Porsche 911 GT3 RS fascinira mnogo čime pa i činjenicom da im DRS sistem za umanjenje aerodinamičkog otpora
Porsche 911 GT3 RS 992 generacije je predstavljen sa 525 KS i udvostručenim „downforceom“. Sasvim dovoljno da zagolica maštu. Naravno, inženjerma u Štutgartu nije bila dovoljna samo mašta za novo GT3 RS izdanje „Nine elevena“-a, nego su ozbiljno stavili prst na čelo i dali se na posao, kako bi unapredili performanse u odnosu na prethodni model.
Dosadašnji sistem sa tri hladnjaka zamenjen je jednim centralnim hladnjakom, čme je oslobođen prostor u prednjem delu vozila za aktivne aerodinamičke elemente. Dijeta gotovo da se podrazumeva, pa su sedišta, vrata prednji spliter vazduha i još dosta toga izrađeni o kompozita sa karbonskim vlaknima (CFRP). Masa vozila nije baš „race ready“, ali je sa 1.482 kilograma sasvim dovoljno da odnos mase vozila i snage motora svede na 2.8 kilograma po konjskoj snazi.
A kada se već bavimo konjskim snagama, motor je poznati šestocilindarski atmosferski bokser zapremine 4.0 litara, koji nešto više snage dobio uz nova bregasta vratila sa izmenjenim profilima. Za dostizanje vše snage zadužen je i usisni sistem sa jednim grlom, koji je derivat trkačkog usisa. Prenos snage do zadnjih točkova je preko sedmostepenog PDK menjača sa dvostrukom spojnicom.
Ako se vratimo na unapređenu aerodinamiku, novi Porsche GT3 RS već pri 200 km/h generiše 409 kilograma nizgona (downforce-a), što je dvostriko više od onoga što je dostizala karoserija i aerodinamika prethodna 991.2 generacija. Porastom brzine na 285 km/h downforce generiše potisak od čak 860 kg. Pored svega toga, novi Porsche GT3 RS ima i DRS sistem za umanjenje aerodinamičkog otpora, što je prvi put ikada na jednom serijskom Porscheu. Novi 911 GT3 RS ima širi trag točkova od standardnog GT3 za 29 mm, što je podrazumevalo i aerodinamičke modifikacije na donjem postroju. Dvostruka trouglasta ramena na prednjem oslanjanju dobila su oblik aeroprofila, i pri maksimalnoj brzini generišu 40 kilograma downforcea.
Do 100 km/h novi Porsche GT3 RS ubrzava za okruglo tri sekunde, a maksimalna brzina je samog granici od 300 km/h, tačnije, 296 km/h. Za kočenje je zadužen sistem sa šestoklipnim čeljustima napred i čtvoroklipnim čeljustima pozadi uz opcione karbon keramičke kočione diskove. Točkovi od kovanog aluminijuma su napred od 20, a pozadi od 21“ sa centralnim zavrtnjem.
Porsche će kupcima omogućiti unapređivanje u Clubsport paket bez dodatne nadoknade, a podrazumevaće čelični zaštitni kavez, sigurnosne pojaseve u šest tačaka i protivpožarni aparat. Za novi 911 GT3 RS biće ponuđen Weissach paket, ali uz doplatu obzirom da donosi podosta novih elemenata, uključujući poprečne stabilizatore od karbonskih kompozita, zaštitni panel na zadnjoj osovini od istog materijala, pa i zaštitni kavez. Uz Weissach mogu se dodati i točkovi od kovanog magnezijuma.
Vozaču su na raspolaganju tri moda vožnje – Normal, Sport i Track. Track mod dozvoljava vozaču i podešavanja osnovnih postavki vozila kao što je tvrdoća prednjih i zadnjih amotizera, rad zatvarača diferencijala i još toga. Na upravljaču se nalaze četiri rotirajuća selektora za podešavanje vozila, i poseban prekidač za aktiviranje DRS sistema, odnosno otvaranje zadnjeg krila. U prodaju novi Porsche GT3 RS stiže na proleće, a najavljena cena u Nemačkoj je oko 230.000 evra.
Show Comments