Posle bezbrojnih “šuškanja”, tizera, špijunskih slika, najava, poricanja, ugledasmo i T-Roc. VW je savršeno uradio svoj posao, mesecima podgrevajući maštu, a šta se na kraju rodilo?
Uprkos ogromnim poblemima koje ima sa skandalima oko nameštanja rezultata emisije izduvnih gasova, VW sa druge strane svršeno radi svoj posao kada je u pitanju podizanje interesa pre promocije novog modela. O T-Rocu se se priča i špekuliše više od godinu dana unazad, mediji se utrkuju ko će da otkrije veću “tajnu”, a čitaoci to uredno “gutaju”. I onda, konačno, zvanično, ekskluzivno, jedinstveno…pojavi se novi model. Sad, koliko novi, to je već diskutabilno (platforma poznata, motori, menjači, pogon poznati, enterijer poznat), ali ono što je bitno, ljubitelji VW dobiće još jedan novi izbor koji se uklapa u globalnu SUV maniju, a koji će na crtu stati Mazdi CX3, Mini Countrymanu, Opelu Crosland X, Renaultu Captur, Citroënu C3 Aircross, Kia Stonicu i brojnim drugima. Zapravo jedino što je o T-Rocu nepoznato je kakav paket je napravljen od poznatih elemenata. A obzirom da VW planira da u narednih 10 godina proizvodnju 6,2 poveća na 10 milona vozila, ne treba sumnjati sa su se potrudili da naprave dobar paket.
Naravno, za razliku od drugih modela iz VW Grupe (Škode i Seata), T-Roc će iz MQB platforme izvući i ponuditi najviše, ponuditi izbor pogona na dva ili svim točkovima, dva menjača i čak šest motora, što su svakako dobre vesti za kupce.
Novi 4,23 metra dugi crossover postavljen je na platformu Golfa VII, a nije malo onih koji se čak pitaju da li je T-Roc zapravo korisniji i upotrevljiviji automobil u odnosu na svoju osnovu – Golfa. O tom po tom, ono što su fakti, T-Roc je skoro četvrt metra kraći od Tiguana, što mu daje pravo da se zove kompaktnim, a verovatno će i dokazati već pri prvom parkiranju. Ono što ga izdvaja od svega što vidimo iz VW je dizajn karoserije, koji je za nijansu slobodniji i maštovitiji od lenjirom crtanih Golfa, Pola, Tiguana… I još nešto, u kupe stilu malo povijeni krov nadole, mu dobro stoji, i okazalo se da samo mali korak u stranu u odnosu na nemačku hladnu proračunatost može doneti mnogo bolji rezultat. U enterijeru je manje više preneto sve iz Golfa, tako da, barem prema prvim zvaničnim fotografijama, ne treba očekivati revolucuju.
Naravno, pomenusmo da će kupac u T-Rocu dobiti sve što VW ima, i tako će i biti. To znači, kompletno digitalnu instrument tablu, 10,7” multifunkcionalni ekran, i sve postojeće asistencije u vožnji. Naravno, sve to će zavisiti i koliko će kupac bir spreman da plati. Za sada, brojke kažu da će dobiti upotrebljivo vozilo sa “suvovskim” uspravnim sedenjem, što znači da bi T-Roc trebao imati čak i bolju ponudu prostora od Golfa. Prtljažnik je pristojnih 455 l u osnovnoj konfiguraciji, a moguće ga je povećati do 1.290 litara.
Jasno je i da T-Roc gađa jako široku publiku, pa će komabinacije motor – pogon – menjač – oprema sigurno kupcima pružiti ne samo izbor nego i raspon cena, koji će verovatno biti i 10.000 evra od najslabijeg i najskromnijeg, do najjačeg i najopremljenijeg.
Pogon će biti ili prednji ili na sva četiri točka, menjač šestostepeni ili DSG, a motori brojni. Osnovni je 1.0 TSI benzinac sa 115 KS, dok će drugi benzinac u ponudi biti novi 1.5 litarski TSI sa 150 KS. Za sada najsnažnija benzinska opcija biće 2.0TSI sa 190 KS. Razumljivo, tu su i dizeli, uprkos celoj buri koja ih prati. 1.6 TDI nudi 120 KS, dok će se 2.0 TDI moći kupiti sa 150 ili 190 KS.
Porudžbine će se promati već od oktobra meseca, a u salone širom sveta će T-Roc stići do kraja ove godine, a najave govore da bi u Nemačkoj startna cena trebala biti oko 20.000 evra.
Show Comments