fbpx

Santa Fe u najzrelijem dobu

Hyundai modelu Santa Fe može mnogo toga da zahvali. Tačnije, može sebi samom da zahvali na dobrom proizvodu, koji mnogo učinio za imidž marke koja je svakim danom sve jača i to ne bez osnova

Foto: Dmotion

Model Santa Fe, u ponudi Hyundaija pojavio se 2000. godine, i koliko god čudno zvučalo, taj SUV je značajno podigao rejting marke. Šta više, u izvesnom smislu, Santa Fe je bio prekretnica. Prvi, solidan, pozdan, a tada, i poprilično, pa ne treba reći jeftin, ali može se reći dostupan. Naravno, dežurni istražitelji će sada pogledati slike tog prvenca, ili ga sresti na ulici, i pomisliti da je ova konstatacija besmislena. A nije, od tada je prošlo čitavih 17 godina, a Hyundai tada i danas nije isto, ni slično. Odavno nije jeftina marka, i odavno se od njega može dosta očekivati.
Za hvaljujući prvom, i od drugog Santa Fea se mnogo očekivalo, a fabrika nije razočarala kupce, nego 2007. ponudila i lepo stilizovan i mehanički zreo model i pokupila dodatnu populaciju kupaca, koju je delimično uzela i od, tada još uvek uglastog, X-Traila iz Nissana.

Foto: Dmotion

Treća generacija je na tržištu sada već pet godina. Debitovala je 2013. upravo prošla kroz restilizaciju za 2017. i u osnovi sada bi trebala biti u svojoj najzrelijoj, a samim tim i najkvalitetnijoj fazi, a čak se može reći i najjeftinijoj. Iz tog razloga, zanimljiva je za jedan kratak test i to u verziji sa pet sedišta i najsnažnijim pogonom u ponudi.
Restilizacija nije donela mnogo toga značajno novog po pitanju izgleda, osim malo izmenjenih prednjih ksenonskih svetlosnih grupa sa dodatim LED-ovima, kao i malo izmenjenim stražnjim svetlima. U osnovi, iako pet godina nije malo za automobil, izgledom još uvek nje ni blizu “passe”. Smešten u klasu srednjih SUV-a sa svojih 4,7 metara ima sasvim ozbiljnu pojavu koja će vlasniku doneti i onaj teško opisivi začin statusa, pojave, pa i snage. Santa Fe to sasvim dobro ispunjava, a deluje i da će bez problema ispunjavati i još praktično dve godine do dolaska naslednika.
A doneće i odličnu ponudu prostora i u putničkom i prtljažnom delu. Na Dmotion test stigao je u paketu opreme koji ne podrazumeva kožna sedišta, koja su donekle postala “must have” u SUV vozilima. Objektivno, koža na sedištima ima svoje vrednosti, ali realno, može se i bez nje. U ovom slučaju čak eksplicitnije pokazuje kako su oblikovana sedišta. Prednja definitvno dobro, sa dovoljno dugim sedalnim delom, i bočnom potporom. Pozadi, osim što što stražnja klupa nudi mnogo prostora, baš se i ne može pohvaliti nekim izraženijim profilom, što putnicima neće prijati u vožnji kroz krivine. Sa druge strane, prijaju nasloni nezavisno podesivi po nagibu, a cela sedišta u odnosu 60:40 po dužini, što je definitvno praktična mogućnost. U osnovi, jedino čemu se može prigovoriti je kvalitet i dezen materijala, koji se ne uklapa niti u izgled niti imidž celog vozila, nego kaska za njim. Ono gde definitivno nema nikakve polemike je zapremina prtljažnika koja je do visine prozora već 585 litara, a govorimo o verziji sa pet sedišta, koja posle jednostavnog preklapanja raste na 1680 litara. Ukoliko se odluči za treći red sedišta, zapremina prtljažnika je nešto manja.
Vozača čeka korektno radno mesto sa upravljčem podesivim po visini i dubini, i vrlo dobra preglednost. Za vožnju u nazad, iako je lako odrediti dužinu vozila, tu je i kamera za vožnju unazad. Ono po čemu se može zaključiti da je ovo model koji iza sebe ipak ima staž na tržištu je instrument tabla, u analogno – digitalnoj kombinaciji, koja definitivno ne oskudeva informacijama naprotiv, ali je dizajnom i grafikom prevaziđena.

Foto: Dmotion

Pored izgleda ono u čemu je Santa Fe najbolji je vožnja. Test vozilu sa kombinacijom 2,2 CRDi motora i automatskog šestotstepenog menjača jednostavno se nema šta dodati ili oduzeti. Vozaču je na svim točkovima na raspolaganju 200 KS i 440 Nm obrtnog momenta već od 1.750 o/min, koji se igraju sa ne baš laganim SUV-om. Masa praznog vozila je preko 1.800 kilograma, ali ih vozač apsolutno nije svestan. Ubrzanje d 100 km/h završava se za 9,6 sekundi, a maksimalna brzina je 203 km/h. Trim ogibljenja je odlično izbalansiran tako da upija neravnine, ali ne i da dozvoljava suvišno naginjanje u krivinama. Što se podvozja tiče govorimo o McPherson opužnim nogama napred i multi link osovini pozadi, što je kombinacija koja mora da donese dobro vođenje točkova. Kočnica su snažne, menjač uvek u pravom stepenu prenosa, bez neodlučnosti i neefikasnih reakcija. Zapravo, najteže je definisati subjektivni deo, koji je u ovom slučaju osećaj da se poprilično velik, visok, a i težak SUV vozi veoma lako. Uz kultivisan rad agregata i dobru zvučnu izolaciju, odličan je za duga i udobna putovanja, kada će prijati i vozaču i putnicima. Ne treba zaboraviti i na pogon na svim točkovima i klirens od tla. Ovo jeste i terensko vozilo sa kojim mrno može zagaziti i van asfalta, a da granica od udarca od dole ili zaglavljivanja ostane bezbedno daleko. Uz to, Santa Fe sa svojih 200 KS i nije tako žedan – prosečna potrošnja sa testa je 8,2 litre/100 km.

Foto: Dmotion

Hyundai Santa Fe dobija dobre ocene za izgled ali pre svega za agregat i vozne osobine, samo ipak moramo da dođemo i do uvek najboljnije tačke, a to je cena. Sa testiranim pogonom i prenosom a u Impression opremi koja donosi i kožna sedišta, cena je 39.990 evra. Nije malo, i za tu sumu kupac ima puno pravo mnogo da traži. Na tržitu ima skupljih koji po mnogo čemu nude manje, a malo ima koji će za ovaj iznos ponuditi mnogo više. Naravno, ne treba zaboraviti ni na tradicionalno duge fabričke garancije koje Hyundai nudi kupcima, koja je u ovom slučaju 5+2 godine uz neograničenu kilometražu. Kada se sve ovo sabere i podeli, Santa Fe je dobra ponuda.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Formula 1 – FIA odobrila pravila za nove pogonske jedinice

Formula 1 – FIA je konačno odobrila pravila po kojima će biti konstruisan epogonske ...

Maserati MC20 konačno otkriven

Maserati je konačno otkrio svoj dugo očekivani i najavljivani novitet MC20 sa nekoliko iznenađenja ...

Test Hyundai i10 1.2 – još ima života za mališane

Dok jedni ukidaju svoju ponudu u A segmentu a drugi pojednostavljuju, Hyundai nalazi računicu ...

KIA Sportage – od autsajdera do trendsetera

Jedan od prvih automobila koji sam snimao za emisiju koju sam godinama kasnije uređivao ...

Osveženi “Šumadinac”

Fijat 500 L teško možemo da posmatramo kao samo jedan od mnogih automobila. Koliko ...

Umesto Rapid, sada je Škoda Scala

Škoda je saopštila da se novi kompaktni hatchback zvati Scala, srećom pa nije Skala ...