fbpx

I legenda dobila elektro motor

Jaguar E-type, kojeg je Enzo Ferrri proglasio najlepšim automobilom na svetu, dobio je svoje električno izdanje.

Foto: Jaguar

Jaguar je predstavio sportski E-type sa potpuno električnim pogonom. E-type Zero kako je nazvan baziran je na seriji 1.5 Jaguar E-type Roadster iz 1968. koju je tada Enzo Ferrari proglasio najlepšim automobilom na svetu. Međutim, današnja verzija ovog prelepog sportskog kabrioleta ima u sebi poslednju reč tehnologije, kada je reč o električnom pogonu. U osnovi, i radi se o potpuno restauriranom originalnom modelu, ali i modifikovanom za novi pogon i prenos. Danas je brži nego što je nekada bio – do 100 km/h ubrzava za 5,5 sekundi, dok je originalnoj verziji trebalo, takođe fantastičnih za ono vreme, 6,5 sekundi. Elektro motor ima 220kW (300KS) i namenski je projektovan za E-type Zero. Paket litijum jonskih baterija iste dimenzije i masu kao što je imao šestocilindarski XK agregat koji je pokretao originalni model, i smešten je na identično mesto na kojem je bio benzinski motor. Elektro motor i reduktor smešteni su na mesto na kome se u originalnom automobilu nalazio menjač, odmah iza baterija. Prenos do stražnjih točkova je preko kardanske osovine, prenosnog diferencijala i finalnog pogona, uz modifilovane poluosovine. Ukupna masa pogona je za čitavih 46 kilograma manja od originalne. Sve ovo znači da je raspored masa u vozilu skoro nepromenjen, da su zadržani originalni sistem oslanjanja i ogibljenja, kao i kočnice.

Foto: Jaguar

Uz odličnu aerodinamiku, E-type Zero ima autonomiju od 270 km, a koristi baterije od 40 kWh koje se mogu puniti na kućnoj utičnici. Razumljivo, dobar deo pogonske grupe preuzet je od budućen I-Pacea koji uskoro stiže na tržište.
Isto tako, razumljivo je i da su enterije i komande malo modifikovane i osavremenjene, ali potpuno u skladu sa originalnim rešenjima.

Foto: Jaguar

Eto, doživesmo i da legendarni XK šestocilindraš, koji je pokretao mnoge Jaguare i to od, verovali ili ne, 1949. pa sve do 1992., bude zamenjen elektro motorom.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

BMW M neće smanjivati svoje motore

BMW M neće smanjivati svoje motore i zadržaće V8 i redne šestocilindraše do daljenjeg ...

Da li izumiru gradski “minići”?

Sve je teže razviti, napraviti, prodati i zaraditi na automobilu A segmenta, pa ovim ...

Nemci vraćaju po 4.000 evra subvencije za Tesla Model S

Vaši automobili su suviše luksuzni da bi imali subvencije, vratite 4.000 evra Nemački Kupci ...

Kia je stavila svoj sedan Forte na crtu sa Lamborghinijem

Kia je napravila jednu od kreativnijih marketing kampanja u poslednje vreme, kada je stavila ...

Otvoren jedinstveni Renault The Originals virtuelni muzej

Marka Renault je ponovo našla načina da bude originalna i drugačija i otvorila je ...