Otkriven je novi Mercedes Sprinter koji će sa prodajom početi u junu ove godine, a pored modifikacija karoserije u sebi ima brojna tehnološka unapređenja

Juče je otkrivena treća generacija mercedesovog Sprintera, koja bi naprednim tehnološkim rešenjima trebala doneti još bolje i komercijalno efikasnije poslovanje svom vrstama kompanija koja koriste dostavna vozila. Da bi ovo uspelo, novi Sprinter se nudi u brojnim kombinacijama šasije i karoserije kao i konfiguracija za sedenje.
Iako izgledom možda deluje kao evolucija prethodne generacije, novi Sprinter u sebi nosi mnogo toga novog. Kupcima će biti ponuđen izbor prednjeg ili stražnjeg pogona, uz novinu da je kod opcije sa stražnjim pogonom pod vozila spušten za 80 mm čime je olakšan pristup i povećana zapremina tovarnog prostora. Ovo je dobro rešenje za kurirske službe kojima nije imperativ velika nosivost na stražnjoj osovini. Sprinter sa prednjim pogonom olakšana je za 50 kg, što će malim operaterima, koji ne koriste često maksimalnu nosivost omogućiti uštedu pri kupovini time što će moći da se odluče za najmanje motore.

Izbor motora je u rasponu od 115 do 190 KS sa 7G-Tronic automatskim menjačem kao alternativom za standardni šestostepeni prenos. Takođe treća generacija Sprintera imaće u standardnoj opremi apdaptivni tempomat sa Distronic sistemom, kao i velik izbor opcioni sigurnosnih sistema, što novo dostavno vozilo iz Mercedesa čini trenutno i najbezbednijim na svetu. Među sigurnosnim sistemima nalazi se i adaptivna kontrola stabilnosti, kao i asistencija za vožnju pri bočnom vetru, koja kočenjem pojedinih točkova sprečava prevrtanje vozila pri jakom i iznenadnom bočnom vetru.

Verzije sa prednjim pogonom imaju međuosovinski razmak do 3.9 metara, dok sa stražnjim pogonom novi Sprinter može imati i do 4.3 metra međuosovinskog razmaka. Ukoliko je korisniku posebno velika širina tovarnog prostora uz stražnji pogon i automatski menjač može biti do 1.2 metra.
Brojne su opcije karoserije. Mogu biti standardne, duge i ekstra duge, različiti međuosovinski razmaci, kao i visine, a na odabranoj šasiji mogu se naći i različite nadgradnje, od tovarnih, preko putničkih i hladnjača, pa sve do ambulantnih.

U enterijer se uselilo mnogo toga do sada korišćenog u putničkim automobilima iz Mercedesa, pa se u Sprinteru može dobiti i impresivni MBUX infotejment iz nove, upravo predstavljene, A Klase. Provlačenje kroz uske ulice i manevri na skučenom prostoru olakšani su uz parking asistenciju. A vlasnici flota će lako i precizno moći da vrše nadzor nad svojim vozilima sa novim sistemom za povezivanje koji je baziran na Linux operativnom sistemu.
Od 1995. kada je predstavljena prva generacija Mercedes Sprintera prodato je preko 3.3 milina komada.
Show Comments