fbpx

Test: Renault Megane Edition One TCe 140 EDC

Renault Megane četvrte generacije sa nama je još od 2015., a osvežavanje je donelo ne samo farove i lajsne nego i nove tehnologije

Teško da čak i potpuno površni poznavalac automobila nije čuo za Renault Megane. Jednostavno, od kada je 1995. zamenio Renault 19, Megane se uvukao pod kožu kako kao kompaktna porodična berlina, tako i poslovni automobil. U svoje četiri generacije uvek je donosio nešto malo drugačije, a pogotovo u dobro poznatoj drugoj generaciji kada je poprilično hrabrim i avangardnim dizajnom podsetio na ono što francuski dizajn zna i može. Još kada se tome doda da je osnovni Megane hatchback imao široku “rodbinu” u vidu limuzina, karavana, kabrioleta i MPV-a, nije ni čudo što je odavno zaslužio spomenik u krugu centrale Renaulta u Parizu.
E sad, odavno, baš i nije pojam koji ide pod ruku sa automobilskom industrijom. Odavno je životni vek modela šest godina, sa neizbežnim osvežavanjem nakon tri godine, nakon čega stiže naslednik. Samo, automobilska industrija je u ozbiljno velikoj i opsežnoj tranziciji, što je nepopularan diplomatski izraz kada se žele zakamuflirati fundamentalne promene u nekom sistemu. A fundamentalno u auto industriji je izboriti se sa neumoljivim ekološkim normama, ne plaćati ekološke penale i što brže i efikasnije integrisati elektro pogon u svoje modele. A ništa manji izazov je uvođenje sve više bezbednosnih i sve kompleksnijih sistema povezivanja, a tu negde je i implementacija sistema autonomne vožnje. Na sve to, pandemija coronavirusa i aktuelna nestašica čipova i poluprovodnika samo je dosula so na ranu “rovitoj” auto industriji. “Rovitoj” zbog toga što je strateški, koncepcijski i finansijski rastrzana na sve strane zbog pomenute “tranzicije”.
Da li je upravo pomenuto uticalo, a ako jeste, kolko jeste, ali činjenica je da je aktuelni Renault Megane odavno sa nama i kupcima. U svojoj četvrtoj generaciji predstavljen je 2015. a u prodaju stigao 2016. što znači da je uplovio u zrelih pet godina i da mu je bilo jako potrebno osvežavanje. Sasvim sigurno, da nije bilo Covidom-19 usporene cele 2020. godine, verovatno bi i ranije stigao, ali zapravo, obzirom da se kontinuirano solidno prodavao, možda je Renault i imao slobodu da se bavi “tranzicijom” i za Megane pripremi ozbiljnije osvežavanje od novih farova i lajsni.
Zapravo, upravo to je i urađeno, pa je Megane četvrte generacije u 2021. godinu uplovio sa tradicionalnim izmenama koje prate “facelift”, ali i novim digitalnim sistemima, uvođenjem i plug-in hibridnog pogona, a uskoro i prvom SUV inkarnacijom Megane Conquest.
Po pitanju eksterijera, da, nove su svetlosne grupe i napred i pozadi, ali nije tolika novina u njihovom obliku nego činjenici da su sada standardno u LED tehnologiji, i da su dodati dinamični pokazivači pravca. Da, gril hladnjaka i prednji odbojnik jesu modifikovani, ali na njima ne treba očekivati novi, nedavno predstavljeni logo Renaulta.
U enterijeru deluje da ponajveći utisak novog donosi digitalna instrument tabla. Pored potpuno nove grafike i veće rezolucije iza ekrana od 10” nalazi se nova platforma, pa se sada prikaz navigacione situacije može naći i direktno ispred vozača, uz uvek dobrodošli HUD koji se automatski podiže nakon startovanja motora.

I infotejment radi na unapređenoj platformi koja je donela veću brzinu, standardno povezivanje preko Apple CarPlay i Android Auto aplikacija i novu grafiku, kao i “over-the-air” ažuriranje softvera. Višenamenski ekran je i dalje uspravan, ugrađen u centralnu konzolu, a u višim paketima opreme dijagonale je od 9.3”. Iako spada u domen klasike, drago nam je da su osnovne komande temperature u kabini, klimatizacije i provetravanja i dalje poverene klasičnim rotirajućim mehaničkim komandama, dok se za fina podešavanja i usmeravanja cirkulacije vazduha mora koristiti višenamenski ekran osetljiv na dodir.
Generalno, utisak o kvalitetu materijala, uklapanju i završnoj obradi u osveženom Renault Meganeu veoma je dobar. Iako nema aspiracije ka premijum segmentu, Megane nema čega da se stidi, niti su vozač i putnici na bilo čemu zakinuti. Tvrde plastike ima minimalno, ergonomija je odlična, prostora za odlaganje sitnica i USB utičnica za povezivanje sa uređajima ima sasvim dovoljno, a što je najvažnije, ponuda prostora u kompaktnom hatchbacku je vrlo dobra.
Prednja sedišta su odlično dimenzionisana, po tradicionalnoj francuskoj školi udobna, a iako je bočna podrška i na sedalnom delu a i naslonu poprilično izražena i gotovo sportska, nije pretvrda i ne umanjuje komfor, čak naprotiv.
Zadnja klupa je minimalno profilisana, pronuda prostora je dobra i Meganeom četiri odrasle osobe mogu bez problema na duži put.

Šta više u tome će im pomoći i ekstremno velik prtljažnik zapremine čak 473 litre, što je znatno više od najvećeg dela konkurencije, kao što su Ford Focus ili Hyundai i30.
Na Dmotion.rs test stigla je Edition One Tce 140 verzija Meganea, što znači najviši paket opreme (ispod kojega su Zen i Intens) i najsnažniji benzinac ako izuzmemo RS i RS Trophy sportiste. Zapravo, u vreme kada dizeli polako nestaju, Renault Megane još uvek se može kupiti sa odavno dokazanim i proverenim 1.5 dCi turbodizelom od 115 KS, sa manuelnim ili EDC menjačem, dok su u benzinskoj ponudi dve mogućnosti – 1.0 trocilindarski TCe sa 115KS i snažnija 1.3 TCe sa četvorocilindrašem od 140KS. Sasvim zgodno, oznaka modela TCe 140 je i tačna indikacija snage motora, a mi još možemo dodati i da se iza takve oznake nalazi “stari dobri” DOHC 16V, uz obećavajućih 240 Nm već od 1.600 o/min i sedmostepeni EDC menjač sa dvostrukom spojnicom.
U slučaju Renault Megane Edition One TCe 140 EDC, nije po staroj narodnoj “obećanje ludom radovanje”. Ovako opremljen i motorizovan Megane adekvatno je rešenje za miroljubive, ali i vozače koji zele da osete odgovor kada pritisnu papučicu gasa. Mali turbo benzinac sa praktično idealnom zapreminom po cilindru za koju se smatra da je 330 cm³ rado se vrti, a velik broj stepena prenosa koji je sedam omogućava maksimalno iskorišćenje i snage i obrtnog momenta. Ubrzanje do 100 km/h je za malo preko 9 sekundi, što uopšte nije loše, ali je za obiljniju pohvalu odličan položaj sedenja za upravljačem i osećaj dobrog balansa vozila.
Megane TCe 140 dosta je tvrdo trimovan, i u osnovi, deluje da su u procesu osvežavanja modela radilo na finom doterivanju kako trima ogibljenja, tako i trima odziva upravljača, koji sada deluje za nijansu direktniji i odlučniji. Činjenica je da upravlja ni u jednom režmu vožnje nije preterano pojačan i u svakom trenutku pruža dobru povratnu informaciju o položaju i zakrenutosti točkova.
Isto tako, Megane (ponegde se moze sresti oznaka Phase II za verziju za 2021.) sada deluje čak i udobnije, tačnije, tiše nego do sada, mada je teško na sedmodnevnom testu da li razliku čini unapređena akustička izolacija ili izbor pneumatika. Ako se pri kupovini odluči za Premium + paket sigurnosne opreme Megan dobija i vrlo efikasan sistem poluatonomne vožnje sa adaptivnim tempomatom i sistemom održavanja kolovozne trake, a među dodatnom opremom je i sistem za asistenciju pri parkiranju.
Na kraju, iako Renault Megane već polako zalazi u zrele godine, nakon osvežavanja sasvim uspešno je “utegnut” da odgovori konkurenciji, ali i da se dodatno dopadne kupcima. U svojoj osnovi, Megane je ostao ono što je i do sada bio – prostrani porodični ili poslovni hatchback, koji se i sa sasvim pristojnih 140 KS bez problema vozi sa prosečnom potrošnjom od 6 litara benzina. Cena za Edition One TCe 140 EDC FAP je 21.290 evra, dok je za testirani model uz dodatnu opremu potrebno izdvojiti 23.970 evra.

Model Renault Megane Edition One TCe 140 EDC
Dužina/ širina/ visina (mm) 4.358/ 1.858/ 1.447
Međuosovinski razmak (mm) 2.669
Masa vozila praznog (kg.) 1.180
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.) 1.823
Zapremina prtljažnog prostora (l) 473/1258
Motor Benzin/turbo
Gorivo Benzin
Broj cilindara/ ventila 4/16
Radna zapremina (ccm)

1.330

Snaga pri o/ min. (KS) 140 / 5.000 o/min
Maksimalni obrtni moment pri o/ min. (Nm) 240 od 1.600 o/min
Menjač EDC 7 brzina
Ubrzanje 0-100 km/h (sek.)

9.0

Maksimalna brzina km/h

205

Prosečna potrošnja na testu l 6,5
Cena testiranog modela 23.970 evra

 

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Toyota priprema gradskog mališana A segmenta

Toyotin predstavnik u najmanjem A segmentu bio je Aygo, a fabrika najavljuje da će ...

Još jedan leteći automobil je na pomolu

Na pomolu je još jedan leteći automobil, samo ovom rešenju ne treba pista Ideja ...

Italijanske plaže sigurne uz Jeep Wrangler i Karabinijere

Jeep je italijanskim karabinjerima predstavio poseban Wrangler koji će patrolirati plažama Romagne ovog leta ...

Opel penzioniše modele Adam, Karl, i Cascada u 2019.

Opel šalje modele Adam, Karl, i Cascada u penziju naredne godine, ali će lansirati ...

Honda se (opet) povlači iz Formule 1

Japanska kompanija Honda je taman počela da postiže rezultate, a sada se ponovo povlači ...

Spremna je i Opel Insignia GSi Sports Tourer

Među Opelovim novitetima u Frankurtu naćiće se i Opel Insignia GSi Sports Tourer, sportski ...