu i to uspešno, a to mora i da se plati, isto kao i kod drugih.

Model Peugeot 308 SW GT Pack BlueHdi 130 8 A/T
Dužina/ širina/ visina (mm) 4.636/ 1.852/ 1.444
Međuosovinski razmak (mm)

2.732

Masa vozila praznog (kg.)

1.400

Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.)

/

Dozvoljena masa prikolice sa kočniciom kg

/

Zapremina prtljažnog prostora (l)

608/1634

Motor

Dizel/Turbo

Gorivo

Dizel

Broj cilindara/ ventila

4/16

Radna zapremina (ccm)

1.499

Snaga pri o/ min. (KS) 130 / 3.750 o/min
Maksimalni obrtni moment pri o/ min. (Nm) 300 od 1.750
Menjač

Automatik 8 brzina

Ubrzanje 0-100 km/h

10.3

Maksimalna brzina km/h

205

Prosečna potrošnja na testu l/100 km

6.1

Zapremina rezervoara

52

Cena testiranog modela

cca 37.500

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

E-trgovinski gigant Alibaba lansira svoj EV brend

Kineski e-trgovinski gigant Alibaba sklopio je partnerstvo sa SAIC-om u cilju stvaranja nove auto ...

Audi predstavio Activesphere Concept

Audi je predstavio futuristički Activesphere Concept, pa iako marka tvrdi da je samo koncept, ...

Musk obećao Tesla Model 3 stigao

Kako što je i obećao CEO Tesle Elon Musk, upravo su isporučeni prvi primerci ...

Renault Kardian je novo ime modela B-SUV segmenta

Renault Kardian je novo ime modela urbanog B-SUV segmenta koji će biti otkriven 25. ...

Predstavljen novi Hyundai i10 i i10 N Line

Hyundai Motor je predstavio novi i10 i i10 N Line koji ima unapređeni i ...

Od 2021. obavezne sigurnosne asistencije

Evropska komisija objavila je nova pravila po kojima će od 2021. sva vozila iz ...