Završena je najpoznatija, najteža, najpopularnija, naj, naj trka izdržljivosti na svetu – 24 časa LeMansa. Lepo. Mnogo publike, mnogo učesnika, drama do poslednjeg kruga, ali i još po nešto.
Ovogodišnji brzinski maraton pokazao je i pravu krizu vrha ovog sporta u kojem su opstala još samo dva proizvođača, a pokazalo se da sistem komplikovanja pravila LMP1 konstrukcije, pored benefita kao što je energetska efikasnost, vodi samo do osipanja timova u LMP1 klasi najjačih prototipova. Malo je nedostajalo da automobil iz znatno slabije LMP 2 klase pobedi u generalnom poretku, što bi bio najveći poraz najjače klase u istoriji ove trke.
Le Mans 2017. je počeo onako kako se i očekivalo kada su samo 4 fabrička LMP1 automobila odjurila ispred svih, ali isto tako doživeli kvarove koji su iz trke izbacili po jedno vozilo Porschea i Toyote, koja došla u Francusku kao vodeći tim iz WEC šampionata. Na žalost ni sreća preostala dva fabrička automobila nije dugo trajala, pa su zbog kvarova na električnom pogonu prednjih točkova oba završila u garažama u ozbiljno rastavljenom stanju. Porsche je brže sklopljen od Toyote, pa je nemački tim iako gotovo otpisan iz trke, uspeo da se vrati na drugo mesto u generalnom poretku tri sata pre kraja trke, dok je Toyotin tim i pored sveg truda imao mnogo njih ispred sebe. I dobili smo nešto što nikada nismo videli od 2005. i uvođenja aktuelnih klasa.
Trku je, u generalnom plasmanu vodio tim Jacky Chang DC Racing Oreca 07, automobil LMP2 klase, mnogo sporiji od brutalnih LMP1 specijalki. Porsche sa posadom Timo Bernhard, Brendon Hartley i Earl Bamber je ipak, sa 13 sekindi bržim vremenom po krugu, uspela da stigne i prestigne automobil tima kojem je suvlasnik čuveni glumac iz akcionih filmova. Na kraju, generalni poredak je doneo potpuni poraz LMP1 klase, obzirom da je pored DC Racing Orece 07 i vozača Olivera Jarvisa, Ho-Pin Tunga i Thomasa Laurenta i treće mesto zauzeo Rebellion Oreca takođe iz LMP2 klase. Toyota je ponovo ostala praznih ruku, obzirom da drugo mesto u klasi ne znači baš ništa, pogotovo obzirom da su generalnom tek na 9. mestu. Pravu zabavu priredili su momci iz GTE, gde je Aston Martin Vantage sa posadom Jonny Adam, Daniel Serra i Darren Turner i uzeo pobedu Chevrolet Corvetti u poslednjem krugu nakon celih 24 časa trkanja, da američki tim nije zaradio probušen pneumatik na početku poslednjeg kruga, moglo je biti i drugačije.
LeMans je završen, WEC sezona se natstavlja već za dve nedelje, ali izgleda da je LMP1 u dubokoj krizi, obzirom da se sa dva fabrička tima i neverovatno skupim i komplikovanim automobilima ne može daleko stići, tako da za ovu godinu ostaje da se kaže samo: živeo LMP2, spasao je show.
Generalni plasman prvih deset timova i posada
Poz. | # |
Vozači |
Automobil |
Klasa |
Krugova |
Zaustavljanja u boksu |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | Timo Bernhard Brendon Hartley Earl Bamber |
Porsche 919 Hybrid | LMP1 | 367 |
29 |
|
2 | 38 | Oliver Jarvis Ho-Pin Tung Thomas Laurent |
Oreca 07 | LMP2 | 366 |
38 |
|
3 | 13 | Nelson Piquet Jr. David Heinemeier Hansson Mathias Beche |
Oreca 07 | LMP2 | 364 |
38 |
|
4 | 37 | David Cheng Tristan Gommendy Alex Brundle |
Oreca 07 | LMP2 | 363 |
37 |
|
5 | 35 | Nelson Panciatici Pierre Ragues Andre Negrao |
Alpine A470 | LMP2 | 362 |
40 |
|
6 | 32 | Filipe Albuquerque Will Owen Hugo De Sadeleer |
Ligier JSP 217 | LMP2 | 362 |
36 |
|
7 | 40 | Richard Bradley James Allen Franck Matelli |
Oreca 07 | LMP2 | 361 |
36 |
|
8 | 24 | Jean-Eric Vergne Jonathan Hirschi Tor Graves |
Oreca 07 | LMP2 | 360 |
37 |
|
9 | 8 | Anthony Davidson Kazuki Nakajima Sébastien Buemi |
Toyota TS050 Hybrid | LMP1 | 358 |
27 |
|
10 | 47 | Roberto Lacorte Giorgio Sernagiotto Andrea Belicchi |
Dallara P217 | LMP2 | 353 |
36 |
Show Comments