Dacia je na velika zvona najavila i promovisala novi Duster. Sasvim logično, obzirom na prodaju širom sveta. Samo koliko je stvarno nov Duster
Upravo je zvanično počelo uvođenje novog Dustera na srpsko tržište, a praktično prvi registrovani primerci pripadaju novinarima. U sklopu lansiranja ovog modela na tržište Srbije, upravo smo napravili prve kilometre u novom Dusteru vozeći do Stare planine, što je obzirom na konfguraciju puta sasvim dovoljno za prve utiske.
Jasno, ostavljamo mnogo podignutih ograda pre dužeg testa, ali, prvi utisci govore da je nova Dacia Daster napravila kvantni pomak unapred po svim osnovama. Iako je spolja verovatno moglo da bude i više razlika u odnosu na odlazeći model, ipak je prepoznatljivo da se radi o novoj generaciji.
Mehanički, radi se manje više istoj platformi, koja u slučaku 4×4 pogona pripada starijoj generaciji Nissan X-Traila, međutim, vozna dinamika delije zrelija, upravljanje je direktnije i preciznije čak i na visokoprofilnim pneumaticima dubokog terenskog dezena. To znači da mehanika možda jeste ista, ali je dosta rađeno na trimu ogibljnja, koje je sada daleko zrelije.
Za prvi vožnju pripao nam je 1.5 dCi motor sa 110 KS, koji je dobio sasvim drugačiji šestostepeni manuelni menjač, sa mnogo kraćim prenosnim odnosima, što znači da je raspoloživa snaga motora mnogo bolje iskorišćena i Daster, barem u ovoj kombinaciji deluje snažniji. Na snegu, 4×4 deluje dobro izbalansirano, i osnovni prednji pogon dobija pomoć od stražnjeg pogona na prvi znak proklizavanja prednjih točkova, i to u „Auto“ poziciji selektora pogona. Što se pogona tiče, kupci će birati između 1.5 dCi dizela sa 90 ili 110 KS, ili dva benzinca, 1.6 sa 115KS i 1.2 tCe sa 125 KS.
U kabini je zadržana tvrda plastika, ali mnogo maštovitije je oblikovana, pa više ne deluje jeftino. Na autoputu i pri velikim brzinama, Duster je znatno tiši nego pre, a prostora za četiri odrasle osobe, sve četiri preko 180 cm visine i sa dosta opreme, ima sasvim dovoljno.
Dobra vest za kupce su cene novog modela koje se minimalno razlikuju od starog, pa je početna cena 11.990 evra, dok je najskuplji Daster sa dosta dodatne i sigurnosne opreme i pogonom na svim točkovima 18.190 evra. Početna cena za 4×4 verziju je 13.990 evra, uz 1.6 16V benzinski motor.
Definitivno, nova Dacia Duster jeste velik napredak, ali, za otkrivanje svih vrlina i mana sačekaćemo duži test.
Show Comments