fbpx

6.389,100 evra za Schumacherov bolid

Ferrari F2001 kojim je Michael Schumacher osvojio svoju četvrtu šampionsku titulu prodat je za 6.389,100 evra

Nepoznati kupac će u svojoj dnevnoj sobi moći da ima Ferrari F2001, bolid sa kojim je Michael Schumacher došao do svoje četvrte šampionske titule. Automobil je prodat na aukciji u Njujorku, koju je organizovao Sotheby, a automobil je definisan kao savremeno umetničko delo. Početna cena za šasiju (naravno, F1 bolid nema šasiju nego samonoseću karoseriju, koju u žargonu nazivaju šasijom) broj 211, odnosno originalni bolid kojim u kojem je Schumacher pobedio u Monaku 2001. imao je početnu cenu od 2.2 milona evra, a procene su bile da bi mogao biti prodat po finalnoj ceni od 3.3 miliona evra. Međutim u nadmetanju koje je trajalo samo šest minuta i ličilo na pravi rat, šampionski bolid je prodat za 6.389,100 evra.

Sa F2001 sedmostruki šampion sveta Formule 1 došao je do svoje ukupno četvrte titule, a druge za tim Ferrari, čime je ujedno fabrici u tom trenutku doneo 11. konstruktorsku titulu. U sezoni 2001. Schumacher je u F2001 imao devet pobeda, a od 17 trka nije završio samo tri.
Bolid je u voznom stanju i moćiće se koristiti na trkama istorijskih automobila. Sotheby nije saopštio ko je bio prodavac automobila, a naravno niti kupac.

Inače, ovih 6.38 miliona evra je daleko od naveće sume koja je data za jedan automobil, barem kada su aukcijske prodaje u pitanju, obzirom da vlasnici i kupci često direktno trguju međusobno, a cifre su nepoznate. Ono što je poznato, sigurno među najskupljima, prodatim na aukcijama, je Ferrari 250 GTO iz 1962., koji je 2014. prodat za 32 milona evra.

Drugi na ovoj listi je takođe Ferrari, model 335 Sport Scaglietti podat za 30 milona evra 2016. u Parizu. Ovaj model je pobedio sve što se moglo pobediti, od 12 sati Sebringa, preko Mille Miglia, pa sve do 24 časa Le Mansa.

Na trećem mestu najskupljih je Mercedes-Benz W196 Grand Prix, koji je vozio Juan Manuel Fangio. Za njega je vlasnik izbrojao 25,2 miliona evra, a automobil je dobio u originalnom stanju u kakvom se našao nakon poslednje trke, što znači sa ulubljenjima, mušicama, uljem i svom autentičnom prljavštinom. Tako je to, kad se kupi automobil za 25 miliona evra, a nije bio u perionici, ni vlasnik ne sme da obriše prašinu sa njega, da mu ne umanji vrednost…

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Skoro pa je izvesno – stiže Mazda turbo

Mazda je tizerom najavila da 8. jula nešto stiže – sve izvesnije, “nešto” će ...

Volvo bez dizela od sledeće godine

Volvo bez dizela od sledeće godine, nakon što su dominaciju u pogonu i prodaji ...

Formula 1 – VN Azerbejdžana Verstappenu

Formula 1 – trka za Veliku Nagradu Azerbejdžana pripala je Maxu verstappenu u bolidu ...

WRC – Rovanpera u Toyoti najbrži i u Africi

WRC šampionat se vratio u Keniju na legendarni Safari reli, a Kale Rovanpera je ...

Lakše sa prikolicom uz XtraVue Trailer

Preglednost unazad iz novih generacija automobila sve je lošija, ali Valeo je prikazao moguće ...

Novo ruho Škodine sportske legende 200RS

Za svoju interpretaciju modela 200 RS, Daniel Petr je odlučio da krene u pravcu ...