Advertisement

Nova Lancia Stratos – stvarnost ili san?

Da li će nova Lancia Stratos, naslednik reli legende postati stvarnost ili ostati na nivou puste želje

Foto: MAT

Idućeg meseca na salonu u Ženevi biće predstavljena nova Lancia Stratos, čiju karoseriju će potpisati Manifattura Automobili Torino, za razliku od originalne verzije koju je pravio Bertone. Lancia Stratos se proizvodila od 1973. do 1978. i napravljeno je samo 492 primerka, odnosno, samo koliko je moralo da bi dobila homologaciju za učešće na svetskom reli šampionatu, koji je i osvojila tri puta za redom.

Foto: MAT

Još 2010. Michael Stoschek, pasionirani reli vozač i bogati vlasnik Brose Group sa svojim sinom Maximilianom, započeo je projekat stvaranja novog Stratosa, koji je ovaj put dizajnirao studio Pininfarina. U osnovi, ponovo se radilo samo o karoseriji, pošto je modifikovanu mehaničku i pogonsku osnovu ovaj koncept preuzeo od Ferrarija F430 Scuderia. Novi Stratos je na testovima, navodno, pokazao brilijantne performanse, uključujući ubrzanje do 100 km/h za 3.3 sekunde i maksimalnu brzinu od 320 km/h. Cela ideja, više podržanu strašću nego komercijalnim razlozima trebala je stvoriti seriju od 25 novih Stratosa, koji bi pre svega bili namenjeni kolekcionarima sa dubokim džepovima. Međutim od ove ideje nije se stiglo do planiranih i proizvedenih 25 komada iz raznih razloga, a pre svega zbog toga što Ferrari nije podržao projekat i čak zabranio dobavljačima isporuku komponenata.
Međutim, Manifattura Automobili Torino (MAT) je upravo najavio da će na salonu u Ženevi prikazati novi Staratos, i da će zadržati orginalni plan o proizvodnji 25 komada. Tehničkih podataka još uvek nema, a očigledno je da se projekat naslanja na projekat koji je započeo Michael Stoschek. Samo još ostaje pitanje da li će Ferrari stvarno podržati projekat, obzirom da bi u tom slučaju reli legenda mogla dobiti zaista dostojnog naslednika sa V8 pogonom i 540KS. Zanimljivo je i da MAT uz malu seriju, najavljuje čak i tri verzije Stratosa, uključujući i Safari verziju. Cena nije objavljena, ali prema planu iz 2010. svaki primerak bi trebao koštati oko 676.000 evra.

  • Show Comments (0)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Mali Ferrari – možda bude, a možda i ne

Ferrari odmerava odluku da li da proizvede mali sportski automobil, koji bi cenom bio ...

Novi Peugeot 508 polu zvanično

Slučajno ili namerno, malo pred Ženevu na vebu su se pojavile prve fotografije novog ...

Red Bull i Ricciardo najbrži prvog dana testova Formule 1

Prvi da zvaničnih testova Formule 1 na stazi Catalunja pripao je Danielu Ricciardu u ...

Nemačka naredila opoziv Cayenne-a

Nekoliko hiljada Cayenne-a biće opozvano u servise po nalogu Nemačke, nakon što je utvrđeno ...

Napravi odmah – popravljaj kasnije

Bivši i sadašnji radnici tvrde da svaki Tesla model, kada siđe sa proizvodne trake, ...

Kubica ponovo u F1 kokpitu

Robert Kubica će se vratiti u kokpit Formule 1 po prvi put od 2011. ...