Jedan od tri prodata automobila na svetu je neka verzija SUV-a ili crossovera, kažu u Volkswagenu. Pedantnim i analitičnim Nemcima treba verovati
Jedan od tri prodata automobila na svetu je neka verzija SUV-a ili crossovera, kažu u VW-u. A pedantnim i analitičnim Nemcima treba verovati. Veruju i sami sebi pa pored postojećih Touarega i Tiguana na tržište plasiraju i T-Roc, pristiže i manji T-Cross, a da ne spominjemo sve što u VW Grupi postoji pod ostalim markama. U grubo, Audi Q2, Q3, Q5, Q7, Seat Ateca, Arona, Škoda Qaroq, Kodiaq… Više od 10 unutar jedne grupe. Da, naravno da znamo da u osnovi govorimo o 2-3 platforme (kada elimišemo velike Touarega i Q7) i različitim karoserijama navučenim na njih, ali ipak je ova priča mnogo komplikovanija. Ima tu mnogo razlike, od opreme i materijala enterijera, pa sve do, defacto, vernosti marki i spremnosti kupca da plati znak.
Ispod Tiguana
VW T-Roc je zapravo vrlo pažljivo i precizno pozicioniran ispod Tiguana. Dužinom od 4.23 m (međuosovnski razmak je 2.59m) je nekih 25 cm kraći od pomenutog većeg modela. Ovo je sasvim dovoljna razlika u dimenzijama koja za sobom povuče i cenovnu razliku, i kupcu ostavi prostor za razmišljanje i kalkulisanje. Ili, da bude jasnije, VW T-Roc je klasa Nissan Qashqaia, Audi Q2, Mini Countrumana, Renault Kadjara, pa i Mercedesa GLA. A može se i drugačije definisati. Porodični monovolumen sa povećanim klirensom od tla, sa blagim offroad stilom ali i ponekom beneficijom preuzetom od terenaca. Šta više, T-Roc i ima, za SUV tipične, kratke prepuste preko točkova, što mu čak donosi i dobre ulazno – izlazne uglove za terensku vožnju, koja mu svakako nije na spisku domaćih zadataka.
Što se stila tiče, T-Roc nije velik, ali ima poprilično ozbiljan nastup, koji nije ni blizu neuspelog pokušaja da se “pravi” terencem. Uspeli su VW-ovi dizajneri da ga sasvim lepo odvoje od Tiguana, i stvore originalnog novog člana porodice, tačnije, ponude. Uz respekt različitih ukusa, T-Roc izgleda dobro i malo ko može to da negira.
I poznato i novo
VW nije preterao sa “guranjem” T-Roca u SUV segment kada je u pitanju visina i uspravnost sedenja. Brojke kažu da su prednja sedišta samo 8 cm viša od Golfa. Međutim, u praksi, tih 8 cm dosta znači. Pristup prednjim sedištima je prijatno lagan, a i pozicija sedenja je prijatno uspravna, uz ekstremno duge hodove vozačkog sedišta po dužini i po visini. Bočne podrške nisu preterano izražene i mekane su, što odgovara korpulentnijim osobama.
Ponuda prostora pozadi je veoma korektna, ako se u obzir uzme ipak mala dužina T-Roca. Iza vozača visine 180 cm, bez problema se smešta osoba slične visine čak i na duži put. Međutim, treba računati i sa tim da je naslon poprilično uspravan i da nisu svi ljubitelji ovakve pozicije sedenja. Naslon je deljiv 40:60, a vrlo praktičan je i otvor kroz koji se mogu provući skije ili neki drugi predmeti veće dužine.
Što se tiče zapremine prtljažnika, ako vam 392 litre pravilnog oblika i visokog poda nije dovoljno, morate se odlučiti za verziju bez pogona na svom točkovima, koja 20% veću zapreminu prtljažnika. Tačnije, T-Roc sa pogonom samo na prednjim točkovima ima 445 litara zapremine. Za savku pohvali je veoma visoko podizanje vrata prtljažnika
Pedantno, precizno, ali…
Obrada i uklapanje enterijera su kod VW-a poslovično precizni, pa ni T-Roc nije izuzetak. Funkcionalnost je nadprosečno dobra. Ima dovoljno prostora za odlaganje sitnica što u vratima, što na centralnom tunelu, a i u naslonu za ruke između prednjih sedišta. Ergonomija je dobra, mehaničkih komandi i prekidača je malo i lako se koriste. Testo vozilo u Sport paketu opreme bilo je opremljeno električnom parkirnom kočnicom i selektorom sa četiri moda vožnje, koji istinski menja karakter vozila, a među opcijma se nalazi čak i adaptivno ogibljenje.
Digitalna instrument tabla je poznata iz Golfa i apsolutno joj se nema šta zameriti po pitanju prilagodljivosti ili preglednosti. Višenamenski ekran je 8” odlične rezolucije i preuzet iz Golfa, ali smešten na veću visinu, što znači da je potrebno manje skrenuti pogled sa puta da bi se potražilo nešto od brojnih funkcija i aplikacija.
Međutim ono što ostaje dikutabilno, i neće svakome prijati je tvrda plastika armature. Vizulno ne deluje jeftino, ali se za automobil ovog cenovnog razreda sa pravom može očekivati malo skuplji materijal. Što se estetskog dela tiče, aplikacije, doduše plastične, u raznim bojama u skladu sa bojom enterijera sasvim lepo osvežavaju unutrašnjost.
Široka ponuda
VW je za T-Roc odabrao ulogu da gađa što širu ciljnu grupu. Kombinacija motora, menjača i pogona ima dosta, od tocilindarskog turbo benzinca i prednjim pogonom, pa sve do turbo dizela, DSG menjača i 4Motion pogona na svim točkovima. Sasvim očekivano, već ovim izborom, kupac može da definiše i šta želi i šta mi je potrebno, naravno, uz, koliko može što se cene tiče. Na Dmotion test stigla je trenutno najjača i praktično najviša kombinacija motor/menjač/pogon. To znači T-Roc Sport 2.0 TDI sa 150 KS i svojih velikih 340 Nm od 1.750 o/min, DSG menjač sa sedam stepeni prenosa i 4Motion pogon na svim točkovima. I još nešto, multi link stražnjom osovinom koja bi trebala da donese dodatnu preciznost vođenja stražnjih točkova.
Nije Golf, ali nije ni daleko…
U vožnji T-Roc nije baš Golf ako govorimo o preciznosti i dinamičnosti upravljanja. Ipak se malo više naginje, što možda ne prija svakome, ali je zato i udobniji od Golfa. Naravno, daleko od toga da je upravljanje neprecizno. T-Roc je generalno dosta tvrdo trimovan i bez problema se može dinamično voziti. Međutim, po vozače koji ne žele nikakve sportske doživljaje, ovaj mali SUV je sasvim prijatan i nezahtevan na dužem putovanju. E sada, naravno da sedmostepeni DSG sa papučicama za promenu stepena prenosa na upravljaču i 4Motion pogon jako menjaju stvari u vožnji. Sa 150 KS i velikim obrtnim momentima, T-Roc je odlično motorizovan, sa odličnim prenosom snage na podlogu.
Čak se i u vožnji makadamskim pa i zemljanim putem ova kombinacija prenosa i pogona vrlo dobro se snalazi po pitanju trakcije, a kada se želi baš ambiciozna vožnja T-Roc će tek lagano podupravljati. Ubrzanje do 100 km/h je samo 8.4 sec, ali uz odlična, mnogo potrebnija, međuubrzanja. Potrošnja se bez problema zadržava na 6.5 litara. Preglednost iz vozila nije kao iz pravog SUV-a, ali je vrlo dobra. Sa 11.1 metar potrebnih za pun okret T-Roc se odlično snalazi u gradu i pri parkiranju na ograničenom prostoru.
Pažljivo pri odabiru
Realno, testiranom T-Roc Sport 2.0 TDI 4Motion se malo toga može zameriti, mada se za cenu od 33.900 evra koliko košta sa punim pravom može i mora mnogo i očekivati. Testirano vozilo već u osnovnom paketu ima dosta opreme, na koju je dodato još nekoliko opcionala, pa je cena i očekivano visoka. Cena T-Roca startuje od oko 20.000 evra, za koju se dobija sva pomenuta upotrebljivost i funkcionalnost. uz malo razmišljanja i kalkulisanja sa spiskovima opreme može se napraviti dobar i ne pre skup paket, a pri tom prilagođen potrebama, uz tradicionalno relativno mali pad vrednosti VW-a u drugoj prodaji.
[table id=25 /]
Show Comments