Ako Dovizioso uspe da dođe do titule ove godine, biće potpuno zasluženo. Ovaj vozač od večitog gubitnika postaje dobitnik

Nemogući uslovi na stazi Twin Ring Montegi, uzgred u vlasništvu Honde, doneli su najbolje što moto sport može da donese. Umeće, brzinu i mudrost. Nakon kvalifikacija delovalo je da su za Doviziosoa sve lađe potonule kada je bitka za titulu u pitanju, i da će se samo Marquez pitati kada će povrditi još jednu. I nakon starta po potpuno mokroj stazi, iako je Dovi solidno startovao, nije izgledalo da će moći da se uključi u borbu za pobedu. Lorenzo je ponovo poveo, ali na kratko i potonuo u plasmanu, a na vodeću poziciju zaseo, specijalista za kišu, Danilo Petrucci na satelitskom Octo Pramac Ducaiju. Marquez je očigledno čuvao pneumatike, dok se Dovi, naizgled, borio da opstane negde na trećoj ili četvrtoj pziciji. Međutim, kako su odmicali krugovi, pokazalo se da je Petrucci previše potrošio svoje pneumatike, dok su strpljiviji Marquez i Dovizioso najbolje sačuvali za kraj. I to bikvalno za poslednjih par krivina. Marquez je u poslednji krug ušao kao vodeći, ali je prvo greškom par krivina pre kraja otškrinuo vrata Doviju, a u poslednjoj krivini izgubio vođstvo i pobedu na sličan način kao što je upravo on pokušao da pobedi Dovija u Astriji ali bez uspeha.

Dovi je imao bolji izlaz iz poslednje krivine, zasluženo pobedio i smanjio razliku u šampionatu u odnosu na Marqueza za samo 11 poena, sa još četiri trke do kraja. Košna trka u Japanu donoela je i brojne padove, srećom bez povreda. Chrutclow je pao čak dva puta, Rossi je svoju trku završio padom kao i Abraham, a trku je pre kraja napustio i Pedrossa. Slab rezultat i praktično ispadanje iz trke za naslov šampiona pripalo je Vinalesu, koji ceo vikend nije bio na visini zadatka, a na kraju se plasirao na skromno 9. mesto, dok su solidno izdanje imali vozači fabričkog tima Suzuku sa Ianoneom na četvrtom i Rinsom na petom mestu.

U svakom slučaju, Dovizioso je za svoj Ducati tim osvojio i petu pobedu ove sezone čime se izjednačio sa Maquezom, ali i još jednom pokazao koliko je sposoban da taktički odlično odveze trku i bude prvi onda kada je najvažnije, na cilju.
Naredna trka vozi se 22. oktobra u Australiji na stazi Phillip Island, koja bi svojom konfiguracijom trebala da odgovara Ducatiju.
Plasman u trci za Veliku nagradu Japana
Pos. |
Poena |
Br. |
Vozač |
Nacija |
Tim |
Motocikl |
---|---|---|---|---|---|---|
1 |
25 |
4 |
Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati |
2 |
20 |
93 |
Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda |
3 |
16 |
9 |
Danilo PETRUCCI | ITA | OCTO Pramac Racing | Ducati |
4 |
13 |
29 |
Andrea IANNONE | ITA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki |
5 |
11 |
42 |
Alex RINS | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki |
6 |
10 |
99 |
Jorge LORENZO | SPA | Ducati Team | Ducati |
7 |
9 |
41 |
Aleix ESPARGARO | SPA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia |
8 |
8 |
5 |
Johann ZARCO | FRA | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha |
9 |
7 |
25 |
Maverick VIÑALES | SPA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha |
10 |
6 |
76 |
Loris BAZ | FRA | Reale Avintia Racing | Ducati |
11 |
5 |
44 |
Pol ESPARGARO | SPA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM |
12 |
4 |
21 |
Katsuyuki NAKASUGA | JPN | Yamalube Yamaha Factory Racing | Yamaha |
13 |
3 |
22 |
Sam LOWES | GBR | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia |
14 |
2 |
8 |
Hector BARBERA | SPA | Reale Avintia Racing | Ducati |
15 |
1 |
53 |
Tito RABAT | SPA | EG 0,0 Marc VDS | Honda |
16 |
45 |
Scott REDDING | GBR | OCTO Pramac Racing | Ducati | |
17 |
38 |
Bradley SMITH | GBR | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | |
18 |
7 |
Hiroshi AOYAMA | JPN | EG 0,0 Marc VDS | Honda |
Show Comments