fbpx

Caterham Super Seven se vratio u dve verzije

Caterham se vratio među žive i kupcima ponudio dva nova modela – Super Seven 600 i Super Seven 2000

Caterham se vrato među žive. Kompanija koju je osnovao Graham Nearn prvenstveno kao dilersku firmu za legendarni Lotus Seven, otvoreni dvosed, 1973. godine je od Colina Chapmana otkupila pravo da nastavi proizvodi i pravi identičan automobil. Iako je izgledom tokom godina od modernog postajao klasika, pa retro, Caterham Super Seven zadržavao je svoju bit koju je postavio Chapman.
Super lagani dvosed težak malo preko 450 kilograma i sa motorima malih snaga ostvarivao je sjajne performanse i donosio jedinstveni užitak u vožnji. Naravno, samo kod onih koji su bili spremni da prihvate činjenicu da su u automobilu sa zadnjim pogonom, ali bez vrata i krova. Uz to, nisu mogli da očekuju brilijantne maksimalne brzine. Oko 220 km/h bilo je najviše što ova karoserija može da ponudi zbog loše aerodinamike i otpora koji eksponencijalno rastu sa brzinom.
Međutim, ma i mnogi drugi, iako je imao svoje verne kupce Caterham je imao svoju borbu za opstanak, i nekoliko vlasnika koji su se promenili. Poslednji je firma iz Japana, koja je bila uvoznik i distributer Caterhama za Japan i mnogi su se otvoreno zapitali da li će uspeti da održi Caterham.
Po svemu sudeći VT Holdings će uspeti u svojoj nameri, i upravo su predstavljene dve nove verzije Caterham Super Sevena koji se mogu kupiti kao gotova vozila ili u kitu i uživati u njihovom sklapanju.
Super Seven 600 pokreće Suzuki agregat od 0.6 litara sa turbo kompresorom, koji dostiže 85 KS. Obzirom na mali masu, čak i ovako skromnom snagom Super Seven 600 do 100 km/h ubrzava za samo 6.9 sekundi.
Dosta snažnija Caterham Super Seven 2000 u svom prednjem delu ima četvorocilindarski 2.0 Ford Duratec motor sa 180 KS. Pogon je na zadnjoj de Dion osovini, a ovaj jači Super Seven 2000 do 100 km/h ubrzava kao pravi sportista – za samo 4.8 sekundi. Kupci koji žele da dodatno poboljšaju performanse mogu da poruče sportsko oslanjanje sa poprečnim stabilizatorom pozadi, kao i prednje kočnice sa četvoroklipnim čeljustima.
Vizuelno oba nova Super Sevena vraćaju se u istoriju i stil iz ’70-ih i ’80-ih godina prošlog veka, što je najuočljivije na produženim prednjim blatobranima ispod kojih se nalaze točkovi od 14”. Oba modela standardno se opremaju Avon ZT7 pneumaticima, imaju hromirane ceni izduvnog sistema i LED zadnja svetla.
Na žalost entuzijasta, Caterham Super Seven ni u kom slučaju nije jeftin. U svojoj postojbini Engleskoj Super Seven 600 košta od 29.990 funti, dok je snažniji Super Seven 2000 skuplji 10.000 funti, a ovo su cene za one koji žele da zasuču rukave sklapajući sopstveni Caterham.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Preminuo Carlos Reutemann bivši vozač Formule 1

U 79. godini života preminuo je Carlos Reutemann, jedan od velikana Formule 1 i ...

SLC umesto SLK – zabava je ista

Krajem prošle godine Mercedes je najavio da nakon 20 godina na tržištu i 670.000 ...

Porsche potvrdio crossover derivat Taycana

Porsche će na jesen ove godine početi prodaju električnog Taycana, a već sprema i ...

Porsche postavio neobičan rekord na Nurburgringu

Trenutno, Porsche drži rekord na legendarnoj stazi Nürburgring, zahvaljujući modelu 911 GT2 RS, međutim ...

NCAP zvezdice za velike i za male

Najnoviji EuroNCAP testovi doneli su odlične rezultate a prvi alfin SUV Stelvio, novu Opel ...

Peugeot predstavio novi logo pred novi 308

Peugeot je predstavio potpuno novi logo u skladu sa činjenicom da će ga premijerno ...