Advertisement

Kia Motors je danas javnosti premijerno predstavila novog Ceeda na salonu automobila u Ženevi

Kia Motors je danas javnosti premijerno predstavila novog Ceeda na salonu automobila u Ženevi. Novi Ceed – dizajniran, razvijen i napravljen u Evropi – u svojoj 3. generaciji zahvaljujući inovativnim tehnologijama, zrelim i sportskim novim izgledom i dinamičnijom vožnjom jača Kijinu prisutnost u C segmentu.

Foto: Kia Motors

Od prve generacije cee’da, kojeg su u Kijinoj fabrici u Slovačkoj počeli proizvoditi u decembru 2006., do sada su ih napravili više od 1,28 miliona. Od 2012. su proizveli više od 640.000 primeraka postojeće generacije modela. U svojoj trećoj generaciji Kia od novog Ceeda očekuje još veći prodajni udeo.
Kao i njegovi prethodnici i novi model je dizajniran, razvijen i koncipiran u Frankfurtu, u Kijinom centru za dizajn, razvoj proizvoda, istraživanja i razvoj. Proizvodiće se u Kijinoj fabrici u slovačkom gradu Žilina, gde pored postojećeg cee’da proizvode i modele Sportage i Venga.
Novi Ceed, napravljen na Kijinoj novoj platformi K2, širi je u odnosu na prethodnika za 20 milimetara (1.800mm) i niži 23 milimetra (1.447mm). Njegovo međuosovinsko rastojanje je i dalje 2.650mm, dok je prednji prepust kraći za 20mm (sada 880mm), a zadnji prepust je duži za 20mm (sada 780mm).

Foto: Kia Motors

Ponudu novog Ceeda pokretaće motori, razvijeni da zadovolje različite potrebe kupaca. Bazni motor je savremenija izvedba Kijinog 1,0-litarskog T-GDi benzinskog motora sa turbo punjačem snage 120 KS. Turbo benzinske boje zastupa i 1.4 T-GDi, koji će zameniti 1.6 GDI motor. Novi ‘Kappa’ 1.4 T-GDi benzinski motor snage 140 KS je uprkos manjoj zapremini 4% snažniji od prethodnika. Turbo punjač pruža širi raspon obrtnog momenta u odnosu na odlazeći 1,6-litarski motor, što mu omogućava bolju odazivnost u različitim voznim uslovima – uz niže emisije. Oba T-GDi motora su opremljena filterom čvrstih čestica za benzin, čime se dodatno snižavaju emisije izduvnih gasova, što novom Ceed omogućava ispunjavanje emisionog standarda Euro 6d TEMP. Manje zahtevnim kupcima na raspolaganju će biti 1.4 MPI benzinski motor sa multipoint ubrizgavanjem, koji proizvodi 100 konjskih snaga.
Novi Ceed će dobiti i Kijin novi dizel motor U3. 1,6 litarski CRDi motor ispunjava najnoviji, stroži emisioni standard Euro 6d TEMP, jer između ostalog koristi selektivnu katalitičku redukciju (SCR – Selective Catalytic Reduction) – tehnologija za aktivnu kontrolu emisija
koja osetno smanjuje emisije. Novi motor zato proizvodi manje ugljen dioksida, čvrstih čestica i azotnih oksida (NOx) u odnosu na starije Kijine dizel motore. Novi 1,6 litarski dizel motor, raspoloživ u dve izvedbe (115 KS i 136 KS), proizvodi 280 Nm obrtnog momenta. Emisije ugljen dioksida novog motora biće niže od 110 g/km po novom WLTP voznom ciklusu, pretvoreno u novi evropski vozni ciklus (NEDC).
Svi motori će snagu do točkova prenositi preko 6-stepenog ručnog menjača, dok će novi motori 1.4 T-GDi i 1.6 CRDi moći biti upareni i sa Kijinim 7-stepenim DCT menjačem sa dvostrukom spojnicom.

  • Show Comments (0)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Tesla Model S „prljaviji” od benzinca

Istraživanje obavljeno u MIT pokazalo je da Tesla S u svom životom ciklusu emituje ...

Falte odlaze u istoriju

Na auto salonu u Šangaju, Mercedes je brojem premijera pokazao kako se odnosi prema ...

Volkswagen grupa proširuje proizvodnju električnih automobila

Volkswagen grupa će proširiti proizvodnju električnih automobila na šesnaest fabrika širom sveta do kraja ...

Nema više kamuflaže: Lamborghini Urus

Nakon dosta vremena provedenog pod kamuflažom, Lamborghini je konačno otkrio svoj drugi pokušaj u ...

Nova Fiesta je spremna

Počinje nemilosrdna borba u B segmentu. Samo što je VW predstavio novi Polo, i ...

Akumulatori, akumulatori…

Ekstremno hladna zima koja nas je zadesila, na ozbiljan ispit je stavila akumulatore u ...