Obzirom da nije blagonaklon prema ulasku Li Shufua u vlasničku strukturu kompanije, Daimler ima „rezervni plan“.
Li Shufu, osnivač kompanije Geely, vlasnik Volvoa i Lotusa, je od nedavno i vlasnik 9.7 % Daimlera. Iako je izjavio da nema plan i nameru da povećava svoj vlasnički udeo u Nemačkom automobilskom gigantu, iz Daimlera poručuju da imaju „rezervni plan“ za slučaj da Shufu postane „neprijateljski raspoložen“ i pokuša da neadekvanom ponudom da preuzme još deonica, odnosno vlasničkog udela. To je izjavio CEO Daimlera Dieter Zetsche na salonu u Pekingu i dodao: „Sagledali smo teoretski mogući scenario i pripremili se, mada za sada ni u kom slučaju ne postoje razlozi koji bi doveli do takvog scenarija“. Prvi čovek Daimlera kaže da postoje generalni planovi za situacije pokušaja preuzimanja, ali da se oni ne objavljuju, obzirom da bi njihovim publikovanjem izgubili moguću efikasnost. Zetsche kaže i da je po njemu vlasnička struktura Daimlera sasvim uredu, i da od Shfua nije tražena nikakva garancija da neće krenuti u agresivnije preuzimanje Daimlera.
Sa svoje strane, Shufu koji je prvo za Auto Bild, dosta agresivno, izjavio da niti je pitao niti morao da traži dozvolu od kine za ovakvu investiciju tešku sedam milijardi evra, malo je umekšao tonove. Sada kaže da će biti potpuno zadovoljan dividendama koje mu pripadaju kao i bilo kom drugom deoničaru Daimlera.
Međutim, oprez Daimlera je potpuno razumljiv obzirom da se u Nemačkoj auto industriji već dogodilo da spasilac postane agresor. Naime, Porsche je počeo kao prijateljski investitor da kupuje deonice VW-a, da bi 2005. objavio da je vlasnik 20% kompanije z Volfsburga. U tišini je vremenom Porsche nastavio da kupuje deonice, sve dok na kraju nije pokušao da kupi većinski paket Volkswagena i to koristeći sredstva iz rezervnih fondova samog VW-a. Ovo preuzimanje je zaustavljeno u dogovoru sa državom i sindikatima, a po cenu otkaza tadašnjem CEO-u Porschea Wendelinu Wiedekingu i šefu finansija Holgeru Haerteru. Ipak, Porsche je na kraju ipak ostao naveći vlasnik deonica Volkswagen Grupe.
Show Comments