fbpx

Volvo je zvanično saopštio da će svi modeli koji budu iz proizvodnje izlazili od 2019. pa nadalje imati i elektro motor, kao i da elektrifikacija automobila postaje osnova razvoja švedske marke

Volvo Cars’ T8 Twin Engine Range

Saopštenje o strategiji koje je Volvo izdao može se smatrati istorijskim još od nastanaka automobila sa unutrašnjim sagorevanjem. Od ovog trenutka više ništa neće biti isto kao do sada, a u osnovi, može se očekivati da svi proizvođači pre ili kasnije urade isto ili slično.
To što je Volvo prvi povukao ovaj potez u neku ruku je logično, obzirom na reputaciju švedske marke koja je tehnologiju i bezbednost uvek smeštala na prvo mesto. Isto tako, jasno je da će uz ekološke norme koje tek stižu biti nemoguće napraviti snažan automobil iz premijum segmenta koji će zadovoljiti i norme i želje kupca za performansama. Prelazno rešenje je pomoć elektro motora u trenucima kada motor sa unutrašnjim sagorevanjem najviše troši a samim tim najviše i zagađuje. Volvo se ovom rešenju okreće u potpunosti, a u svojoj ponudi od 2019. imaće blago hibridna vozila, plug in hibride i potpno električne modele. Jedino čega više neće biti su čisti dizeli ili benzinci. Između 2019. i 2021. Volvo će lansirati pet potpuno električnih modela, od čega će tri biti pod markom Volvo dok će dva biti u segmentu visokih performansi i imati bedž Polestar, nove luksuzne marke koju stvara Volvo. Do 2025. Volvo planira da proda milion električnih vozila širom sveta.
U svetlu celog ovog, po transport ljudi, istorijskog saopštenja pokazuje se koliko su neki proizvođači bili vizionari, dok su drugi čekali razvoj situacije i posmatrali sa bezbedne udaljenosti. Još krajem devedesetih Toyota se borila da modelom Prius ubedi svet da je kombinovani benzinski – elektro pogon budućnost, Honda je isto radila uz Insight, a nezasluženo loše prošao je i Chevrolet Volt, koji je praktično bio prvi serijski plug in hibrid. Nekako, cela ova hibridna situacija liči na turbo eru u Formuli 1 kada je Renault usamljen razvijao mali turbo motor i u silnom dimu od kvarova uspeo da ga, kao koncept, razvije do pobedničke forme. Tek kada je Renault progutao mnogo gorkih pilula neuspeha, ostali su krenuli za njim. Veme je da počnemo da prihvatamo neka nova pravila i učimo nove izraze. Na primer: umesto 20 litara bezolovnog, molim vas 50 kilovata naizmenične…Foto: Toyota

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Formula 1 – Ecclestone ima svoje viđenje finala

Nekadašnji šef i vlasnik Formule 1 Bernie Ecclestone ima svoje viđenje finalne trke u ...

Mazda MX 5 Miata u narednoj generaciji dobija hibridni pogon?

Mazda MX5 Miata u narednoj generaciji dobiće hibridni pogon kako bi ispunila Euro 7 ...

Novi biturbo za Insigniu Country Tourer

Uskoro sa proizvodnih traka počinje da silazi novi 2.0 biturbo dizel za model Insignia ...

Bugattijeva klima bi ohladila stan od 80m²

Efikasna klimatizacija u svakom automobilu traži pažnju, a u Bugattiju pogotovo, pri brzinama i ...

Pre 90. godina, Fritz von Opel je postigao 238 km/h sa Rak 2

Opel danas slavi 90. godišnjicu modela Rak 2 „futurističkog trkačkog automobila“, jednog od najluđih ...

Test: Renault Megane Edition One TCe 140 EDC

Renault Megane četvrte generacije sa nama je još od 2015., a osvežavanje je donelo ...