fbpx

Odavno nije bila tajna da nakon Bentayge stiže super luksuzni SUV iz kolevke luksuza – Rolls Roycea

Foto: Rolls Royce

Da li je iko očekivao da će Rolls Royce Cullinan izgledati kao najveći ikada nađeni dijamant na planeti zemlji? Pa, ako jeste, onda se ni malo ne razume u tradiciju ove britanske marke. Sasvim logično je bilo očekivati nešto vrlo tradicionalno i ni malo egzotično. To je i stiglo pod imenom RR Cullinan. Veliko, masivno, luksuzno, i, teško da bi se mogo reći lepo.

Foto: Rolls Royce

Navodno, za Cullinan je sve novo razvijeno, mada nekako se ne možemo oteti pomisli da je u završnoj fazi razvoj velikog i luksuznog BMW-a X7, i da je bilo malo deljenja delova. Kako bilo, Rolls je svojoj klijenteli ponudio nešto što nikada nije, ali uz dopunu da svojim 275.000 evra vrednim terencem mogu u pesak, prašinu, blato, sneg, itd. Doduše, izgleda kao London Taxi, ali, nekako, deluje da klijentela koja izdvaja velik novac za automobil ima, blago rečeno, specifičan ukus.

Foto: Rolls Royce

Naravno, i ovaj Rolls će se kupovati u četiri oka za spiskovima “muzičkih” želja, pa je pomenuta cifra samo početna tačka. U svakom slučaju, Rolls će kupcima u startu ponuditi dve konfiguracije kabine, sa četri sedišta i kao petosed sa klasičnom zadnjom klupom odnosno Individual i Lounge.
Jasno je da Individual znači dve fotelje pozadi sa masivnim centralnim grebenom, u koji su čaše za viski i šampanjac i prikladnji hladnjak za pomenuta pića.

 

Foto: Rolls Royce

Iako će u glavnom vlasnici biti voženi, ni vozač neće proći na malo loše sa super udobnim sedštem, klimatizacijom sedišta, masažerima i potpuno novom digitalnom instrument tablom, po prvi put put u Rollsu, ekranom osetljivim na dodir. Treba li reći da je u Cullinan ugrađeno sve što postoji od bezbednosnih asistencija?

Foto: Rolls Royce

Prvi SUV iz Rolls Roycea, postavljen je na aluminijmsku platformu sličnu onoj koju korist Phantom, a čija osnova je prostorni ram, koji celom vozilu obezbeđuje veliku torzionu čvrstinu. Oslanjanje je vazdušno, a šef projekta Caroline Krismer kaže da je cilj bio napraviti leteći ćilim za sve terene. Ogibljenje je elektronski kontrolisano i adaptivno, a njegov kompjuter pravi milione kalkulacija u sekundi kako bi prilagodio ogibljenje terenu i zadržao udobnost.
Pogon 2.66 tona teškog terenca je poznati 6.75 litarski biturbo sa 12 cilindara, pojačan na 563 KS sa 850 Nm maksimalnog obrtnog momenta, za koji fabrika tvrdi da je sada “taman”. A verovatno i jeste, obzirom da Rolls Royce Cullinan ima maksimalnu brzinu ograničenu na 250 km/h. Podatak o ubrzanju do 100 km/h za sada nije objavljen, ali ne treba očekivati da ovo ubrzanje traje duže od 5-6 sekundi.
Sve skupa, eto prilike da se za 275.000 evra kupi pravi automobl za otići na pecanje. Doduše, sa stilom.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Formula 1 – sprint u Bakuu pripao

Formula 1 – sprint trka u Bakuu pripala je Sergiu Perezu vozaču tima Red ...

Sony predstavio svoj automobil na CES 2020.

Na opšte iznenađenje, Sony je na sajmu tehnologija CES u Las Vegasu, predstavio svoj ...

Porsche Macan ostaje bez SUS motora već 2025.?

Porsche je prošle godine najavio da će se nova generacija Macana nuditi isključivo sa ...

Aston Martin DBX je osvežen za 2025. godinu

Aston Martin DBX je osvežen za 2025. godinu, a najveće unapređenje nalazi se u ...

V8 ostaje u Ford Mustangu do daljnjeg

V8 ostaje u Ford Mustangu do daljnjeg, mada je pitanje koliko je to zapravo ...

Red Bull ima plan B ako ne uspe sa Hondom?

Red Bull odavno nije zadovoljan saradnjom sa Renaultom. Dobavljača motora zamenio je Hondom, a ...