fbpx

Formula 1 – dolazak Andrettija ipak manje košta

Formula 1 – dolazak Andrettija ipak manje košta od 600 miliona dolara koliko su protivnici proširenja F1 grida govorili

Formula 1 – dolazak Andrettija ipak manje košta od 600 miliona dolara koliko su protivnici proširenja F1 grida govorili. Glavni argument aktuelnih timova Formule 1 protiv proširenja grida na 11 ekipa bila je nespremnost da finansijski kolač deli na više delova. Među najglasnijima su bili šef Formula 1 tima Mercedes-AMG Toto Wolff i šef tima Red Bull Christian Horner iznoseći kalkulacije da će njihova, a i zarada ostalih timova biti umanjena za 600 miliona dolara. Međutim, prema Karunu Chandhoku, nekadašnjem vozaču Formule 1 a današnjem komentatoru, postojeće dimove bi/će novi tim koštati oko 11 miliona dolara godišnje.
Nakon više od godinu dana oprečnih informacija, Andreti Global je dobio zvaničnu potvrdu da zadovoljava kriterijume za ulazak u Formulu 1 kao novi tim. FIA ne samo da je proveravala i procenjivala sportske i tehničke mogućnosti tima Andretti, nego i finansijski potencijal i sposobnost da se konkurentno takmiči na održivom nivou. Prvu prepreku tim Andretti je prešao.
Međutim, to je prva prepereka, a drugu čini prijava i zahtev za prijem kod FOM ( Formula One Management) koji treba da da konačan blagoslov za 11. tim na gridu. Za sada i do sada stav FOM-a bio je, blago rečeno, negativan po pitanju novog tima, a glavni, gotovo i jedini razlog je novac, odnodno raspodela novca, koji po aktuelnom Concorde sporazumu timovi dobijaju. Novac dele svi timovi učesnici šampionata, a ne samo najbolji timovi.
Prema Chandhoku, svaki tim bi godišnje izgubio oko 11 miliona dolara. Bivši vozač tima HRT smatra da bi se gubitak mogao kompenzovati povećanjem „upisnine“ za novi tim na 600 miliona dolara, sa sadašnjih 200 miliona. Na taj način, timovi bi bili obeštećeni za period od narednih pet godina. Inače, Chandhokov stav je da treba uključiti 11. tim, koji će doneti priliku za nove, mlade vozače i povećati konkurenciju.

(Photo by Jared C. Tilton/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202210280963 // Usage for editorial use only //

Sa druge strane, šef Red Bull Formula 1 tima se plaši ko će da nadoknadi izgubljen novac i kaže da to neće biti FIA nego svi timovi, pri čemu će FIA zaraditi a timovi izgubiti. „Mislim da je glavno pitanje ko će da plati zbog dolaska novog tima. Ako bude traženo od timova da plate dolazak novog tima, to će biti problem za svih 10 timova“, kaže Horner i dodaje: „Bio bi iznenađen ako bi se svi timovi saglasili, isključujući partnera Andrettija u IndyCar šampionatu (McLaren) i najavljenog dobavljača motora (Alpine), koji će iz očiglednih razloga podržati proširenje“. U osnovi, Horner kaže da je lako FIA da bude saglasna, zato što nije ona ta koja gubi novac nego timovi. „Može se razumeti FIA koja nema finansijske konsekvence zato što ne učestvuje u nagradnom fondu, a sa druge strane doćiće do još novca ud „upisnine“. Što je više timova, FIA više zarađuje i zbog toga želi više timova na startu Formule 1. Međutim, mislim da FIA treba da se dogovori sa vlasnikom komercijalnih prava Formule 1, a novo Concorde sporazum koji se priprema za 2026. godinu je idealna prilika za sporazum. Samo treba da sve strane imaju razuman dijalog i nađu rešenje koje je praktično i funkcioniše“, donekle umekšava stav Horner, ali i odlaže ulazak eventualnog novog tima do iza 2026. godine.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Peta generacija Mazde MX-5 možda prisvoji elektrifikaciju

Mazda MX-5 je trenutno u svojoj četvrtoj generaciji, a već sledeća bi mogla doneti ...

Formula 1 – Haas je preuzeo Ferrarijeve viškove

Formula 1 tim Haas je otvorio svoj dizajn centar u Maranellu, praktično u dvorištu ...

Da li je ponovo oživela Mercedesova dieselgate noćna mora?

Nemačka neprofitna organizacija Deutsche Umwelthilfe u svom izveštaju tvrdi da Mercedes u motorima i ...

Nastavlja se uspešna saradnja Srpske asocijacije uvoznika vozila i ABS-a

Nastavlja se uspešna saradnja Srpske asocijacije uvoznika vozila i Agencije za bezbednost saobraćaja Srbije ...

Vokswagen odustao od desetostepenog menjača

Devetostepeni i desetostepeni menjači su već u ponudi kod nekih proizvođača, a neki već ...

Rimac objavio teaser novog hiper automobila

Proizvođač električnih hiper automobila Rimac i zvanično je na svom Facebook profilu najavio novi ...