fbpx

Zbog sendviča van trke Formule 1

Dan posle prve trke Formule 1 sezone 2018. stižu zanimljiva pa i bizarna objašnjenja i razlozi za odustajanja i gubitke pozicija

Foto: Mercedes-AMG Petronas Motorsport

Dan posle prve trke Formule 1 održane u Melburnu, kada svima deluje da su Mercedes i Hamilton od gotovog napravili veresiju, stiglo je objašnjenje. Prema saopštenju tima, njihov kompjuterski program govorio je da Hamiltom treba da održava razliku od 12 do 13 sekundi ispred Vettela kako bi bili potpuno bezbedni na prvom mestu. Međutim, virtuelno vozilo bezbednosti, pa potom i izlazak pravog vozila bezbednosti pokvarili su matematiku koje se tim držao a po uputstvu kompjutera. Kako sami priznaju, na ekranima su odjednom videli kako Vettel izlazi iz boksa ispred Hamiltona. Verovatno svemogući kompjuter nije uračunao razliku u brzini imeđu Hamiltona koji je usporio ispred vozila bezbednosti i Vettela koji je u tom trenutku bio na drugom delu staze i u granicama dozvoljenog mogao da vozi mnogo brže, uđe u boks, zameni pneumatike i izađe ispred Hamiltona. Cela ova priča zvuči kao kada na radiju slušamo da je sunčano, a pogled kroz prozor pokaže da pljušti kiša….

Foto: Williams F1

Na svojoj debitantskoj trci, u kojoj niko ništa od njega nije očekivao, mladi ruski vozač tima Williams Sergey Sirotkin, odustao je u trećem krugu. Razlog je bizaran, mada se nije dogodio prvi put. U uvodnik vazduha za hlađenje stražnje kočnice uvukla se kesa od sendviča koja je potpuno zatvorila protok vazduha. Već nakon par kočenja disk se usijao i potpuno otkazao do te mere da je ostao potpuno bez kočnica. Srećom, uspeo je da se nekako zaustavi bez udarca u zid. Kako sam kaže, morao je da odustane zbog sendviča koji nije ni pojeo. Sličan problem je imao i Fernando Alonso, kada je odustao sa istim kvarom, koji je prouzrokovala folija sa vizira njegove kacige.

Foto: Haas F1 Team

Ipak, najveći tragičari trke u Melburnu su vozači tima Haas. Obojica su sa sjajnih pozicija morali da odustanu posle zaustavljanja u boksu, u samo dva kruga razlike, i to kada su bili u prilici da ostvare najbolje rezultate u istoriji tima. U oba slučaja razlog je bio isti – stražnji levi točak kod Magnusena i prednji levi kod Grosjeana nisu bili dobro učvršćeni. Tačnije, u o oba slučaja, zavrtanj točka bio je „ukrivo“ uhvaćen. Kako je nakon trke rekao šef tima Haas Guenther Steiner, u pitanju je ljudska greška, koji ne razume, obzirom da u odnosu na prošlu godinu ništa nije menjano, ni mehaničari, ni zavrtanj, niti naplatci. Kako sam kaže, shvatili bi da nešto nije u redu da se dva puta dogodilo na istom točku, ali na dva različita…

Foto: Renault F1 Racing

Carlos Sainz, fabrički vozač Renaulta se dobrano napio vode tokom trke. Kako kaže, od prvog kruga pumpa koja služi da doprema tečnost za piće vozaču, a koji svi imaju kako ne bi dehidrirali tokom trke, već u prvom krugu ostala je uključena. Sainz kaže: “pio sam tu vodu i pio sve vreme, dok na kraju nije počelo da mi bućka u stomaku i bude mi muka. Ta silna voda terala me je na povraćanje”…

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Ford predstavio Ranger Raptor za evropsko tržište

Ford je danas predstavio Ranger Raptor za evropsko tržište na Gamescom sajmu u Kelnu ...

Porsche 911 GT3 R rennsport ima 611 KS

Porsche 911 GT3 R rennsport ima 611 KS, nije legalan za ulicu ni za ...

Mazda proslavila 100 godina postojanja kompanije

Mazda slavi 100 godina od svog osnivanja i u tu čast je podelila nekoliko ...

Formula 1 – VN Meksika Verstappenu

Formula 1 – VN Meksika vožena je na stazi Autódromo Hermanos Rodríguez a pobeda ...

PSA i FCA pregovaraju o spajanju?

Prema sve ozbiljnijim spekulacijama, PSA Grupa i FCA pregovaraju o spajanju, a stručni krugovi ...