fbpx

Volvo XC 40 – a sada ozbiljno i uživo

Nije ni počeo, a u neku ruku već je uspeo. Osim što je osvojio titulu evropskog automobila godine, Volvo XC40 već ima rasprodatu proizvodnju

Volvo je relativno dugo čekao da uđe u kompaktni SUV segment, pa je XC40 već na vratima dočekala ozbiljna i etablirana konkurencija – Audi Q3, BMW X1, Range Rover Evoque, pa u određenoj meri i Mercedes GLA. Za sve pomenute modele zajednička je arhitektura poprečno smeštenog motora koja nije toliko zgodna po balans automobila, ali je odlična kada treba ponuditi što više prostora u kabini sa što kraćim međuosovinskim razmakom, kako bi se zadržale kompaktne spoljnje dimenzije ispod 4.5 metara.
Za razliku od drugih proizvođača, Volvo je ispak izbegao preteranu vizuelnu povezanost sa dva veća modela XC90 i XC60, ali je, naravno, zadržao vizuelnu povezanost. Kako kaže šef dizajna Volvoa, XC 40 je rođak, a ne brat blizanac većim modelima.
Upravo smo ga upoznali uživo vozeći ga trouglom Slovenija – Italija Austrija. I da, tvrdnja na nije smanjeni XC60 potpuno stoji. Volvo XC40 je potpuno svoj, deluje čak i uglastije i u neku ruku snažnije od svoji većih rođaka. I to radi jako dobro, nije preterano velik (4.42 metra), ali deluje sasvim ozbiljno. Struk vozila je visok, a prozori relativno mali, i sve do stvara utisak snage.
Ideja jeste da Volvo XC40 zadrži premijum status marke, ali i da, barem u početnim, verzijama motora, pogona i opreme bude relativno pristupačan. Zbog toga Volvo XC40 i ne počiva na skraćenoj platformi XC90 ili XC60, nego na potpuno novoj modularnoj platformi, koju će tek koristiti drugi Volvo modeli. To znači da koristi nešto jednostavniju stražnju multilink osovinu, koja je i jeftinija i kompaktnija pa ostavlja više kabinskog prostora. Razvijena je u Švedskoj, koristiće je novi V40 ali i vozila iz novog kineskog brenda Lynk & Co.
Osim što je spolja pravi aktuelni i prepoznatljivi Volvo, i u enteriju nema razmišljanja o kom proizvođaču se radi. Nema baš toliko raskoši kao u XC60, ali ima mnogo kvalitetnih materijala i precizne izrade, uz odomaćeni stil dizajna. Međutim, evidento je izuzetna pažnja posvećena funkcionalnosti. Do te mere da se u prednjim vratima ne nalaze zvučnici, pa je prostor za odlaganje u vratima velik. I ne samo to, nego je i odložen mekim materijalom koji je izrađen od recikliranih boca, a to znali da se u vrata slobodno može smestiti čak i laptop koji se neće udariti i grebati. I drugi prostora za sitnice ima mnogo, ali su vešto skriveni ili uklopljeni u centralni greben.

To što zvučnici nisu u vratima se ispostavilo da je odlična vest za audiofile. Uz izbor čak dva vrhunska proizvođača audio sistema (Bowers & Wilkins i Harman Kardon), kvalitetnog zvuka neće nedostajati. Jedino ga treba doplatiti sa spiska dodatne opreme, a razvio ja Harman Kardon, uključujući potpuno novi Air Woofer sistem sa snažnim i čistim basom, smeštenim iza armature instrument table.
Motori su D i T sa Volvo spiska četvorocilindraša. D3 znači 150, a D4 190KS iz dizela, T3 150KS, T4 190KS i T5 250KS, ali iz turbo benzinaca. D3 i T3 pogonske opcije se mogu dobiti sa šestostepenim manuelnim menjačima, dok uz snažnije agregate ide pogon na svim točkovima i automatski osmostepeni menjač.
Prve vožnje su obično kratke pa su i rute Julijskim Alipima na tromeđi Slovenije, Italije i Austrije bile kratke, ali dovoljne za prve utiske, koji se za sada odnose samo na D4, odnosno dizel sa 190 KS, osmostepenu automatiku i AWD. Volvo XC40 je pre svega veoma prostran i akustički odlično izolovan, što ga čini veoma tihim. Sedi se visoko, ali ne i previsoko iz odličnu preglednost iz vozila. Instrumentacija je digitalna, a vozača čeka 12.3 inčni ekran, dok je višenamenski uspravni dijagonale od 9”, sa brojnim aplikacijama i mogućnostima konekcija sa mobilnim uređajima. Novina je i minijaturna ručica elektronske komande automatskog menjača, na koju se donekle treba privići. Veći deo test vožnje bio je i po veoma lošim vremenskim uslovima sa kišom i susnežicom, ali XC40 ni u tragu nije pokazao manjak trakcije ili iznenadnog podupravljanja.
Dizel od 190 KS obećava sasvim dovoljnu rezervu snage, ali uz potrošnju od oko 9 litara, prema onome što nam je pokazao putni računar. Postavka ogibljenja je slična onome što smo upoznali u XC60. Volvo XC40 je preciznost i dinamičnost vožnje za nijansu ustupio udobnosti, ali definitivne ocene ipak ostavljamo za duži test. Ono što je evidentno zaštitni znak Volvoa su elementi bezbednosti. Volvo XC 40 ne zaostaje ni po čemu od velikih rođaka, pa se u osnovnoj i dodatnoj opremi može mnogo toga dobiti. Od sistema upozorenja, do sistema prepoznavanja prepreka sa automatskim kočenjem, vraćanjem u kolovoznu traku u slučaju nenamernog silaska sa puta, asistencije za održavanje vožnje u kolovoznoj traci, upozorenja na saobraćaj iz mrtvog ugla, adaptivnog tempomata i još mnogo toga.
Ono što je najbitnija ocena, barem za sada, svakako je udobnost, prostranost i funkcionalnost, a sve to smešteno u sasvim kompaktne spoljnje dimenzije. Pomenuta konkurencija stvarno je dobila ozbiljnog konkurenta koji će imati šta da kaže. A prema najavama i cenovna politika će biti sasvim razumna. Volvo XC40 se u Srbiji može kupiti sa T3 motorom od 150 KS i prednjim pogonom i manuelnim menjačem već od 28.990 evra, do se za D4 sa automatskim menjačem i AWD mora izdvojiti 39.990 evra.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Botasu pobeda, Hamiltonu šesta titula u Formuli 1

Valtteri Bottas je pobedio na trci u Ostinu, a Lewis Hamilton i formalno obezbedio ...

Mercedesima prvi red i bez Hamiltona

Mercedesovi vozači osvojili su prvi startni red za sutrašnju Veliku nagradu Bahreina Formule 1, ...

48.4 miliona dolara za Ferrari 250 GTO

Ferrari 250 GTO iz 1962. koji je vozio Phil Hill, prodat je za rekordnih ...

Bloodhound LSR se priprema za novi rekord

Nakon brojnih problema, bankrota i odustajanja, tim oko Bloodhound LSR projekta je na punom ...

BMW M4 CS – skupa jurilica

BMW M4 CS je imao svoj svetski debi pred publikom na sajmu automobila u ...

Ferrarijev hibridni pogon za Alfu Giuliju

Priča se, a sve je bliže istini, da Alfa sprema kupe izdanje Giulije, koja ...