fbpx

Krajem ove godine na tržište će stići Mercedes X-Klase, kojim će ova marka ući na teren u kojem do sada nije bila, iako se odavno dokazala u SUV, Crossover klasama, a uz G Klasu, i među punokrvnim offroaderima

Foto: Mercedes Benz

Mi sigurno nismo tipično tržište za Pick up, ali u svetu definitivno postoje tržišta koja su u stanju da progutaju velike količine ovih radno-zabavnih vozila. U osnovi, cilj svakog pick upa je pristojna kabina i dovoljno velika što zapremina što nosivost tovarnog prostora i to bi bilo to. Zbog ovoga, šasija gotovo da se i podrazumeva, isto koliko i dovoljno snažan motor da potera poslovično preko pet metara duge pick upove.

Foto: Mercedes Benz

Pre nekih šest godina nastala alijansa Renault Nissan – Mercedes Benz do sada je već iznjedrila dosta toga, a sada je predstvaljen i najveći plod ove saradnje, i to bukvalno. Mercedes X Klase dug je 5,38 m, a baziran je na modelu Nissan Navara, koji će se uskoro pojaviti i kao Renault Alaskan. Osnova je rešetkasta šasija, a dimenzije x Klase razlikuju je od Navare: duža je 40 mm, šira 70 mm i niža 21mm. Sve to, uz “konačni dodir” Mercedesa kupcima koji na svom pick upu žele trokraku zvezdu ponudiće baš to što očekiju. Naravno ne samo ponekim “Mercedes like” detaljem, nego luksuznijom opremom i više ugrađeđene tehnologije, koja bi trebala opravdati i višu cenu koju će X-Klasa imati u odnosu na Navaru i Alaskana.

Foto: Mercedes Benz

Iako iz profila izgleda identično sa Navarom, prednji deo je potpuno Mercedes, sa ogromnim grilom hladnjaka i dominantnom zvezdom. Oni koji će X-Klasu koristiti i za posao, ili utovarati sportsku opremu, obradovaće se spuštanjem vrata tovarnog prostora za više od 90º
U motorskoj ponudi neće biti previše izbora i bazirana je na dizelima od četiri i šest cilindara. X 220d i X250d koriste 2.3 litarski dizel sa četiri cilindra sa jednim i dva turbo kompresora, a u skladu sa tim slabiji ima 161KS a snažniji 188 KS. Standardni je šestostepeni manuelni prijenos, ali će se uz snažniji dizel moći dobiti i sedmostepeni sa dvostrukom spojnicom. Ovim agregatima će se do narednog leta pridružiti i šestocilindarski V6 sa 255 KS, uz kojeg će kupca čekati i permanetni 4×4 pogon.

Foto: Mercedes Benz

Nosivost X-Klase je 1.100 kg, a zanimljivo je da je prednje oslanjanje sa uvojenim troglastim ramenima, dok je pozadi multi link, što je neuobičajena kombinacija u ovom segmentu. Razumljivo, X-Klasa je predviđena i za ozbiljnu terensku vožnju pa su joj dodeljeni i dugi hodovi ogibljenja, a Mercedes je razvio sopstvene opruge, kako bi kupcima obezbedio dodatnu udobnost.

Foto: Mercedes Benz

U enterijeru je dosta toga prepoznatljivo za Mercedes, ali su primetni i izdržljiviji materijali. Takođe, tipično za maku, opcije opreme enterijera biće prilično brojne, pa je za niše pakete rezervisan 8,4” multifunkcionalni ekran, dok će viši i naravno skuplji paketi imati i dodatni 5.4” namenjen vozču, a smešten između analognih instrumenata.
Dolazak X-Klase u salone očekuje se do kraja ove godine, ali za sada nema informacija o cenama.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Ford Bronco (ipak) dolazi u Evropu

Ford Bronco, jedan od klasika u ponudi “Plavog ovala” (ipak) dolazi u Evropu, mada ...

Sa stilom u sledeće proleće

Nakon V12 i V8 verzije novog DB 11 Aston Martin je predstavio i treću ...

Rolls-Royce se vraća ideji električnog Phantoma

Rolls-Royce će verovatno lansirati potpuno električnu verziju modela Phantom, dok hibridne verzije neće biti, ...

Ford F-150 osvežen i hibridizovan

Za svojih 100 godina Ford F-150 bio je sve i svašta, ali nije bio ...

Detaljno osveženi Alfa Romeo Giulia i Stelvio

Osveženi i unapređeni modeli Alfa Romeo Giulia i Stelvio predstavljeni su i stižu u ...

OMV MaxxMotion Super 100plus omiljen kod vozača

Sa završetkom letnje sezone putovanja najupečatljiviji utisak sa stanica OMV Srbija je da su ...