Na 12 dana od zvanične svetske premijere na salonu u Frankfurtu, Porsche je predstavio novu treću generaciju Cayennea
Veći deo svog odličnog poslovnog bilansa i statusa profitabilne kompanije, Porsche duguje činjenici da je 2003. ušao u SUV segment Cayenneom. Tada poprilično čudna odluka rukovodstva proizvođača prvenstveno sportskih automobila, pokazala se više nego ispravna. Wendelin Wiedeking, čovek koji je bio CEO Porschea od 1993. do 2009. sa pravom je postao najplaćeniji menadžer u auto industriji, obzirom da je uvođenje SUV-a u program njegova zasluga. To što je kasnje pokušao berzanske “slalome”, izveo neuspeli pokušaj kupovine VW Grupe i Porsche na kraju svoje vladavine ostavio sa 10 miljardi evra duga, a sebe pod istragom za finansijske manipulacije, neka je druga priča, koja nema mnogo veze sa Cayenneom.
Nova, treća generacija Cayenne izgledom nije napravila neki revolucionaran izgled i jasno se naslanja na dizajn manjeg Macana, pa i osvežene Panamere. Očigledno, niko nema hrabrosti da menja recept koji dobija, i novi model je značajno modernizovana osnovna forma postavljena još 2003. Naravno, to što danas im farove sa LED Martix tehnologijom, logičnan je napredak tehnologije.
Međuosovinski razmak nije promenjen ni za milimetar, ali je produžen za 63 mm i spušten za 9mm, pa bi trebao delovati još dinamičnije. Malo produžen prepust preko stražnjih točkova doneo je opipljivu korist u 100 litara većoj zapremini prtljažnika, koji je sada porastao na 770 litara.
Enterijer je značajno drugačiji, odnosno, najvećim delom je preuzet iz Panamere, pa Cayenne sada ima manje dugmića a komande su prebačene na veliku 12.3” višenamenski ekran.
MLB Platforma Cayennea nije ekskluzivna (a ko danas uopšte ima platformu samo za jedan model?). Koriste je Audi Q7 i Bentley Bentyaga, što značu da i Porsche prijelazi na radni napon elktronike od 48V. Ovo dozvoljava i stavljanje aktivnih poprečnih stabilizatora na spisak dodatne opreme.
I dok je Švajcarska zabranila registracije novih Cayennea sa 3.0 dizelom sa sumnjivim softverom, novi model će se u startu pojaviti samo sa dva nova benzinca. Osnovni pogon je 3.0 turbo, V6 agregat sa 340KS i 450 Nm mksimalnog obrtnog momenta, sa kojim Cayenne ubrzava do 100 km(h za 6,2 sekunde i ima maksimalnu brzinu od 245 km/h. Snažnija opcija koja će podrazumevati oznaki Cayenne S ima takođe V6, ali 2.9 litarski sa dva turbo punjača, i u sprintu do “stotke” skarćuje vreme za jednu sekundu, na 5,2 sekunde, a ako se kupac odluči za Sport Chrono paket, imaće SUV koji do sto stiže za samo 4.2 sekunde. Maksimalna brzina mu je 260 km/h.
Dizel i hibridne verzije očekuju se početkom 2018. godine. Novi Cayenne se već sada može poručiti, ali prve isporuke se očekuju u aprilu sledeće godine, a cena će biti malo iznad odlazećeg modela.
Show Comments