fbpx

Formula 1 – nema beneficija za Ford Red Bull Powertrains

Formula 1 – nema beneficija za Ford Red Bull Powertrains kao novog proizvođača pogonskih jedinica za 2026. godinu

Photo by Mike Coppola/Getty Images for Oracle Red Bull Racing) // FIA / Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202302030524 // Usage for editorial use only //

Formula 1 – nema beneficija za Red Bull Powertrains kao novog proizvođača pogonskih jedinica za 2026. godinu. Dodeljivanju statusa novog proizvođača motora Red Bullu, koji bi značio dodatne sate na dinamometrima, usprotivili su se Ferrari, Mercedes i Audi.
Red Bull je pokušao da svom Red Bull Powertrains odeljenju koje će se od 2026. godine zvati Ford Red Bull Powertrains obezbedi status novog proizvođača motora koji donosi određene beneficije. Prema informacijama koje stižu iz Formule 1, ovakvom statusu su se snažno usprotivili svi aktuelni proizvođači osim Honde, uključujući i Audi koji će stvarno biti novi proizvođač.
Prema vestima koje je objavio italijanski La Gazzetta dello Sport, predsednik Ferrarija John Elkann i CEO Ferrarija Benedetto Vigna, vodili su ovu kampanju koristeći političku moć Ferrarija kao najstarijeg učesnika u Formuli 1.
Svi koji su se usprotivili dodeljivanju statusa „novog“ proizvođača motora Red Bullu, podsetili su na dovođenje vrlo iskusnih vrhunskih stručnjaka kao što je Ben Hodgkinson (bivši šef mehanike Mercedes-AMG tima) i još pet drugih visokoprofilnih stručnjaka u RB Powertrains. Pored toga, Red Bull Powertrains će do koraja 2025. godine raditi sa Hondom na pogonskim jedinicama, čime će znanja i iskustva RB Powertrains biti potpuno na nivou svih drugih postojećih proizvođača. U slučaju da se Ford odlučio da sam uđe kao dobavljač motora, mogao je imati status novog, kao što će ga imati Audi i imati dozvoljene dodatne sate na probnim stolovima za svoje motore.
Šef Red Bull Formula 1 tima Christian Horner veruje da će prvi motori kompletno napravljeni u Milton Keynesu u bolide biti ugrađeni kasnije tokom 2023. godine, iako su optimistične najave govorile da će to biti ranije.

Photo by Jared C. Tilton/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202210280963 // Usage for editorial use only //

„Imamo 150 nedelja do prve trke za koju moramo imati spremne naše motore, a to je hrabar poduhvat za jedan nezavisan tim, koji treba da se suprotstavi velikim proizvođačima. Mada, sve ostaje u okviru naše kulture dok smo se trkali samo sa bolidom, a koristili tuže motore. Verujemo da su beneficije pravljenja motora i bolida na jednom mestu i njihova integracija značajni. Ilažem mnogo svog vremena i koncentracije da ispunjavamo planirane ciljeve“, kaže Horner.
U međuvremenu, u krugovima Formule 1 počele su da kruže glasine da su Honda i McLaren počeli razgovore o mogućem partnerstvu, mada su prema raspoloživim informacijama ovi razgovori u vrlo ranoj fazi. Iako je Zac Brown tvrdio da je McLaren srećan i zadovoljan saradnjom sa Mercedesom, po svemu sudeći je promenio mišljenje i prihvatio činjenicu da fabrička podrška ima svojih prednosti.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Automobili će zbog eko normi postati preskupi

Prvi čovek Volkswagen Grupe je na salonu Detroitu izneo pretpostavke loše po kupce automobila ...

Extreme E šampionat postaje sve zanimljiviji

Ako je suditi prema prijavljenim timovima Extreme E šampionat postaje sve zanimljiviji – priključilo ...

U autoindustriji vlada borba za Hi-Fi prevlast

Continental, Dolby, Bose, Bowers & Wilkins, Focal, Bang & Olufsen, Harman Cardon i ostala ...

Aston Martin se pojačao kapitalom

Aston Martin se finansijski dodatno pojačao nakon investicija koje je uneo većinski vlasnik kompanije ...

Ricciardo završava nedovršen posao

Pretpostavljalo se da će Red Bullovi vozači biti opasni u Monte Karlu. To se ...

Zašto siromašna smeša ne znači veću temperaturu agregata

Jedan od mnogih mitova koji okružuju SUS motore je taj da agregati koji koriste ...