fbpx

Volkswagen je na putu do efikasnih čvrstih baterija

Volkswagen je na putu do efikasnih čvrstih baterija a rezultati testova su nadmašili očekivanja po pitanju izdržljivosti

Volkswagen je na putu do efikasnih čvrstih baterija, a rezultati testova su nadmašili očekivanja po pitanju izdržljivosti. Praktično kompletna autoindustrija čvrste baterije vide kao zamenu za aktuelne litijum-jonske i varijacije ovih baterija. Nova generacija baterija trebala bi značajno sniziti cenu električnih vozila, povećati autonomiju i sratiti vreme potrebno za punjenje. Međutim, iako svi vide čvrste baterije kao budućnost električne mobilnosti, niko ih još nema spremne za serijsku, a pogotovo velikoserijsku proizvodnju.
Volkswagen je objavio da je tokom testova nove generacije čvrstih baterija došao do obećavajućih rezultata. VW Grupa sarađuje sa američkom kompanijom QuantumScape, a najnoviji prototip čvrstih baterija tokom višemesečnih testova značajno je nadmašio očekivanja postavljena od strane proizvođača automobila. Tokom testova baterijska ćelija je pokazala pad od samo 5% nakon više od 1.000 ciklusa punjenja i pražnjenja, što je ekvivalent vožnji od 500.000 kilometara. VW podseća da je aktuelni industrijski standard 700 ciklusa punjenja i pražnjena, nakon kojih baterija može imati pad kapaciteta od 20%.
Frank Blome, šef PowerCo kaže: „Finalni rezultat ovog razvoja mogla bi biti baterijska ćelija koja omogućava velike autonimije, može se superbrzo puniti i praktično ne stari. QuantumScape želi da spremnu čvrstu bateriju ponudi tržištu što pre, ali CEO kompanije Jagdeep Singh podseća da put do velikoserijske proizvodnje baterija za automobilsku industriju nije ni brz ni jednostavan, pa je upravo iz tog razloga nove čvrste baterije koje su u naprednom stadijumu razvoja ponudio kompanijama koje poizvode elektronske uređaje široke potrošnje.

Volkswagen ID.4 // Foto&Copyright @ Dmotion.rs

Proizvođači električnih automobila i proizvođači baterija za vozila vode trku kako bi što pre komercijalizovali narednu generaciju anoda, natrijum-jonskih i čvrstih baterija, kako bi električni automobili postali jeftiniji i efikasniji u eksploataciji.
Toyota se na tom putu udružila sa petrohemijskim gigantom Idemitsu Kosan Co. I nada se da će do 2027. godine komercijlaizovati čvrste baterije. Kineski gigant BYD već gradi pogon za proizvodnju natrijum-jonskih baterija.
Čvrste (Solid state) baterije u sebi ne sadrže tečni elektrolit i separatore koji su vrlo zapaljivi, umesto kojih imaju čvrsti separator od keramike, stakla ili polimera. Ukoliko se pokaže da takva tehnologija može da radi i van laboratorijskih uslova i takve baterije mogu biti proizvođene fabrički u milionskim količinama, električne automobile mogle bi učiniti jeftinijim, bezbednijim i efikasnijim.
Ipak, iako mnogi govore i čvrstim baterijama, rade na novim tehnologijama i najavljuju rokove do kada bi ih mogli imati u serijskoj proizvodnji, još uvek ih niko nema spremne za ugradnju u automobile.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Nova Fiesta je spremna

Počinje nemilosrdna borba u B segmentu. Samo što je VW predstavio novi Polo, i ...

Genesis GV60 će (navodno) pomeriti granice

Prvi luksuzni crossover koji priprema Genesis, navodno će pomeriti tehnološke granice i prepoznavati lik ...

Test: Nissan Qashqai 1.3 X-Tronic Tekna+

Nissan Qashqai bio je prvi i jedini i pokrenuo je čitavu lavinu za sobom ...

Toyota predstavila bZ4X prvi u seriji Beyond Zero

Toyota danas predstavlja svetsku premijeru potpuno novog automobila bZ4X, prvog modela u novoj seriji ...

Kimi Rakonen pomaže u razvoju novih Alfi

Kimi Raikonen i Antonio Đovinaci – vozači Formule 1 učestvovali su u testiranju novih ...

Audi otkrio zanimljive detalje RS e-tron GT-a

Iako ćemo da kompletnog otkrivanja Audi RS e-tron GT sačekati do sledeće godine, fabrika ...