Treba se zabaviti dok automobil vozi, pa je zbog toga Renault kupio 40% deonica jedne velike izdavačke kuće

Budućnost je u autonomnoj vožnji u kojo će čak i vozač imati viška slobodnog vremena. Zbog toga se treba nečim zabaviti dok automobil vozi, pa je Renault kupio 40% deonica izdavačke kuće Challenges Group sa ciljem da vozačima i putnicima budućih autonomnih vozila obezbede edukativni i zabavni sadržaj. Dok francuski gigant promoviše koncept Symbioz kao svoje viđenje budućnosti, ujedno razmišlja čudan ali logičan korak unapred i to kao prvi proizvođač automobila na svetu koji se okrenuo čak i izdavaštvu.

Renault predviđa da će zabava tokom autonomne vožnje postati još izraženija potreba u odnosu na današnjicu, kada vozač više ne bude gledao instrumente, nego bude mogao da čita, ili, recimo, večera na putu ka kući. A već za 2021. Renault najavljuje svoje prvo serijsko autonomno vozilo, a radi i na tome da uporedo ponudi robo – taksi. Pri tom, u automobilom biznisu sve jači uticaj imaju Apple i Uber, koji počinju da budu ozbiljni kreatori onoga što će ljudi koristiti u transportu i tokom transporta. Sama auto industrija upravo pravi rekordne zaokrete u samom pomanju automobila, njegove upotrebe i vlasništva.

Renault je ulaskom u izdavaštvo sebi obezbedio kvalitetnu informaciju i zabavu na dohvat ruke u smislu autorskih prava, pa i stvaranja profita na određenom modelu prodaje ovih sadržaja koji će se koristiti u “povezanim” vozilima.
Symbioz, predstavljen na salonu u Frankfurtu, već u sebi ima vrhunski audio sistem koji je razvio Diavalet, ali je Renault angažovao i specijalistu za kompjuterske igre Ubisoft, da razvije zanimaciju i zabavu za vozača i putnike. Symbioz, između ostalog, omogućava vozaču i putnicima da upoznaju znamenitosti kraja kroz koji putuju ili provere kulturnu i zabavnu ponudu koja ih očekuje na destinaciji. Isto tako, sve to mogu i da vide na virtuelnim prozorima.
Istovremeno, zanimljiv je i stav izdavača. Vlasnik 60% Challenges Group je Claude Perdriel, koji ima 91 godinu, i smatra da je klasično izdavaštvo pod ogromnim finansijskim pritiskom zbog uticaja interneta, što dovodi i do stalnog smanjivanja broja prodajnih mesta štampe i publikacija. Novi model, po kojem bi se u automobilima plasirala pisana reč, otvara sasvim druge mogućnosti. Umesto da svake godine gube čitaoce, izdavači će ovim putem dobiti milione novih čitalaca.
Show Comments