fbpx

2,4 miliona evra za 1.000 KS

Iako su mnogi objavili službene fotografije i tehničke informacije o novitetima za salon u Frankfurtu, Mercedes još uvek ljubomorno čuva tajnu svog AMG Project One

Foto: Mercedes

Videćemo ga za 11 dana ali moramo sačekati još tih 11 dana. Mercedes je objavio još jednu tizer sliku svog hiper automobila, još uvek pod oznakom AMG Project One, na kojoj se i dalje jako malo toga vidi. Ipak, poneki tehnički detalj je saopšten. Na primer, maksimalna brzina mu je 350 km/h. Pogon je definitivno poprilično modifikovani pogon koji koristi ovogodišnji F1 bolid Mercedes AMG W08. To znači da jedinicu sa unutrašnjim sagorevanjem čini centralno smešteni 1.6 litarski V6 sa jednim turbo punjačem. Pogonska grupa raspolaže i sa MGU-K i MGU-H jedinicama i ERS sistemom za rekuperaciju električne energije pri kočenju, koji radi i kao elektro motor koji radikici isporučuje dodatnih 140KS. Kao i kod F1 turbo kompresor, pored izduvnih gasova pokreće i struja za brži odziv na komandu gasa i odsustvo turbo rupe. Ceo ovaj paket uz dva elektro motora pokreće stražnje točkove. Međutim Project One ima pogon na svim točkovima, pa prednji točkovi imaju još dva elektro motora sa ukupno 330 KS. Menjač je robotizovani osmostepeni manuelni, a njegovo kućište je kao i kod F1 nosač delova stražnjeg oslanjanja i ogibljenja. Sve skupa, Project One je i plug in hibrid, i u sebi nosi bateriju velike gustine. Zapravo, ovo je hiperautomobil koji se može voziti i kao čisto električni, sa pogonm na svim točkovima, ili imati na raspolaganju 1.000 KS u najsportskijem modu rada pogonske grupe. Ipak, fascinantna je postignuta termalna efikasnost pogonske grupe koja je 43%, fantastistično dostignuće ako se uopredi sa recimo AMG-ovim 4.0 V8 biturbo motorom koji ima samo 25%. U Mercedesu jako kriju masu vozila, ali samo komentarišu da su prve procene da će težiti ispod 1.000kg bile preterano optimistične, pogotovo ako se u obzir uzme i činjenica da mora raspolagati brojnim sigurnosnim elementima koje propisuju saobraćajni zakoni. Međutim, isto tako kažu da budući vlasnici neće morati imati tim mehaničara da pripreme automobil za vožnju. Biće dovoljno da ga utaknu u struju, napune rezervoar i voze ulicom kao bilo koji drugi automobil. Jedino, pre vožnje će se morati iskeširati 2,4 miliona evra za AMG Project One.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Od jeseni Kijin dizel hibrid

Na jesen stiže Kijin dizel laki hibridni i pogon od 48 volti Kia Motors ...

Apolo ponovo živi – stiže Apollo IE

Apollo Automobil je objavio teaser video svog predstojećeg hiper automobila pod imenom „IE“ koji ...

Porsche Taycan i zvanično, konačno

O prvom električnom Porscheu, modelu Taycan slušamo već toliko dugo da mu je došlo ...

Mazda 3, još jedna zvezda beogradskog Salona

Mazda3 jedan je od najvažnijih Mazdinih modela ne samo u Srbiji, gde je do ...

Drugi dan Relija Dakar i novi vodeći u plasmanu

Drugi dan Dakara i 367 kilometara brzinskog ispita doneo je promene na vodećim pozicijama ...

Toyota predstavila GA-B platformu za male automobile

Toyotin razvoj novih platformi u skladu sa Toyota New Global Architecture (TNGA) filozofijom, omogućio ...