Jaguar E-type, kojeg je Enzo Ferrri proglasio najlepšim automobilom na svetu, dobio je svoje električno izdanje.
Jaguar je predstavio sportski E-type sa potpuno električnim pogonom. E-type Zero kako je nazvan baziran je na seriji 1.5 Jaguar E-type Roadster iz 1968. koju je tada Enzo Ferrari proglasio najlepšim automobilom na svetu. Međutim, današnja verzija ovog prelepog sportskog kabrioleta ima u sebi poslednju reč tehnologije, kada je reč o električnom pogonu. U osnovi, i radi se o potpuno restauriranom originalnom modelu, ali i modifikovanom za novi pogon i prenos. Danas je brži nego što je nekada bio – do 100 km/h ubrzava za 5,5 sekundi, dok je originalnoj verziji trebalo, takođe fantastičnih za ono vreme, 6,5 sekundi. Elektro motor ima 220kW (300KS) i namenski je projektovan za E-type Zero. Paket litijum jonskih baterija iste dimenzije i masu kao što je imao šestocilindarski XK agregat koji je pokretao originalni model, i smešten je na identično mesto na kojem je bio benzinski motor. Elektro motor i reduktor smešteni su na mesto na kome se u originalnom automobilu nalazio menjač, odmah iza baterija. Prenos do stražnjih točkova je preko kardanske osovine, prenosnog diferencijala i finalnog pogona, uz modifilovane poluosovine. Ukupna masa pogona je za čitavih 46 kilograma manja od originalne. Sve ovo znači da je raspored masa u vozilu skoro nepromenjen, da su zadržani originalni sistem oslanjanja i ogibljenja, kao i kočnice.
Uz odličnu aerodinamiku, E-type Zero ima autonomiju od 270 km, a koristi baterije od 40 kWh koje se mogu puniti na kućnoj utičnici. Razumljivo, dobar deo pogonske grupe preuzet je od budućen I-Pacea koji uskoro stiže na tržište.
Isto tako, razumljivo je i da su enterije i komande malo modifikovane i osavremenjene, ali potpuno u skladu sa originalnim rešenjima.
Eto, doživesmo i da legendarni XK šestocilindraš, koji je pokretao mnoge Jaguare i to od, verovali ili ne, 1949. pa sve do 1992., bude zamenjen elektro motorom.
Show Comments