Bolidi za novu sezonu Formule 1 su predstavljeni, a već od ponedeljka i prvih testova počeće da se polako otkriva ko je pogodio a ko promašio
Polako ali sigurno bliži nam se početak nove sezone Formule 1. Dok su jedni sve više razočarani u najbrži cirkus na svetu, drugi jedva čekaju Melburn i prvu trku. Novi vlasnici F1, Liberty Media, na sve načine pokušavaju da zadrže stare i privuku nove gledaoce, kako bi svoje reklame i TV prava što skuplje prodali. Za početak, ukinute su grid devojke, koje su verovatno bile „najveći“ razlog pada popularnosti i gledanosti trka. Da ne ulazimo u diskusiju i dilemu da li je lepota žene eksploatisana ili nije, doterane dame u bojama generalnih sponzora trke, zameniće deca, neki novi klinci koji svoje idole vide među vozačima, a ne među fudbalerima. Među novim pravilima su i samo tri motora koje timovi imaju po vozaču za celu sezonu, halo štitnik za kokpit i ukidanje „ajkulinog peraja“ na poklopcu motora.
Ipak, vratimo se trkanju, ako ga u F1 uopšte, u izvornom obliku i smislu, ima. Predstavljeni su praktično svi bolidi, verovatno u nepotpunim aerodinamičkim konfiguracijama da bi se rešenja sakrila do poslednjeg trenutka.

Mercedes svoj bolid naziva „Divom“, a osim odsustva „ajkulinog repa“ koji je zabranjen i halo štitnika kokpita, vidljivih novina je malo. Toto Wolf tvrdi da su novine ispod površine, a da je strategija bila smiriti i razumeti prošlogodišnji brz ali i „tvrdoglav“ automobil. Ono što brine konkurenciju je činjenica da nemačka pogonska grupa verovatno već ima preko 1000 KS i veliku termičku efikasnost, koju drugi još nisu dohvatili.

McLaren se razišao sa Hondom, sprijateljio sa Renaultom i ponovo promenio boje bolida. Moramo se navići na papaja žutu. Na žalost po McLaren, ako je prošle godine bilo malo sponzora na vozilu, sada ih je još manje, uz novog dobavljača maziva i goriva. Barem u teoriji, McLaren je prošle godine imao dobar bolid i loš motor, a ako je Renault izlečio nepouzdanost, ovaj tim će imati priliku da dokaže da je problem bio u Hondi, a ne u bolidu, što će definitivno biti zanimljivo za otpratiti.

Ferrari je malo promenio svoje boje, a ako je uspeo da otkrije gde je grešio prošle godine, možda konačno i uspe da dođe do pobeda. Samo, Vettel mora da zauzda svoje nezrele reakcije i počne da se ponaša kako dolikuje jednom šampionu, što on i jeste. A možemo samo da se nadamo da je neko navio budilnik Rakkonenu, obzirom da mu je ovo sasvim sigurno poslednja sezona za buđenje.

Aston Martin Red Bull, kako se sada službeno zove, je originalan kao i uvek. Kao prvo, pokazao je bolid u maskirnim bojama, a u Photoshopu prilično nedosledno obrisao delove bolida na prvim pokazanim fotografijama. I ovaj tim zavisi poprilično od pouzdanosti Renaultovih motora koji su umeli da odlične vozače Red Bulla ostave na cedilu. Renault deklariše da sada ima oko 950 KS, ali je to sasvim relativan i verovatno netačan podatak. Za početak, ne pomaže to što je Ricciardo uspeo na prvoj vožnji za slikanje da izleti sa staze i ošteti prednji deo bolida, kada rezervni delovi još nisu ni proizvedeni. Tim kaže da se neće kasniti sa testovima, koji počinju u ponedeljak 26. februara.

Sauber je ušao u novu eru svog postojanja nakon 25 godina. Partnerstvo sa Ferrarijem nije samo donelo ogroman grb Alfa Romea na bolid, nego i vidljivo najdrugačiji automobil u odnosu na prošlogodišnji, sa povećanim međuosovinskim rastojanjem. Uz to, ide i aktuelna Ferrari pogonska grupa, menjač i kompletno novo stražnje oslanjanje, a ovaj mali tim bi stvarno mogao imati priliku da se odlepi sa dna lestvice.


Toro Rosso je prihvatio ono što je McLaren odbacio – Honda pogonsku grupu, podršku japanske fabrike i dosta novca. Sasvim je sigurno da će biti zanimljivo pratiti šta juniorski Red Bull tim može u novonastaloj situaciji, a ako ništa drugo, barem prva vožnja za slikanje i snimanje, koja je ograničena na 100 kilometara, prošla je bez „štucanja“ Honde. A da li se zapravo priprema novi motor za Red Bull, ili će u Red Bull ipak stići Aston Martinov, to se, barem zvanično, još ni ne nazire.
Force India će poslednja pokazati svoj bolid, a čini se da ovaj odlični mali tim sa dva temperamentna vozača, ima popriličnih problema, koji nemaju veze sa trkanjem. Pojavila se informacija da je tim na prodaju, ali je brže bolje i negirana. Vlasnik tima ima svojih problema sa zakonom i zahtevom Indije da bude isporučen svojoj domicilnoj zemlji, ali za sada, Vijay Mallya je našao utočište u Engleskoj.

Tim Williams je došao do još novca. To je najveća novina. Drugi vozač, pored mladog, možda talentovanog, a sigurno prebogatog Lancea Strolla sada je mladi i neiskusni Sergey Sirotkin, Rus koji je doneo dodatnih 30 miliona dolara timu. Iako je bilo šanse da drugi vozač bude Robert Kubica, Poljak, koji evidentno ima posledice teškog sudara na reliju, ipak će biti rezervni i test vozač ovog tima. U osnovi, uz Mercedesovu pogonsku grupu i značajno novi bolid, možda bude i prijatnih iznenađenja od ovog legendarnog tima. Takođe, tek u ovom bolidu je Paddy Lowe, koji je značajno doprineo uspehu Mercedesa, mogao da pokaže šta ume.

Američki Haas je u svoje prve dve godine mnogo uradio i postigao, ali sada već dolazi u situaciju da će postati Sauber 2, ili će naći načina da bolje i više napreduje tokom sezone, što se prošle godine pokazalo kao veoma bolna tačka tima. Naravno, da bi se to obezbedilo, potrebno je još novca, a ozbiljnih i bogatih sponzora u F1 je sve manje, pa ovo Haasu može biti ozbiljan problem.

Fabrički tim Renault ima i odličnu i nezahvalnu poziciju. Kao tim mora da ostvari odlične rezultate, a ujedno motorima snabdeva dva tima sa najvećim budžetima, najboljim aerodinamičarima, pa po mnogima, i ponajboljim vozačima. Da li je tim Renault dovoljno jak sa svojom vozačkom postavom, a i stučnjacima, uz opasku da para sigurno ne nedostaje videćemo.
Show Comments