fbpx

Za zabavu na snegu i ledu: Opel Insignia Country Tourer

Opel Insignia Country Tourer sa visokotehnološkim pogonom na sve točkove

Foto: Opel

Ljudima koji žele da se zabavljaju na snegu i ledu, potrebna je samo jedna stvar: Opel Insignia Country Tourer sa Twinster integralnim pogonom i vektorisanjem obrtnog momenta. Ovaj automobil je idealan za hvatanje u koštac sa ledenim, snežnim uslovima u Tomatalu, gde se obavljaju Opelovi zimski treninzi (Opel Winter Trainigs). Program ne samo što uključuje kočenje i ubrzavanje, te dovođenje vozila do limita kada je prijanjanje u pitanju i savladavanje ekstremnih uslova, već je takođe i veoma zabavan. To je moguće zahvaljujući Opelovoj perjanici, Insigniji, odnosno vrhu ponude koju čini Insignia Country Tourer. Sa dodatnim klirensom od 25 milimetara i zaštitnom oplatom, Opel Insignia Country Tourer budi želju da napustite glatke asfaltne puteve, i da se umesto njih uputite na izazovniji teren. Tajna ovog zadovoljstva u vožnji bez ograničenja je skrivena ispod karoserije: Twinster pogon na sve točkove sa vektorisanjem obrtnog momenta. „Ekstremno dobro prolaženje krivina i uzdužna stabilnost vozila, čak i pri vožnji na ekstremno teškim podlogama, u najvećoj meri karakterišu Opelov integralni pogonski sistem, rekao je Andreas Holl, direktor sektora kontrole i razvoja pogona na sve točkove u Opelu.

Foto: Opel

Inovativni AWD pogon je baziran na čistoj visokoj tehologiji: „Kod Twinster sistema sa vektorisanjem obrtnog momenta, dvostruka spojnica zamenjuje konvencionalni diferencijal na zadnjoj osovini. Rezultat se ogleda u tome što sistem može da distribuira obrtni moment na oba ili na po jedan zadnji točak individualno, i to u deliću sekunde“, objasnio je Hol. To znači da se snaga sve vreme šalje optimalno. „Twinster omogućava ekstremno visok kapacitet distribucije obrtnog momenta, od 0 Nm na jednoj strani, pa do 1.500 Nm na drugoj. Pored toga, distribucija obrtnog momenta može nezavisno da se reguliše u odnosu na proklizavanje i brzinu okretanja točka. Tu je i kompaknta konstrukcija: s obzirom na to da su dve spojnice prisutne ispred pogonskih vratila, diferencijal zadnje osovine je izostavljen. Tu se dobija ušteda kako na prostoru, tako i masi“, nastavio je on. Ova tehnologija takođe omogućava Insigniji Country Tourer da bude agilnija i preciznija prilikom prolaska kroz krivine. Ona nudi izvanrednu uzdužnu kontrolu vozila u cilju ostvarivanja maksimalne stabilnosti i imponuje prijanjanjem za primer, bez obzira o kakvoj voznoj podlozi se radi, pa čak i kada su u pitanju led i sneg. Generalno, viši obrtni moment se šalje na spoljni zadnji točak, vozilo se stabilizuje a Insignia prolazi krivinu sa više preciznosti, reagujući spontanije na komande vozača. Vektorisanje obrtnog momenta, iz tog razloga, znači i poboljšanje aktivne bezbednosti.

Foto: Opel

Mehatronička FlexRide šasija predstavlja osnovu za optimalnu upravljivost, u zavisnosti od situacije u vožnji. Ona prilagođava rad amortizera, kalibraciju papučice gasa i tačke promene stepena prenosa (na automobilima sa automatskim menjačem) automatski, ili bazirano na „Tour“ i „Sport“ režimima, koje bira vozač. U odnosu na odabrani režim, odziv na volanu i papučici gasa biva mekši ili direktniji, a ESP po potrebi interveniše ranije ili kasnije. Oni koji su za nešto oštriju, sportsku vožnju sa ESP sistemom i integralnim pogonom, odabraće „Sport“ režim. U ovoj postavci, sistem dozvoljava silovit pokret oko vertikalne ose koja prolazi kroz težište vozila, u isto vreme podržavajući agilni karakter Insignije Country Tourer. Oni koji preferiraju komforno krstarenje treba da pritisnu „Tour“ dugme. Centralni kontrolni sofver kontrole režima vožnje (Drive Mode Control) čini srce i dušu ove adaptivne šasije. On bez prestanka analizira informacije koje obezbeđuju senzori i podešavanja, i u isto vreme prepoznaje individualni stil vožnje.

Foto: Opel
  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Kia Futuron liči na NLO sa četiri točka

Kia Motors je pokazala konceptno vozilo Futuron, kupe SUV sa pogonom na svim točkovima, ...

imageimage

GM investira 2.2 milijarde dolara u svoju fabriku u Detroitu

General Motors će uložiti 2.2 milijarde dolara u svoju Hamtramck fabriku u Detroitu General ...

Dacia evoluira u dostupnog konkurenta Jeep-u

Dacia evoluira u dostupnog konkurenta Jeep-u, a to počinje već od naredne generacije kod ...

Mazdini SUS motori čistiji od EV?

Dok se Mazda sprema da predstavi drugu generaciju Skyactiv motora, priča se da japanski ...

Videli smo prve kvalifikacije za kvalifikacije Formule 1

U Engleskoj na stazi Silverstone održane su prve kvalifikacije za kvalifikacije u Formuli 1 ...

Skulptura dok se čeka McLaren

Pričalo se, a sada je definitivno – McLaren pravi novi hiper automobil. Radno ime ...