fbpx

Nova partnerstva u razvoju autonomnih vozila

BMW Grupa, Intel i Mobileye saopštili su da će Fiat Chrysler Automobiles biti prvi proizvođač automobila koji će im se pridružiti u razvoju platforme za autonomne automobile

Foto: BMW

BMW Grupa, Intel i Mobileye saopštili su da je sa FCA potpisan memorandum o razumevanju, a intencijom da FCA bude prvi proizvođač automobila koji će im sepridružiti u razvoju platforme za autonomne automobile, a koja bi se plasirala kroz brojne modele u celom svetu. Kao što smo više puta i najavili, novih i neočekivanih alijansi će biti sve više. Dva dominanta trenda u svetu drumskog prevoza su elektrifikacija automobila, koja podrazumeva i stvaranje gigantske elektro mreže za njihovo punjenje i razvoj automobila, koji će bit sposobni da potpuno samostalno upravljaju, bez pomoći vozača. Ove dve, tačnije tri stepenice, mogu se meriti sa prvim korakom čoveka po mesecu ( naravno ukoliko ga je bilo) što se tiče revolucije i tehnoloških rešenja koja će morati da ih prate. Atomobil kakav danas znamo i vozimo okreće se u jednon sasvim drugom pravcu kakav smo gledali u filmovima naučne fantastike, a tečna goriva, kakva se koriste već 120 godina, zameniće utikač i utičnica. Jasno, preokrenuti globalni transport u nešto sasvim novo, osim što je složeno, enormno je i skupo, a uz to je i pod velikim pritiskom vlada najvećih država na svetu, da se što pre što više smanji emisija otrova u atmosferu. Drugim rečima, proizvođači su na mukama. Potrebne su nove tehnologije i drugačija proizvodnja od one koju poznajemo. Dovoljno je podsetiti se da do sada proizvođač automobila nije mnogo brinuo o gorivu koje će njegov proizvod trošiti, nego je dovoljno bilo da nparavi “kanister” u koji će ga stati dovoljno. Danas svi glavni proizvođači počeli su ili će početi da grade fabrike, ne baš jednostavnih i jeftinih akumulatora, a ujedno moraju i da razmišljaju i o njihovoj reciklaži. Što se autonomne vožnje tiče, stvar je još složenija, iz mnogo aspekata. Od zakonskih do operativnih, a u neku ruku vlada pravi rat ko će zapravo uzeti monopol nad hardverima i softverima koji će upravljati automobilima umesto vozača.

Foto: BMW

Jenom rečju, izazova je mnogo, a novca nikada dovoljno, pa počinje globalno ukrupnjavanje, i biće ga sve više. Od 2016. BMW, Intel i Mobileye rade na razvoju autonomnog automobila nivoa 3, koji podrazumeva visoko automatizovanu vožnju, dok za 2021. planiraju da imaju spremnu platformu za nivoe 4 i 5, odnosno potpuno autnomnu vožnju. Pravac razvoja ide ka platformi koju će moći da kriste i drugi proizvođači, tačnije prodaji tehnologije u koju će biti uložen ogroman novac.
FCA, koji pokušava da postane što interesantniji kupcima, odlučio je da se pridruži razvoju i finansijski i stručnim resursima, ne čekajući gotov proizvod, i u potencijalnoj poziciji da jednog dana deli profit.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Zbog čega je Alonso uspešniji F1 veteran od Schumachera?

Zbog čega je Alonso uspešniji F1 veteran i povratnik od Schumachera analizirao je David ...

Ferrariju 512S Modulo vraćen sjaj nakon što se zapalio

Nakon što se zapalio tokom vožnje u Mokaku proteklog leta, Ferrari 512S Modulo koncept ...

Spremna nova limuzina za Putina

Nova limuzina za predsednika Rusije Vladimira Putina biće uskoro spremna Nova limuzina za predsednika ...

Novi Nissan Juke, veći sa više tehnologije

Kada se pojavo, Nissan Juke je podelio mišljenja, a nova generacija, devet godina kasnije, ...

Delage (možda) oživi uz D12 hiperautomobil

Delage francuska marka koja je nekada pripadala velikima pa nestala, danas je na putu ...

Porsche 911 slavi 60 godina i uz prikladne patike

Porsche 911 slavi 60 godina i uz prikladne i retro dizajnirane patike koje će ...