fbpx

Kriza sa čipovima je nekim proizvođačima donela napredak

Kriza sa nedostatkom čipova u auto industriji koja je obeležila 2021. godinu nekima je čak i pogodovala i donela rast prodaje u Evropi

Evropska prodaja automobila je u decembru pala za 22% čime je zaokružena prodajna 2021. godina koju je obeležila kriza izazvana nedostatkom čipova i poluprovodnika. Prošla godina protekla u borbi za raspoložive čipove, a bilans prodaje novih automobila u Evropi nije sjajan. Prodaja je dodatno pala za 1.5% u odnosu na 2020. kada je tržište pogodio prvi talas pandemije Covid-19 virusa.
U Evropi je u 2021. godini prodato ukupno 11.77 miliona vozila, a godina je bila izuzetno nestalna po pitanju modelne ponude. Proizvođači automobila favorizovali su modele na kojima najviše zarađuju, a ne kojih najviše prodaju, a pored toga i proizvodnja električnih automobila uzima sve više maha. Prognoze da će se u 2021. tržište oporaviti od posledica pandemije ispostavile su se kao netačne. Obzirom da je u Evropi pre pandemije u 2019. godini prodato 15.8 miliona vozila, brojke kažu da je pad prodaje u 2021. čitavih 25%
Podaci o prodaji pokazuju da su najbolje prošli proizvođači koji su se najbolje snašli pri nabavci poluprovodnika, ili koji su imali dovoljno velike zalihe. Pre svega Hyunda i Toyota su ostvarili značajna povećanja volumena prodaje, dok su drugi, kao što su Renault, Daimler i Volkswagen Groupa zabeležili velike padove.
Uprkos brojnim problemima u proizvodnji, Volkswagen Grupa ostala je broj jedan u Evropi, ali je uz 1.27 miliona prodatih vozila zabeležila pad od 6.2%. Uprkos padu prodaje od 2.3% Peugeot može da bude zadovoljan rezultatima, obzirom da je sa 724.383 prodata vozila zauzeo drugo mesto.
Toyota, koja je godinu završila na trećem mestu sa samo 20.000 prodatih vozila manje od Peugeota, najviše je napredovala obzirom da je 2020. godine u Evropi bila na petom mestu. Japanska marka ostvarila je evropski rast prodaje od čak 10%. Ipak, najveći dobitnik prema statistici evropske prodaje u 2021. je Hyundai Grupa sa rastom od čak 21%, i porastom tržišnog udela sa 7% na 8.7%.

Marka

Prodaja 2021

Procenata u odnosu na 2020.

Volkswagen Grupa

1,274,137

−6

Peugeot

724,383

−2

Toyota

712,574

+10

BMW

682,895

+1

Renault

678,736

−17

Mercedes

642,948

−13

Audi

597,428

−1

Skoda

589,170

−9

Ford

523,970

−19

Hyundai Grupa

515,886

+22

Izvor: ACEA

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Test – Toyota Aygo X

Test modela Toyota Aygo X potvrđuje da još uvek ima života za gradske mališane, ...

Tesla nije ostao otporan na Covid-19 pandemiju

Iako je delovalo da je Tesla otporan na Covid-19 pandemiju, stvarnost je drugačija i ...

Otkriveno kako je Maybach stigao u Severnu Koreju

Otkriveno je kako je skupoceni blindirani Maybach S600 stigao u Severnu Koreju uprkos sankcijama ...

Volvo C40 Recharge debitovao kao EV sa zakošenim krovom

Volvo je predstavio svoj drugi električni model namenjen masovnoj proizvodnji, a to je C40 ...

Muke za Smart EV u Americi

Ako je gledati po broju prodajnih salona u SAD Smart postaje egzotičniji od Lamborghinija, ...

Električni automobili će imati sve manju autonomiju!?

Markus Duesmann CEO Audija izneo je zanimljivi postavku koja na drugi pogled ima mnogo ...