Premjerom iX3 na salonu u Pekingu, BMW je pokazao da elektrifikacija ide brže nego što su mnogi mislili
Iako je elektrifikacija automobila postala normalna stvar, a priče o litrama zamenile su priče o kilovatima, ipak je glavna ofanziva električnih modela najavljena za 2020. godinu i nakon toga. Međutim, po svemu sudeći, elektrifikacija automobila ide brže nego što proizvođač priznaju. Očigledno, priznanja ko je dokle stigao u elektrfikaciji nisu baš istinita i pravo stanje stvari se zbog borbe sa konkurencijom sakriva.
Na salonu u Pekingu BMW je predstavio jedan od svojih najpopularnijih SAV modela X3, ali pod oznakom iX3, sa potpuno električnim pogonom, i što je mnogo važnije, spreman za serijsku proizvodnju.
Nakon ove premijere jasno je da će se električne verzije od svojih pandana sa SUS motorima značajno razlikovati pogotovo po prednjim delovima. Izostanak potrebe za velikim klasičnim hladnjacima koje traži SUS motor i potpuno drugačija postavka pogona dozvoljava ovakve razlike. i3X kao platformu koristi petu generaciju električnog pogona, veoma fleksibilnu i primenjivu na brojnim modelima, koja se može koristiti kao čisto električni ili hibridni izvor pogona za vozilo. Koncept, kako je za sada deklarisan i3X, ima samo jedan elektromotor od 200 kW, odnosno 270 KS, a njegove visokonaponske baterije omogućavaju autonomiju od 400 kilometara po WLTP test ciklusu. Baterijski set ima kapacitet od 70 kWh, i moguće ga je puniti na sistemima brzih punjača do 120kW. Na ovakvoj stanici, za punjenje baterije do 100% dovoljno je pola sata.
BMW je ostao poprilično tajanstven u svim ostalim informacija, pa se još jedino zna da će i3X biti prvi potpuno električni automobil ovog proizvođača, kao i da će se proizvoditi u Brilliance Automotive pogonu u Shenyangu, a da će na tržšte stići 2020. godine. Isto tako, priča se i o najavi modela koji za sada ima ime iNext, a koji bi trebao biti perjanica elektro programa BMW-a autonomijom od čak 700 kilometara i, najverovatnije, sistemom potpuno autonomne vožnje nivoa 4.
Show Comments